isz007 Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Hey. Rozpoczynam nowy warsztat z Bf110E.Dziś trochę podłubałem, nic szczególnego, ale chciałem sprawdzić jak wygląda spasowanie elementów. Jak dla mnie jest dobrze, tu i ówdzie trzeba coś poprawić ale myślę że dam radę, najważniejsze że nie trzeba nic nadmiernie szpachlować ponieważ średnio mi to wychodzi. Zamówiłem do modelu wydechy Quickboost i maski Eduarda, malowanie pudełkowe. Jak zawsze liczę na wsparcie szanownych kolegów modelarzy. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted November 24, 2013 Author Share Posted November 24, 2013 Ulala Witam z pokrewnym tematem, potrzebujesz jakieś papiery na ten samolot? Mam tego całkiem sporo, maski jakby Ci nie doszły to pisz, też mam zapas właśnie do airfixa. Pozdrawiam Bardzo dziękuję, oczywiście znam Twój warsztat z bf i z nieukrywaną zazdrością patrzyłem na zbiór monografii, ja z papierów mam tylko to co znajdę w internecie, jeśli więc mógłbyś wzbogacić moją dokumentację (pisałeś również o zbiorze zdjęć, rozumiem że jpg.) byłbym bardzo zadowolony. Z maskami to nie wiem jak będzie, od zam. minęło siedem dni, poczekam jeszcze trochę powinny przyjść, bardziej zależy mi na wydechach, których również jeszcze nie mam. Edytowane: Święta tuż za rogiem, więc skleiłem i pomalowałem podkładem bombki. cdn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted December 13, 2013 Author Share Posted December 13, 2013 Hey. Pytanie: Czy kokpit mogę pomalować w tej wersji Bf tylko jednym kolorem, czyli: RLM66-Gunze H 416, czy pierwszy H 416, a na to RLM02-Gunze H 70. Przeglądam warsztaty i szukam zdjęć w inter, ale już zgłupiałem. Pomóżcie. Dziękuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted December 15, 2013 Author Share Posted December 15, 2013 hey. Pomalowałem dziś kadłub i kokpit RLM66-Mr.Hooby H416. W teorii jest to dużo prostsze (trzeci raz miałem w ręku areo, a kokpit samolotu w 1:72 malowałem pierwszy raz). Proszę o wyrozumiałość. Kadłub prysnąłem lakierem Mr. Hobby Matt - B503(spray) dla porównania położyłem kadłub 109 bez lakieru. Po lakierowaniu kadłub 110 lekko błyszczy, czy kiedy lakier wyschnie powinienem go przetrzeć papierem ściernym, czy zostawić tak jak jest, na zdjęciu tego tak nie widać, ale jednak kadłub 109 mniej się błyszczy. Kokpit natomiast w miejscu gdzie będzie kalka lakierem Mr. Hobby Gloss - B501(spray), matem kokpitu nie lakierowałem. Spróbuję coś z nim jeszcze zrobić, jeśli czegoś oczywiście nie popsuję. Przerobiłem fotel pilota tzn. na fotel bez pilota. Niestety zapomniałem zrobić zdjęcia przed zmianami. Dziękuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bahamut24 Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Zasiadam i podglądam warsztat bo też jestem w temacie szkopów i ich latających dyliżansów . Przy moim He 111 też miałem wątpliwości co do malowania, bo na fotach było raz tak raz inaczej i przy modelach różnych modelarzy również występowały wątpliwości , ostatecznie skorzystałem z tej strony http://www.swannysmodels.com/Painting.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted December 16, 2013 Author Share Posted December 16, 2013 Zasiadam i podglądam warsztat bo też jestem w temacie szkopów i ich latających dyliżansów . Przy moim He 111 też miałem wątpliwości co do malowania, bo na fotach było raz tak raz inaczej i przy modelach różnych modelarzy również występowały wątpliwości , ostatecznie skorzystałem z tej strony http://www.swannysmodels.com/Painting.html Dzięki, na pewno będę korzystał bo lubię niemieckie dyliżansy Zmęczyłem trochę kokpit. Mam nadzieję że nie przesadziłem. Oceńcie sami. Dziękuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted December 16, 2013 Author Share Posted December 16, 2013 isz007 nie dawno prowadziłem warsztat dotyczący BF110E, brudzenie wnętrza też robiłem. Bardzo ciekawe informacje na ten temat przedstawił Kuba możesz zajrzeć i przeczytać informacje o brudzeniu tych samolotów, co nie zmienia faktu że patrząc przez pryzmat czysto modelarski przychylam się ku brudniejszym modelom Rozumiem o czym piszesz. Dlatego poprawiłem kokpit jak umiałem, nic więcej nie będę kombinował. Polakieruję to teraz i zamykam. Dziękuję i pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bahamut24 Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Widzę że budowa dyliżansu nabiera tempa . Jestem ciekaw jak spasowanie kadluba wyjdzie Kokpit teraz lepiej wygląda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 Hey Ho. Kadłub sklejony, poprawić należy linie podziału góra-dół, w porównaniu do tych na boku kadłuba są bardzo delikatne. Przy składaniu większych problemów z kokpitem nie było wszystko pasuje jak trzeba. Skrzydła-kadłub wymagają kilku drobnych poprawek. Skrzydła są tylko przyłożone. Spasowanie modelu na dzień dzisiejszy oceniam na 4+ (1-5) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted December 19, 2013 Author Share Posted December 19, 2013 Sprawy się trochę skomplikowały. Chciałem poprawić linię podziału na kadłubie (grzbiet), ale przesadziłem i wyszła za głęboka, za szeroka i trochę krzywa. Nie bardzo mam pomysł jak to poprawić, nie chcę trzeć kadłuba papierem bo go zniekształcę, myślałem żeby delikatnie zaszpachlować nieszczęsną linię i ponownie poprawić. Podobną sytuację mam z drugiej strony. Nie udało mi się do końca poprawić, na końcu trochę zjechała z toru. W tym przypadku nie ma mowy o zatarciu i nacięciu na nowo, będę to musiał zaszpachlować i poprawić, tylko tu jest niewiele, gorzej z górą. Tę linie podziału robiłem jako drugą. Wyszła lepiej, jest płytsza, nie tak gruba i równa (pomijając ostanie mm.) Za rady i pomysły jak z tego wyjść z góry dziękuję. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elextronoid Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 deska rozdzielcza chyba beznadzieja taka płaska nijaka taka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted December 25, 2013 Author Share Posted December 25, 2013 Hey. Coś podłubałem, w wigilię, no bo jak w wigilię tak i przez cały rok. Poniżej zd. i jedno pytanie. Porównanie kolektorów. Są też maski. Przykleiłem skrzydła, trochę pracy przy nich było, miejsca przy kolektorach muszę zdecydowanie poprawić, osłony i dziób są przyklejone na Liquitape. I tu również, do poprawki. Będzie też parę miejsc do zaszpachlowania. Pytanie: Czy w miejscu połączenia osłony silnika z skrzydłem mam być taki duży próg? Powinienem to wyrównać? zd. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted December 25, 2013 Author Share Posted December 25, 2013 nie tak Dzięki za odp. Widzę że nie tylko ja nie mogę spać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted January 9, 2014 Author Share Posted January 9, 2014 Witam. Powinno być tak: Gondola - Kolektor, zd. poniżej. Jest tak: Chciałbym tą dziurę w gondoli trochę zmniejszyć i dopasować kolektory wydechowe tak, aby jak najbardziej zbliżyć się do oryginału, tylko nie mam dobrego pomysłu jak to zrobić, pierwsza myśl to zaszpachlować i wyrównać, tylko czym? Szpachlą nie bardzo bo się kruszy, a ponadto nie utrzyma się. Pomóżcie jak to zrobić i nie popsuć Dziękuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Cześć. Po dłuższej przerwie udało się znaleźć trochę czasu na dokończenie wydechów. Muszę je dopracować, ale chciałem pokazać jak to wygląda, trochę za małe są te kolektory. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.