Jump to content

Marak

Members
  • Content Count

    1,994
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Marak last won the day on November 25 2018

Marak had the most liked content!

Community Reputation

10 Good

Personal Information

  • Location
    Kędzierzyn-Koźle (prawie)
  • Interests
    modelarstwo, rajdy samochodowe

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zamieszczenie imienia i nazwiska to tak zwane dane zwykłe i nie są objęte "zakazem RODO". Dopiero połączenie ich z innymi danymi np. datą urodzenia to dane szczegółowe które nie mogą być publikowane. Ponadto skoro autor sam umieścił nazwisko i wystawił je do publicznej wiadomości (impreza miała charakter otwarty) to tym bardziej nie masz się czym przejmować. Gdyby na zdjęciu była osoba której nazwisko podajesz to musiałbyś mieć jej zgodę. Tak jeszcze dla informacji dla innych. Nie wolno umieszczać zdjęć osób, na których można je rozpoznać bez ich zgody. Zgoda nie jest wymagana, gdy zdjęcie jest grupowe, czyli jest na nim minimum 7 osób.
  2. Marak

    Problem z aerografem

    Czyli to raczej wina niewłaściwego aircapa. W evo wymienia się komplet iglica, dysza i aircap. Poza tym do evo chyba nie ma dyszy 0,3 mm. Ja spotkałem się z zestawem 0,15/04 lub 0,2/0,4, ale na 100% nie jestem pewny.
  3. Marak

    Problem z aerografem

    Miałem to napisać wcześniej, ale MBRNNR mnie wyręczył. Uważam, że humbrole to naprawdę niezłe farby dla początkującego bo wiele wybaczają. Zrezygnowałem z nich tylko dlatego, że nie lubię długo czekać na wyschnięcie. Innych powodów nie było. Smród mi nie przeszkadza, bo maluję w garażu. W domu byłby problem. Humbrole mają jednak niedogodność. Pigment po kilku latach lubi się zbrylać. Dlatego zawsze wlewam farbę przez kawałek szyfonu (może być pończocha). Zobaczysz ile grudek na nim zostanie. I nie daj sobie wmówić, że aby przejechać z Pcimia do Zgierza trzeba koniecznie kupić mercedesa "S", choć na pewno mercedesem jedzie się przyjemniej.
  4. Udało mi się w fojerwerze dogonić dwóch "braci". Teraz wszystkie trzy modele mają ukończone kabiny. Po drodze wyszła jeszcze jedna zaleta "Duplicoloru". Poprawiałem chromy markerem mołotowa. Marker przestał pisać, więc go podpompowałem. Trochę za dużo i potężna kropla srebrzanki kapnęła na dach kabiny. Okazało się, że bez trudu zmyłem ją rozcieńczalnikiem Gunze, który nie naruszył czerwonej farby. Kolejne etapy kabiny. Naśladując pumpera zmieniam konstrukcję mocowania luster. Dorobione wsporniki I kolejne etapy Kabina prawie ukończona. Brakuje syreny, ale gdzieś mi ją wcięło. Jak się nie znajdzie będę musiał dorobić. Zwróćcie uwagę na koguty, gdzie wykorzystałem 5mm LEDy. Dzięki temu, że nie są puste, koguty wyglądają dość realistycznie. Nie powstrzymałem się od przymiarki jamnika. I na koniec cała trójka braci. Niby takie same, a każdy (celowo) trochę inny.
  5. Czyli Fine-art nie wie co sprzedaje. Ale przyjmuję Twoje wyjaśnienie, bo przy osłonie innego producenta nazywają go needle cap.
  6. Na pewno? https://www.fine-art.com.pl/aircap-korona-nr-1-do-do-aerografu-paasche.html
  7. W tłokowym też masz silnik, a na silniku masz kondensator rozruchowy. Widać go po odkręceniu tylnej pokrywy. Kiedyś w Maar 3000 miałem podobny objaw. Ale jak piszą koledzy przyczyną może też być zabrudzenie kompresora, może zatarcie łożyska wału itp.
  8. Przyczyną może też być "spalony" kondensator. Kosztuje kilka zł, więc warto sprawdzić.
  9. Połowę postów i innych opisów mam po chińsku, a ja nie znam chińskiego. (Język mam ustawiony polski) Edit: Już jest OK
  10. Marak

    Aerograf cz.2

    Jak już koledzy pisali, skutek jest prawie* ten sam. Zwrócę tylko uwagę, że odkręcania obudowy dyszy nie wolno stosować w aerografach H&S, lub innych gdzie dysza nie jest nakręcana na kanał farby tylko osadzona w obudowie. Natomiast do zatykania wylotu w moim evolution (który ma aircap z otworami) bardzo dobrze nadaje się nakrętka po kleju Magic. *prawie - bo przy zatkaniu wylotu całe ciśnienie powietrza jest skierowane do dyszy skąd przechodzi kanałem farby do zbiorniczka. Przy odkręceniu obudowy dyszy tylko część powietrza skierowana jest tą drogą, a znaczna część ucieka przez otwór w obudowie dyszy na zewnątrz, więc strumień który ma wyczyścić dyszę jest słabszy.
  11. I taka opinia mi się najbardziej podoba.
  12. Miniaturki zdjęć widzę tylko w majlu który dostałem jako powiadomienia.
  13. Według mnie nie jest aż tak źle (chociaż dobrze też nie jest. Jeśli wyznaczymy początek układu współrzędnych (linie zielone) i przeniesiemy do punktu 0,0 wznios krawędzi spływu (linia czerwona) to otrzymamy 21 stopni. W rzeczywistości będzie to ok. 20 stopni lub mniej bo krawędź spływu ma też niewielki skos skrzydła co fałszuje pomiar robiony tą metodą. Krawędzi natarcia nie można brać w ogóle pod uwagę, bo jej skos jest bardzo duży.
  14. I cóż więcej dodać. Śliczna. Mógłbyś zrobić zdjęcie całej Twojej kolekcji?
  15. Lakier dostałem od producenta w prezencie, więc nie chcę go wymieniać. Być może to moja wina bo proporcje 2:1 robiłem na oko, ale dużo nie mogłem się pomylić. Jestem na etapie kupowania suszarki. Wypróbuje.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.