Skocz do zawartości

Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix


isz007

Rekomendowane odpowiedzi

Hey.

 

Rozpoczynam nowy warsztat z Bf110E.Dziś trochę podłubałem, nic szczególnego, ale chciałem sprawdzić jak wygląda spasowanie elementów. Jak dla mnie jest dobrze, tu i ówdzie trzeba coś poprawić ale myślę że dam radę, najważniejsze że nie trzeba nic nadmiernie szpachlować ponieważ średnio mi to wychodzi. Zamówiłem do modelu wydechy Quickboost i maski Eduarda, malowanie pudełkowe.

Jak zawsze liczę na wsparcie szanownych kolegów modelarzy.

Pozdrawiam.

 

bpjj.jpg

 

mgrc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulala

Witam z pokrewnym tematem, potrzebujesz jakieś papiery na ten samolot? Mam tego całkiem sporo, maski jakby Ci nie doszły to pisz, też mam zapas właśnie do airfixa.

 

Pozdrawiam

Bardzo dziękuję, oczywiście znam Twój warsztat z bf i z nieukrywaną zazdrością patrzyłem na zbiór monografii, ja z papierów mam tylko to co znajdę w internecie, jeśli więc mógłbyś wzbogacić moją dokumentację (pisałeś również o zbiorze zdjęć, rozumiem że jpg.) byłbym bardzo zadowolony. Z maskami to nie wiem jak będzie, od zam. minęło siedem dni, poczekam jeszcze trochę powinny przyjść, bardziej zależy mi na wydechach, których również jeszcze nie mam.

 

Edytowane:

Święta tuż za rogiem, więc skleiłem i pomalowałem podkładem bombki.

 

f4tx.jpg

 

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Hey.

 

Pytanie: Czy kokpit mogę pomalować w tej wersji Bf tylko jednym kolorem, czyli: RLM66-Gunze H 416, czy pierwszy H 416, a na to RLM02-Gunze H 70. Przeglądam warsztaty i szukam zdjęć w inter, ale już zgłupiałem. Pomóżcie.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey.

Pomalowałem dziś kadłub i kokpit RLM66-Mr.Hooby H416. W teorii jest to dużo prostsze (trzeci raz miałem w ręku areo, a kokpit samolotu w 1:72 malowałem pierwszy raz). Proszę o wyrozumiałość. Kadłub prysnąłem lakierem Mr. Hobby Matt - B503(spray) dla porównania położyłem kadłub 109 bez lakieru. Po lakierowaniu kadłub 110 lekko błyszczy, czy kiedy lakier wyschnie powinienem go przetrzeć papierem ściernym, czy zostawić tak jak jest, na zdjęciu tego tak nie widać, ale jednak kadłub 109 mniej się błyszczy. Kokpit natomiast w miejscu gdzie będzie kalka lakierem Mr. Hobby Gloss - B501(spray), matem kokpitu nie lakierowałem. Spróbuję coś z nim jeszcze zrobić, jeśli czegoś oczywiście nie popsuję.

 

Przerobiłem fotel pilota tzn. na fotel bez pilota. Niestety zapomniałem zrobić zdjęcia przed zmianami.

 

e0qr.jpg

 

djr3.jpg

 

g660.jpg

 

ugjh.jpg

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasiadam i podglądam warsztat bo też jestem w temacie szkopów i ich latających dyliżansów . Przy moim He 111 też miałem wątpliwości co do malowania, bo na fotach było raz tak raz inaczej i przy modelach różnych modelarzy również występowały wątpliwości , ostatecznie skorzystałem z tej strony http://www.swannysmodels.com/Painting.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasiadam i podglądam warsztat bo też jestem w temacie szkopów i ich latających dyliżansów . Przy moim He 111 też miałem wątpliwości co do malowania, bo na fotach było raz tak raz inaczej i przy modelach różnych modelarzy również występowały wątpliwości , ostatecznie skorzystałem z tej strony http://www.swannysmodels.com/Painting.html

 

Dzięki, na pewno będę korzystał bo lubię niemieckie dyliżansy

 

Zmęczyłem trochę kokpit. Mam nadzieję że nie przesadziłem. Oceńcie sami.

 

bt4s.jpg

jjtt.jpg

cyg0.jpg

odx0.jpg

2wpw.jpg

icf2.jpg

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

isz007 nie dawno prowadziłem warsztat dotyczący BF110E, brudzenie wnętrza też robiłem. Bardzo ciekawe informacje na ten temat przedstawił Kuba możesz zajrzeć i przeczytać informacje o brudzeniu tych samolotów, co nie zmienia faktu że patrząc przez pryzmat czysto modelarski przychylam się ku brudniejszym modelom

 

Rozumiem o czym piszesz. Dlatego poprawiłem kokpit jak umiałem, nic więcej nie będę kombinował. Polakieruję to teraz i zamykam.

rl9v.jpg

3izo.jpg

54f4.jpg

zurz.jpg

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey Ho.

 

Kadłub sklejony, poprawić należy linie podziału góra-dół, w porównaniu do tych na boku kadłuba są bardzo delikatne.

Przy składaniu większych problemów z kokpitem nie było wszystko pasuje jak trzeba. Skrzydła-kadłub wymagają kilku drobnych poprawek. Skrzydła są tylko przyłożone. Spasowanie modelu na dzień dzisiejszy oceniam na 4+ (1-5)

 

w45p.jpg

 

umup.jpg

 

k4uc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawy się trochę skomplikowały. Chciałem poprawić linię podziału na kadłubie (grzbiet), ale przesadziłem i wyszła za głęboka,

za szeroka i trochę krzywa. Nie bardzo mam pomysł jak to poprawić, nie chcę trzeć kadłuba papierem bo go zniekształcę, myślałem żeby delikatnie zaszpachlować nieszczęsną linię i ponownie poprawić.

 

mykc.jpg

 

Podobną sytuację mam z drugiej strony. Nie udało mi się do końca poprawić, na końcu trochę zjechała z toru. W tym przypadku nie ma mowy o zatarciu i nacięciu na nowo, będę to musiał zaszpachlować i poprawić, tylko tu jest niewiele, gorzej z górą. Tę linie podziału robiłem jako drugą. Wyszła lepiej, jest płytsza, nie tak gruba i równa (pomijając ostanie mm.)

 

y20p.jpg

 

xdme.jpg

Za rady i pomysły jak z tego wyjść z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey.

 

Coś podłubałem, w wigilię, no bo jak w wigilię tak i przez cały rok.

 

Poniżej zd. i jedno pytanie.

 

Porównanie kolektorów.

6glg.jpg

 

Są też maski.

15tw.jpg

 

Przykleiłem skrzydła, trochę pracy przy nich było, miejsca przy kolektorach muszę zdecydowanie poprawić, osłony i dziób są przyklejone na Liquitape.

 

h31a.jpg

 

I tu również, do poprawki. Będzie też parę miejsc do zaszpachlowania.

 

v29b.jpg

 

Pytanie: Czy w miejscu połączenia osłony silnika z skrzydłem mam być taki duży próg? Powinienem to wyrównać?

 

j1pv.jpg

 

zd.

 

85la.jpg

 

vtv6.jpg

 

kpeu.jpg

 

jmsd.jpg

 

7yp8.jpg

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam.

Powinno być tak: Gondola - Kolektor, zd. poniżej.

Me110-E2-65s_zps622be155.jpg

 

Jest tak:

 

xvo1.jpg

 

vw1d.jpg

 

Chciałbym tą dziurę w gondoli trochę zmniejszyć i dopasować kolektory wydechowe tak, aby jak najbardziej zbliżyć się do oryginału, tylko nie mam dobrego pomysłu jak to zrobić, pierwsza myśl to zaszpachlować i wyrównać, tylko czym? Szpachlą nie bardzo bo się kruszy, a ponadto nie utrzyma się. Pomóżcie jak to zrobić i nie popsuć

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Cześć. Po dłuższej przerwie udało się znaleźć trochę czasu na dokończenie wydechów. Muszę je dopracować, ale chciałem pokazać jak to wygląda, trochę za małe są te kolektory.

 

jypt.jpg

 

d5rp.jpg

 

ra0p.jpg

 

49fh.jpg

 

wtao.jpg

 

gjmq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.