STI22B Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Witam wszystkich Kolegów. Dziś chciałbym rozpocząć nowy wątek warsztatowy z kolejnym modelem z serii: EL MATADOR. Tym razem jest to FORD ESCORT WRC z Rajdu Monte Carlo 1997. Jak wszyscy wiemy identyczny model poskładał nasz Kolega Tomek RCM_T, ale ja postanowiłem mimo to zbudować miniaturę z tego samego rajdu, ponieważ takie kalki są dostępne w handlu, a i sam Rajd Monte Carlo należy do wąskiego grona kultowych. Mam nadzieję. że uda mi się zbudować model jak najbardziej wierny rzeczywistemu samochodowi: Jako baza projektu posłuży wszystkim bardzo dobrze znany model firmy TAMIYA czyli FORD ESCORT Cosworth w wersji asfaltowej. Aktualnie najrozsądniejszym sposobem jego pozyskania jest zakup w sklepach SpotModel lub Domino, ponieważ sklepy te mają w swojej ofercie dostępną reedycję tego modelu, ale pozbawioną kalek, co w przypadku mojego projektu nie stanowi problemu. Kolejny potrzebny podzespół, to transkit na Escorta WRC produkcji firmy Renaissance. Zdecydowałem się na transkit tej właśnie formy, ponieważ jego jakość jest lepsza od rodzimych produktów, a i sama cena jest porównywalna (niespełna 16 Euro) Zestaw składa się z przedniego zderzaka, 2 elementowego spojlera tylnego, chłodnicy oraz dźwigara. Kolejne elementy to fototrawione zapinki oraz pasy bezpieczeństwa, stickery z logiem Forda na przednią atrapę oraz carbonowa kalka. Ostatni niezbędny element to oczywiście dedykowane kalki firmy RallyMiniature, na które jeszcze czekam, ale jak tylko o mnie dotrą postaram się dodać ich zdjęcie. Poniżej kilka fotografii wspomnianych części projektu: Na koniec komplet farb potrzebnych do pomalowania modelu, są to kolory: fluorescencyjna czerwień i pomarańcz, pure white oraz lakier bezbarwny TOPCOAT. W tym miejscu chciałbym podziękować Koledze Tomkowi (RCM_T) za przekazanie mi farby w odcieniu fluorescencyjnej pomarańczy, odcieniu, który bardzo trudno zdobyć. Wielkie Dzięki Tomasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STI22B Posted March 18, 2013 Author Share Posted March 18, 2013 A teraz pierwsza mała aktualizacja. Dziś pozbyłem się zderzaka z wersji Cosworth i wstępnie przymierzyłem odpowiednik ze specyfikacji WRC. Kasta po wycięciu zderzaka: Zderzak wersji WRC: i pierwsza wstępna przymiarka: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasqs Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Wszystko wygląda obiecująco. Powodzenia i czekam na ciąg dalszy ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarny1986tychy Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Uwielbiam ten model forda w tym malowaniu! Powodzenia w budowie i 3 mam kciuki! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STI22B Posted March 19, 2013 Author Share Posted March 19, 2013 Powoli do przodu. Dziś udało się wyciąć lotkę od wersji Cosworth i wstawić spojler wersji WRC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STI22B Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Dziś udało mi się pomalować kastę, zderzak i górny płat spojlera podkładem: W zderzaku zostały nawiercone otworki mocujące pod elektrownię: Podkład to produkt firmy MR.Hobby Następnie elementy zostaną polakierowane na biało... Na koniec dzisiejszej aktualizacji zdjęcia kalkomanii: Wszystko byłoby super, gdyby nie loga Forda na maskę oraz tylni spojler, które mają złą wielkość małych liter: Na szczęście mam jeszcze pozostałości kalek z Forda Focusa RS WRC02, które idealnie zastąpią felerne odpowiedniki firmy Rally Miniature (zdjęcie przedstawia różnicę): Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STI22B Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Cześć, ostatnie 3 popołudnia i wieczory pracowałem nad lakierowaniem kasty. Najpierw był podkład, następnie 6 cienkich warstw białego, a następnie maskowanie pod fluorescencyjny pomarańczowy: Kasta po zakończeniu lakierowania kolorem pomarańczowym: po usunięciu maskowania: po zamaskowaniu pod fluorescencyjny czerwony: i po zdjęciu wszystkich maskowań: teraz tylko kilka retuszy, lekkie szlifowanie granic pomiędzy kolorami i przystąpię do oklejania kasty kalkami... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabbit666 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Nie jest źle Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarny1986tychy Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Ślicznotka Tak 3maj!! A granatowy ? Kalkomania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STI22B Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Dokładnie, granatowy metaliczny pas z napisem Repsol to kalkomania. Jak skończę oklejać kastę to dodam kilka zdjęć, na razie czekam jeszcze na kilka brakujących kalek... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STI22B Posted April 11, 2013 Author Share Posted April 11, 2013 Powoli do przodu. Dziś kilka zdjęć relacjonujących etapy prac nad wnętrzem modelu. Bak został oklejony carbonem, podobnie podpórka pod stopy pilota, wstawiłem gaśnice i okablowanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STI22B Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 Obiecane zdjęcia podwozia: oraz ukończonego wnętrza modelu. Niestety wnętrze escorta przygotowane przez Tamiyę jest dość ubogie, więc dołożyłem kilka elementów extra od siebie. Wykonałem kosz na kaski oraz same kaski, które zostały oklejone wg filmików z sezonu 1997. Deska rozdzielcza została wzbogacona o trójwymiarowe przełączniki oraz centralkę pilota: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sushi79 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Ładnie, to wszystko wygląda jednak klamra na kole zapasowym w ogóle nie jest klamra tylko elementem od pasów prawdziwa klamra wygląda tak.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STI22B Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 Ładnie, to wszystko wygląda jednak klamra na kole zapasowym w ogóle nie jest klamra tylko elementem od pasów prawdziwa klamra wygląda tak.. No tak jest to element od pasów zwany...o dziwo KLAMRĄ , a że nie jest to KLAMRA ZACISKOWA jaką pokazałeś na zdjęciu to chyba każdy widzi W większości przypadków stosuję się właśnie pokazaną przez Ciebie Klamrę Zaciskową, ale są przypadki stosowania zwykłej klasycznej klamry, która (mogę Cię zapewnić ) też jest prawdziwa. Dzięki za zainteresowanie i odrobinę humoru. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.