STI22B Napisano 1 Czerwca 2013 Share Napisano 1 Czerwca 2013 Witam wszystkich. Chciałbym rozpocząć relację z budowy modelu Peugeota 405 Turbo16 GR. Będzie to kolejna moja relacja z budowy, ponieważ równolegle pracuję nad kilkoma modelami. Mam nadzieję, że ten model wzbudzi duże zainteresowanie, ponieważ jest to samochód wyjątkowy. A zdobycie samego modelu jest w tej chwili dość dużym wyzwaniem. A teraz kilka słów na temat rzeczywistej rajdówki. Samochodem, którego model chcę zbudować ARI Vatanen wygrał swój 3 Dakar. Należy przypomnieć, że ARI Vatanen 4-krotnie zwyciężał w pustynnym maratonie: - 1987 Peugeot 205 Turbo 16 Grand Raid, - 1989 Peugeot 405 Turbo16 Grand Raid, - 1990 Peugeot 405 Turbo16 Grand Raid, - 1991 Citroen ZX Rallye Raid. Co do zagadnień technicznych to silnik i przeniesienie napędu są bliźniaczą konstrukcją, tej stosowanej w Peugeocie 205 Turbo16 GR. 405-ka miała jedną przewagę nad swoim mniejszym bratem, mianowicie rozkład mas na poszczególne osie, który w tym modelu wynosił 50/50% Co ciekawe oba modele występowały równolegle w rajdzie w 1990 roku. A teraz kilka zdjęć wspomnianego auta: Jak widać wersja z roku 1990 występowała w kultowych barwach Camela. Do zbudowania modelu niezbędne są dwie farby Tamiya typu TS: TS-23 Light Blue, TS-34 Camel Yellow. No i po kilku latach, powracam do zarzuconego projektu 405-ki Powróciłem do tego modelu, ponieważ chciałem troszkę odpocząć od tematyki WRC i serii EL MATADOR. Co do samego projektu, to prawdę mówiąc jest to renowacji mojej pierwszej 405-ki z roku 1989, która niestety nie wyszła tak jak bym sobie tego życzył. W związku z tym postanowiłem wykonać ją na nowo, ale tym razem w wersji z roku 1990 czyli w barwach Camel. Na początek model został rozebrany i poszczególne elementy zostały poddane obróbce DOT-em 5.1. Następnie elementy kasty zostały oszlifowane i pomalowane podkładem i 2 pierwszymi warstwami TS-34 Camel Yellow: Trochę popracowałem na wnętrzem modelu, nawierciłem podstąpnice kierowcy i pilota oraz wstawiłem aluminiowe blachy na gołą podłogę. Elementy komory silnika zostały poddane retuszom lakierniczym: Oczywiście do zbudowanie modelu niezbędne są odpowiednie kalki. Ja zdecydowałem się na zakup nowego, świeżego zestawu kalek firmy Shunko Models, która wypuściła odpowiednik kalek firmy Tamiya. Produkt ten jakością przewyższa Tamiyowski odpowiednik, a przede wszystkim kolor biały jest po prostu... biały Aktualnie pracuję nad kokpitem rajdówki, będę wstawiał okablowanie, liczne gaśnice, fotele z pasami oraz kilka mniejszych drobiazgów. Kokpit będzie budowany w oparciu o poniższe zdjęcie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 1 Czerwca 2013 Share Napisano 1 Czerwca 2013 Ależ piękny rajdowy klasyk będzie. Siadam na widowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 2 Czerwca 2013 Aktualizacja prac nad kokpitem Dakarówki. Pojawiło się kilka gaśnic i przewodów: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2013 Wnętrze prawie ukończone, do zrobienie został deska rozdzielcza, która muszę pomalować i okleić stosownymi kalkami, na które jeszcze oczekuje. Zostały zamontowane fotele i pasy, 2 okładziny podłogi, kilka przewodów oraz klatka. Na zdjęciach jest jeszcze deska rozdzielcza przed renowacją. Kolejny etap prac renowacyjnych, to wspomniana już deska rozdzielcza, lakierowanie elementów nadwozia Dakarówki kolorem Camel Yellow i prace nad filtrem powietrza i to co lubimy najbardziej kalkomania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2013 Mała aktualizacja. Wnętrze Dakarówki uzupełnione o szkieletowe boczki drzwiowe Z swojej strony wykonałem "saperkę" wraz z uprzężą mocującą i przytwierdziłem całość do drzwi pilota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 8 Czerwca 2013 Share Napisano 8 Czerwca 2013 Super. Będzie piękny model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 15 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 15 Czerwca 2013 Witam, w końcu po dłuższym oczekiwaniu, dotarły do mnie kalki. Kalki jak już pisałem wcześniej to produkt firmy SHUNKO MODELS. Pierwszy raz używałem kalek tej firmy i prawdę mówiąc to ich jakość jest po prostu rewelacyjna, zwracam zwłaszcza uwagę Kolegów na ramkę numeru startowego, która jest chromowana. Po 2 dniach prac i po nałożeniu lakieru bezbarwnego (przednia część kasty czeka jeszcze 1, finalna warstwa TOPCOAT), poszczególne elementy nadwozia prezentują się następująco: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 17 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 17 Czerwca 2013 Mała aktualizacja prac nad projektem. Dziś ukończyłem klapę przedziału silnikowego 405-ki. Jak widać klapa stanowi prawię połowę całego nadwozia "Dakarówki" Dodatkowo wykonałem pasy uprzęży trzymającej metalowe płyty, które podkłada się pod koła gdy samochód zakopie się w piachu oraz niebieską tekstylną podkładkę pod nie (wszystko wg dokumentacji fotograficznej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 20 Czerwca 2013 Renowacja modelu ukończona. Poniżej jedno zdjęcie będące zapowiedzią galerii: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.