Skocz do zawartości

Tea Clippers Cutty Sark Thermopylae


stefan1965

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu na tutejszym pchlim targu zwanym carboot-em (mieszkam w UK) nabyłem drogą kupna jeden z najpiękniejszych statków z napędem wiatrowym Thermopylae. Model firmy Revell w skali 1/96. Bardzo się ucieszyłem gdyż wcześniej byłem szczęśliwym posiadaczem Revelowskiego Cutty Sark-a w jednakowej skali 1/96. Zresztą od wielu lat twierdzę że tea clippery są najpiękniejszymi żaglowcami jakie kiedykolwiek powstały. I dwa takie czekają na mnie.

cutty%252520pudelka.JPG

 

Pudełko Thermopylae praktycznie nie istnieje ale za bodajże 8 ciurlików to te części bym w kieszeni przetransportował

Porównanie kadłubów

 

kad%2525C5%252582uby.JPG

 

U góry Cutty na dole Thermopylae. Nawet naszła mnie chęć zrobienia np. na sterburcie Cutty a na bak Thermopylae. Połówki kadłubów są kompatybilne.

Taki sobie inbox

 

cutty%252520in.JPG

thermopylae%252520in.JPG

Według zasięgniętej wiedzy kadłuby są do zaakceptowania nawet wierniejszy podobno jest w stosunku do thermopylae niż do Cutty sark-a. I teraz przejdźmy do subtelnych różnic wykazanych przez revella.

Będę zamieszczał instrukcje naprzemiennie

cutty%252520005.jpg

thermopylae%252520005.jpg

 

cutty%252520001.jpg

thermopylae%252520001.jpg

 

cutty%252520002.jpg

thermopylae%252520002.jpg

 

cutty%252520003.jpg

thermopylae%252520003.jpg

 

cutty%252520004.jpg

thermopylae%252520004.jpg

 

Jeszcze są drobne różnice z topsail-em i różnice w olinowaniu stałym i ruchomym.

Niestety nie zachowała się żadna dokumentacja techniczna ani Thermopylae ani Pedro Nuneza. Niestety Pedro Nunez od 1907-go spoczywa sobie spokojnie na dnie storpedowany przez Portuguese Navy. Zresztą nie ma też oryginalnej dokumentacji stoczniowej do Cutty Sarka.

Autorytetem w tej dziedzinie jest David MacGregor i podobno dużo informacji może być zawarte w jego dwóch książkach Fast Sailing Ships oraz British and American Clippers. Jest jeszcze pozycja wydawnicza The Tea Clippers i podobno w niej także można znaleźć informacje odnośnie Thermopylae. Będę starał się zdobyć te książki ale podobno nie jest lekko. Prosiłbym o wszelkie informacje jakie moglbyście posiadać o Thermopylae,Co do Cutty Sarka to od mojego domu do Greenwich mam niecałe trzy godziny jazdy. Odnośnie prac nad tymi statkami to najpierw muszę wyremontować pokój na warsztat. Liczę że na jesień wystartuję i popełnie te dwa żagle przy waszej wydatnej pomocy.

Ahoj

Stefan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.