grzegorz75 Napisano 5 Maja 2006 Share Napisano 5 Maja 2006 Temat szeroki , zaczynamy od DELTA I W latach 69-80 przyjęto opracowanie takiego systemu rakiet balistycznych okrętów podwodnych , które mogłyby stać się kluczowym elementem sił atomowych ZSSR. Wymagania zostały spowodowane wprowadzeniem przez USA do eksploatacji systemu hydroakustycznego śledzenia okrętów rosyjskich na drogach podejścia do akwenów operacyjnych (SOSUS) .W skład tego systemu wchodził zespół anten hydroakustycznych umieszczonych pod wodą wzdłuż północnego wybrzeża USA , i systemów automatycznego przetwarzania danych hydroakustycznych w centrach brzegowych. System ten zlikwidował praktycznie skrytośc wyjsć w morze okrętów rosyjskich. Kazdy okręt wychodzacy z bazy był namierzany i identyfikowany ,a jego pozycja przekazywana była Amerykańskim siłom ZOP.Dlatego Rosjanie postawili sobie za główny cel jak największe wyciszenie swoich jednostek. Konieczne było zaprojektowanie i budowa nowych jednostek o lepszych parametrach niz jednostki drugiego pokolenia projektu 667. Budowa seri 18 okrętów 667B relizowana była w Sewerodwinsku (10 okretów) i Komsomolsku (8 okretów) Pierwszy okręt serii K-279 rozpoczęto położeniem stępki w 1971 , a wejscie do służby nastąpiło 27 grudnia 1972. Nastepnie kolejno wchodziły K-447(1973) K-450(1973) K-385(1974) K-453(1974) K-465(1974) K-460(1975) K-472(1975) K-475(1975) K-171(1976) W Komsomolsku jednostki zaczęto budowac nieco póżniej K-366(1974) K-417(1974) K-477(1975) K-497(1975) K-500(1976) K-512(1976) K-523(1977) K-530(1977) Nowy dwuadłubowy okręt był nieco wiekszy od projektu 667A , z dłuższym kadłubem sztywnym podzielonym na 10 przedziałów wodoszczelnych. Z racji wiekszej długosci rakiet opływka chroniąca wyloty wyrzutni rakiet miała znacznie większą wysokośc , co nadawało jednostce charakterystyczny "garb". Główny system napędowy o mocy 52000 KM składał się z 2 reaktorów atomowych WM-4B i dwóch turbin parowych OK-700 z agregatami GTZA-635. Do tego zainstalowano dwa generatory spalinowe DG-460 i dwa silniki elektryczne prędkości ekonomicznej po 260 KM kazdy. Dla lepszego wyciszenia zamontowano system podwójnej amortyzacji ruchomych mechanizmów turbin parowych. cdn nastąpi , fotki równiez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.