Daz Napisano 23 Stycznia 2014 Share Napisano 23 Stycznia 2014 Witam Chciałem się z wami podzielić moją relacją z budowy śmigłowca Ah-64 Apache wykonanym przez Academy w skali 1:48 Na pierwszy rzut idzie oczywiście kokpit Następny element to kadłub, i niebawem wrzucę zdjęcia z budowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukass Napisano 23 Stycznia 2014 Share Napisano 23 Stycznia 2014 Chciałem jakis czas temu kupić ten model , ale ostatecznie wybrałem Hasegawe....to mój ulubiony wiatrak , więc będę śledził relacjé z budowy. Będziesz malował aero czy pędzelkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 24 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 24 Stycznia 2014 Technika malowania będzie mieszana, duże powierzchnie, jak oczywiście cały kadłub czy łopaty wirnika lub całość kokpity maluje aero, ale detale, czy efekt użytkowania (postarzenia) wole wykonywać miękkim pędzelkiem o długim włosiu bardzo rozwodnioną farbą akrylową (coś jak przy malowaniu akwarelami po papierze), można powiedzieć lekko zabarwioną wodą. Jak wysycha pozostawia bardzo fajny efekt postarzenia elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaszek123 Napisano 24 Stycznia 2014 Share Napisano 24 Stycznia 2014 Ostatno robiłem ale w 1:72 i z AeroPlastu, nie mniej tez się przymierzam. W trakcie relacji jezeli móglbyś zwracać uwagę na mankamenty zestawu byłbym wyjątkowo wdzięczny:P bo za sprawe honoru stawiłem sobie Aha zrobić w tej skali:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2014 Kadłub połączony, ale jeśli chodzi o dokładność wykonania elementów przez producenta, to kokpit został dopasowany dobrze, kadłub ma parę niedociągnięć, szczególnie nad kabiną oraz spód i sam nos. wymaga to szlifowania, szpachlowania. zdjęcia pokazują pierwsze szpachlowanie i wstępne dotarcie papierem 800, później lekko podmaluje miejsca szpachlowań to bardzo ładnie wyciągnie wszystkie wgłębienia i ponowne szpachlowanie i docieranie papierem 800 i na koniec na mokro papierem 1000 lub 1200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2014 wykonanie przez Academy dolnych elementów kadłuba daje sporo do życzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2014 Przygotowanie do malowania. Podkład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2014 Oglądając różne zdjęcia zauważyłem że te maszyny są strasznie podniszczone, ubrudzone w wyniku eksploatacji i taki efekt będę chciał uzyskać: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 26 Stycznia 2014 Share Napisano 26 Stycznia 2014 No to będzie się działo. Z tymi wszystkimi podmalówkami i brudkami będzie wyglądał super ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2014 Efekty pierwszego malowania, jeszcze bez detali, kosmetyki i przybrudzeń, na razie tylko efekt aerografu z przebarwieniami lakieru i delikatnymi zabrudzeniami w miejscach łączeń i nitowań. Oglądając zdjęcia prawdziwego śmigłowca uważam że producent źle zaleca kolor, proponują Olive Drab, który moim zdaniem jest za jasny i zbyt oliwkowy. Ja połączyłem 3 kolory jako bazowy 40% Olive Drab + 40% Gunship Gray + 20% Flat Black, do przyciemnień użyłem tych samych kolorów tle tylko że dodałem więcej czarnego, a do rozjaśnień czysty Olive Drab oraz Olive Drab wymieszane pół na pół z Marine Green. Kolejny etap to detale i dalsze dokładanie elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2014 Efekt po wykonaniu detali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukass Napisano 27 Stycznia 2014 Share Napisano 27 Stycznia 2014 Pięknie umorusany i zużyty , czekam na końcową galerię... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 27 Stycznia 2014 Share Napisano 27 Stycznia 2014 Jestem sceptyczny. Wyszło raczej średnio IMHO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2014 W woli wyjaśnienia, wiem że efekt nie jest idealny, tak jak zazwyczaj widzi się na modelach, ale takie było założenie. Wzorowałem się na zdjęciach jakie wrzuciłem 3 posty wyżej. W rzeczywistości te maszyny wyglądają jak by je dzieci z przedszkola malowały po ciemku pędzlami i to w dowolnych kolorach, że nie wspomnę o tych wyciekach, tłustych plamach i zaciekach jakiegoś białego osadu z każdej szczeliny - wygląda jak by na coś chorował ;) Jednakże jestem wdzięczy na każde wskazówki i słowa krytyki, będzie to przydatne w następnych pracach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 28 Stycznia 2014 Share Napisano 28 Stycznia 2014 Ja też będę starał się tak pomalować swojego, według tych samych zdjęć co Ty, z primeportalu. Ja jednak mam plan na wykonanie różnicowania kolorów aerografem, washem podkreślę tylko detale a olejami porobię zacieki. Największy mój zarzut w Twojej pracy to brak widocznej zależności między plamami a panelami. Oczywiście w wielu przypadkach plamy są wzdłuż paneli ale często jednak pojawiają się ni stąd ni zowąd. Twój efekt mi się nie podoba również dlatego, że ze specyfiki farb których używałeś wynika mechanizm ich schnięcia - na krawędzi plamy zbiera się więcej pigmentu i przez to krawędź staje się ostrzejsza, gdy tymczasem w realu są bardziej rozmyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2014 Tu się z Tobą zgodzę, rzeczywiście przy tych olejnych zaciekach kontur wyszedł mi ciemniejszy niż środek, nie zwróciłem na to uwagi, będę musiał tego pilnować następnym razem. , a jeśli chodzi o rozmieszczenie różnych z tych plam, to też byłem tym zdziwiony ale część z nich naprawdę znajduje się w miejscach gdzie ciężko zgadnąć dlaczego się tam pojawiły, tak jak np na jednym z tych zdjęć co wrzuciłem. W internecie jest pełno zdjęć prawdziwych tych maszyn, które właśnie mają te plamy (jak ślady od pędzla, od podmalowań na szybko gdzieś w hangarze) np na środku jakiejś pokrywy czy panelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 28 Stycznia 2014 Share Napisano 28 Stycznia 2014 No to są właśnie ślady po podmalówkach. Różnych farb używają do tego - podmalówki mają inną barwę a czasem nawet inny kolor. A lakier już położyłeś? Może da się delikatnie rozetrzeć te krawędzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukass Napisano 28 Stycznia 2014 Share Napisano 28 Stycznia 2014 na krawędzi plamy zbiera się więcej pigmentu i przez to krawędź staje się ostrzejsza, gdy tymczasem w realu są bardziej rozmyte. Mam pytanko do kolegi Ostacha , z racji tego że w ogóle się nie znam na brudzeniu itd. jak zrobić tak żeby te plamy nie były takie ostre na krawędziach, tylko łagodniej się rozmywały i rozchodziły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 28 Stycznia 2014 Share Napisano 28 Stycznia 2014 na krawędzi plamy zbiera się więcej pigmentu i przez to krawędź staje się ostrzejsza, gdy tymczasem w realu są bardziej rozmyte. Mam pytanko do kolegi Ostacha , z racji tego że w ogóle się nie znam na brudzeniu itd. jak zrobić tak żeby te plamy nie były takie ostre na krawędziach, tylko łagodniej się rozmywały i rozchodziły? Namalować je aerografem A jak olejami malowane to odpowiednio rozetrzeć krawędzie pędzlami czy wacikami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukass Napisano 28 Stycznia 2014 Share Napisano 28 Stycznia 2014 Oki dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2014 Kolejne stadium, efekt prawie końcowy. Podczas montażu wirnika zdecydowałem się na wersje ze złożonymi łopatami, wymagało to drobnych przeróbek wirnika, tak aby dało się złożyć łopaty w jednym kierunku oraz dorobienia "podstawki" łopat, bo Academy nie przewidywało tej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 28 Stycznia 2014 Share Napisano 28 Stycznia 2014 Fajnie to wygląda! Będzie w Bytomiu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 29 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 29 Stycznia 2014 W Bytomiu? A co tam będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaszek123 Napisano 30 Stycznia 2014 Share Napisano 30 Stycznia 2014 Pięknik. Bardzo fanie wyglada z tym złożonym wirnikiem trochę mi te plamy nie podchodzą ale nie ważę się krytykować bo moje klejenie i malowanie to ciapcianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 30 Stycznia 2014 Share Napisano 30 Stycznia 2014 W Bytomiu? A co tam będzie? Największy konkurs modelarski w Polsce. Pięknik. Bardzo fanie wyglada z tym złożonym wirnikiem trochę mi te plamy nie podchodzą ale nie ważę się krytykować bo moje klejenie i malowanie to ciapcianieWg. mnie to możesz nawet nie umieć się podpisać ale powiedzieć co Ci się nie podoba to jak najbardziej polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.