Jump to content

Marak

Members
  • Content Count

    2,066
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Marak last won the day on November 25 2018

Marak had the most liked content!

Community Reputation

26 Excellent

Personal Information

  • Location
    Kędzierzyn-Koźle (prawie)
  • Interests
    modelarstwo, rajdy samochodowe

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. U mnie Simba już kilka lat czeka w szafie. Jedyne co, to udało mi się znaleźć kilka zdjęć. Jeśli chcesz mogę Ci je podesłać.
  2. Marak

    Aerograf cz.2

    W Polsce już dawno się pojawiło. Dla zmyłki sprzedawane jest pod nazwą klej Magic. Klej wikolowaty jeden z najlepszych, a nakrętka pasuje idealnie do H&S
  3. Chiński wężyk (z odwadniaczem) stawiał na tyle duży opór, że kompresor się zajechał. Nie będę rozwijał tematu skoro Ty i tak wiesz lepiej, dodam tylko, że ustami nie dało się przedmuchać przez niego powietrza. Teraz używam wężyka z Fine Art i różnica jest kolosalna. Porównanie MARa i ASa. Na tym samym aero AD 7790 z dyszą 0,3 , na identycznych ustawieniach, MAR włączał się cyklicznie ok. 5 sek pracy i 5 sek przerwy. Na AS wygląda to tak, że po chwili gdy ubędzie powietrza w butli, włącza się kompresor i pracuje cały czas bo nie wyrabia się by nabić butlę do 4 bar. Tak, maluję duże modele np. kabiny ciężarówek w 1:24, przy ciśnieniu ok. 1 bar dla Evolution i ok. 2 bar dla AD-7790. Właściwy wypływ powietrza ustawiam regulatorem przepływu na aerku. Podejrzewam, ze trafił mi się kiepski egzemplarz kompresora, ale względy finansowe uniemożliwiają mi zmianę.
  4. A mniej niż 30 psi możesz ustawić? Bo to, że spada do 30 psi przy malowaniu to właściwie normalne, kompresor po prostu nie wyrabia więcej. Tylko, do czego Ci takie duże ciśnienie? Ciągle czytam, że bez zbiornika nie da się malować. Moim MAR-3000 bez zbiornika malowało się o wiele przyjemniej niż obecnie posiadanym AS-186 ze zbiornikiem który ma wyraźnie niższą wydajność. Niestety załatwiłem MARa chińskim wężykiem, który stawiał potężny opór przepływu.
  5. Marak

    Fine Art 7704

    Ja bym wziął ten, z uwagi na regulację przepływu powietrza. Na kompresorze masz regulację ciśnienia. Przepływ i ciśnienie są ze sobą powiązane, ale to jednak różne parametry. To trochę tak jakby elektryk mówił, że natężenie i napięcie prądu to, to samo, bo oba parametry wpływają na moc prądu. Poza tym, jak już pisał kolega TAW dysza 0,3 jest bardziej uniwersalna. Mając AD-7790 z dyszą 0,3 malowałem nim wszystko, a teraz w Evolution przez dyszę 0,2 ciężko przepchać surfacer czy niektóre metalizery.
  6. Zacznę od tego, że chyba mylisz farbę z lakierem. Farba daje kolor. Bezbarwny lakier daje połysk. Na model kładziemy więc 1 - podkład, 2 - farbę, 3 - lakier. Pędzlem możesz malować drobne elementy. Na początek polecam pactrę lub droższe modelmastery. Do malowania nadwozia / kabiny pędzel odpada, zostaje Ci więc spray. Staraj się nie mieszać producentów, bo nigdy nie wiesz czy te farby Ci się nie zwarzą i nigdy nie nakładaj grubych warstw. Masz do wyboru, albo iść w kierunku sprajów samochodowych albo modelarskich. Pierwsze tańsze, łatwiej dostępne. Wada, puszki walą znacznie więcej farby, łatwiej więc o zalanie szczegółów, czy zrobienie zacieków, ale przy delikatnym podejściu da się nimi lakierować. Lepsze rozwiązanie to np. surfacer i farby z puszki tamiya.
  7. Mam Sealera. Nie jest to mój wymysł, tylko kilka lat temu na tym forum ktoś napisał, że Sealer robi lekkie zmatowienie powierzchni. Zrobiłem próby i wyszło mi tak samo. Nie piszę, że powierzchnia robi się matowa tylko troszkę mniej błyszcząca. Od tej pory Sealer stoi, a używam Sidoluksu. Coraz rzadziej bo generalnie przeszedłem na metalizery Bilmodel. Nie potrzebują żadnego zabezpieczenia. Można dowolnie długo trzymać pomalowaną powierzchnię w rękach i żaden srebrny ślad nie zostanie (i jest to chyba jedyny tak trwały metalizer).
  8. Jeśli nie dostaniesz sealera, do zabezpieczenia użyj sidoluksu. Jest nawet lepszy bo jeden i drugi powoduje lekkie zmatowienie, ale sidolux mniej.
  9. Można. Według mojego doświadczenia, nie można pryskać tylko po elementach przeźroczystych. Zazwyczaj działa na nie żrąco. Nie zauważyłem by szkodził farbom: Tamiya, Gunze, Modelmaster, Pactra, Humbrol, czy Revell. Za to sam klej CA rozpuszcza farby Bilmodel, (nie dotyczy metalizerów) - trzeba uważać.
  10. Przepalenia na rurach wzorowałeś na czymś. Bo jak dla mnie są trochę nienaturalne, trochę przypadkowe i bardziej motocyklowe.
  11. Jak mawia Piotr Bałtroczyk "autko prześlicznej urody". I cóż tu więcej dodać?
  12. Surfacer z założenia jest chropowaty. Zależy jeszcze jakiej gradacji używasz. Ostatnio przeszedłem na surfacera 4000 z Bilmodel i jest wyraźnie gładszy. Przed malowaniem przede wszystkim doprowadź do jednolitej powierzchni tak by ten pomarańcz nigdzie nie przebijał. Surfacera lekko przetrzyj papierem ściernym 800-1500 na mokro. Jeśli wyjdzie pomarańcz to uzupełnij surfacera. Co do koloru. Surfacer niewątpliwie mocno przyciemni Twój pomarańcz i wyjdzie kolor z lekka brązowy. Ja kiedyś pod czerwony dawałem srebrny. Kolor wychodził dobry, ale metaliki maja to do siebie, że mają ziarno, więc trudno potem o gładką powierzchnię. Moim zdaniem najlepiej położyć cieńką warstwę białego. Może być np: biały surfacer lub inny podkład, biała matowa, biała połysk. Pierwsza wymieniona, najlepiej kryje, ostatnia daje najbardziej gładką powierzchnię. Wybór należy do Ciebie.
  13. Marak

    Aerograf cz.2

    A ja uważam, że ma i to zasadnicze.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.