Skocz do zawartości

Mercedes 230GE DAKAR 1981 ESCI 1/24.


miki rempejcz.

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem przedstawić wam model, który składałem od jakiegoś czasu. Na początku napiszę, że nie składałem modelu nowego, tylko "rekonstruowałem" to co ktoś kiedyś częściowo poniszczył. Zakupiony wóz miał wycięte drzwi, połamaną klatkę, mechanizm skrętnych kół jak i same koła poklejone, brak kilku istotnych elementów lub były, ale przyklejone w dziwnych miejscach itp. Model ogólnie dość prosty w składaniu, chociaż zdarzały się chwile w których chciałem uderzyć nim o ścianę m.in. przez szyby wygięte w banan i kalki, które rwały się i kruszyły. W oryginale cała buda nie nadawała się do zrobienia wersji dakar, trzeba było zaszpachlować tylne drzwi oraz zaślepić boczne szyby. Krytyka mile widziana.

 

Tak wygląda moja wizja auta, które nie ukończyło 3 edycji rajdu Dakar.

 

qzgp.jpg

 

ge4s.jpg

 

wrh4.jpg

 

p9pi.jpg

 

iaq4.jpg

 

ld0w.jpg

 

r5ng.jpg

 

vvl1.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki dodałem to pierwszego postu. To mój drugi model, więc na pewno nie jest idealny. Uszczelki wiem, w przedniej szybie jest delikatnie zaznaczona, dalej trochę się bałem robić, na białym wszystkie niedoskonałości są bardzo widoczne. Najbardziej nie podoba mi się przednia szyba, mimo nadawania jest pierwotnego kształtu w ciepłej wodzie, nie udało mi się do końca jej wyprostować, dlatego trochę nie dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny model i z tej firmy dość rzadki - jak już się trafi na sprzedaż, to zazwyczaj tak jak Twój, rozdłubany albo niekompletny.

Co do jakości wykonania ESCI - robiłem kiedyś Mercedesa 190 2.3 16v (jeden model kompletowałem z dwóch zaczętych zestawów) i muszę przyznać, że jak na swoje lata, to składało go się całkiem przyjemnie - w moim odczuciu dużo lepiej spasowany niż np Hondy CRX i del Sol od Fujimi.

 

Co do wykonania - o uszczelkach już było powiedziane.

Ja dodam od siebie propozycję rozrobienia farbki do malowania aby ładnie się rozlewała na powierzchni albo lakierowanie większych elementów sprayem (lub aerografem jak masz). Możesz kupić sobie podstawowe kolory (czarny mat i połysk, szary, biały, czerwony, brązowy) w dużych opakowaniach. Wydatek spory jak na jeden raz ale można je wykorzystać prawie przy każdym następnym modelu, a efekt malowania np tapicerki czy takich elementów jak gaśnica będzie dużo lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do malowania elementów typu zderzaki, przedni grill, deska rozdzielcza i karoserii używałem sprayów.

Oczywiście z waszych rad skorzystam w kolejnych moich modelach Ale wszystko z czasem, wszak nie można się tu śpieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.