Marak Napisano 30 Czerwca 2013 Share Napisano 30 Czerwca 2013 Kilka lat temu kupiłem zestaw kompresor MAR-3000 i aero Adler 7790. Ponieważ kompresor zaczął szwankować kupiłem polecany na tym forum kompresor z butlą AS 189. Mogę więc podzielić się pierwszymi wrażeniami. Kompresor MAR zgodnie z tabliczką nazywa się właściwie AS18. Oba kompresory pochądzą chyba ze zbliżonego źródła Made in CE. Oba kompresory mają np. tę sama rączkę do podnoszenia. Konstrukcja AS 189 jest niewątpliwie bardziej nowoczesna i profesjonalna. Waga kompresorów jest bardzo podobna (AS189 - 5,2 kG, MAR nie podaje). Głośność pracy: wyraźnie cichszy AS 189 (MAR - 52 db, AS189 nie podaje). Ciśnienie max wg tabliczki MAR - 4 bary. AS - 6 barów. Pobór mocy MAR - 140 W, AS 189 - nie podaje. Wydajność MAR - 25 l/min. AS189 20-23 l/min. Na ten parametr proponuję zwrócić uwagę, tym którzy malują duże modele. MAR jest sporo wydajniejszy. Przy "delikatnym" malowaniu gdzie MAR mniej więcej pracował w trybie 5 sek praca, 8-10 sek przerwa, AS189 pracuje w trybie ciągłym, czyli nie nadąża z naładowaniem butli. Komfort pracy. Tu wyraźny wpływ ma butla w którą wyposażony jest AS189. Praca równa, cicha i spokojna. Malując tymi samymi farbami (MM biała i czerwona akrylowa, Gunze biała akrylowa, metalizer Humbrol 2701) kompresorem MAR musiałem co kilka minut czyścić osłonę dyszy. Przy malowaniu AS189 osłony nie czyściłem ani razu. Podejrzewam, że wpływ na to musi mieć stabilność ciśnienia. Jest jeszcze jedna różnica, której absolutnie nie rozumiem. Malując do tej pory MAR-em i moim Adlerem zawsze miałem problem z "ostrością" malowanej kreski. Rozrzut wiązki farby był znaczny i brałem to na karb aero i mojej umiejętności malowania. Nie mam niestety zdjęcia zrobionego do testu, ale ze starej płyty osłonowej zrobiłem zdjęcie gdzie ćwiczyłem czarną farbę i wyglądało to mniej wiecej tak: I nigdy nie udało mi się uzyskać cieńszej i wraźnej kreski. Tymczasem, te same farby, ten sam aero i przy kompresorze AS 189 efekt więc odwrotny. Mam kreskę o szerokości ok. 2 mm. Malując kabinę ciężarówki miałem próblemy z równomiernym pokryciem powierzchni bo kreska jest za ostra. Dotyczyło to farb akrylowych i celulozowych Gunze. Metalizer humrola kładł się szerzej, choć też nie tak jak przedtem MAR-em. Poniżej zdjęcie kreski z farby celulozowej Gunze malowanej AS 189. (Ciśnienie 1,5 bara oraz 2,5 bara) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.