kubazg Napisano 23 Maja 2018 Share Napisano 23 Maja 2018 Witam Zawsze podobał mi się ten samochód. Moim zdaniem te produkowane w latach 1985-1991 coupe jest kwintesencją istniejących w latach 80 nie tylko w japońskiej motoryzacji trendów. Superopływowe klinowe nadwozie o współczynniku Cx równym 0,26 (ex aequo z późniejszym Oplem Calibrąm najniższy w produkowanym seryjnie samochodzie pobity dopiero przez Honde Insight o Cx=0,25) kryło pod maską ciekawą technikę. Turbodoładowany Bokser serii EA o pojemności 1,8 poprzez automatyczną skrzynię biegów przekazywał moc na wszystkie 4 kola pojazdu. O przyczepność do drogi dbało wielowachaczowe zawszenie, z pneumatycznymi amortyzatorami o regulowanym skoku i twardości. Także wnętrze auta przypominało bardziej to co można było zobaczyć w serialu Star Trek niż wnętrze samochodu. Kiedy zobaczyłem że Tamiya ma w swojej ofercie model tego niedocenianego samochodu, od razu zapragnąłem postawić go na półce. Wreszcie ostatnio udało mi się dokonać zakupu na jednym z zagranicznych portali aukcyjnych. Sam model pochodzi mniej więcej z okresu produkcji samochodu który przedstawia, więc nie można oczekiwać wielkiej ilości detali. Bardzo ubogo prezentuje się zwłaszcza zawieszenia auta. Na plus można policzyć za to bardzo dobrą jakość plastiku z którego wykonano części oraz całkiem ładne kalkomanie . W zamierzeniu nie ma to być model ,,konkursowy", ale zamierzam zwaloryzować we własnym zakresie zawieszenie pojazdu oraz przede wszystkim wykonać hamulce, które nie są ogóle odwzorowane. Pudełko modelu prezentuje się całkiem estetycznie. Niestety elementy wyglądają nieco gorzej. Rozpocząłem od złożenia wnętrza samochodu. Musiałem wyciąć odlaną razem z wanną dźwignie hamulca ręcznego, i zastąpić ją wykonaną samemu. Przerobiłęm także klamki oraz dodałem przyciski sterowania szybami. Zeszlifowałem także wypustki na tylnej pólce będące chyba imitacja głośników. Oczywiście standardowo w modelach tej firmy, konieczne było też zapchanie wielkiej dziury ziejącej z tyłu foteli. Całkiem ładnie prezentują się za to detale deski rozdzielczej oraz dwuramienna asymetryczna kierownica, planetki z przełącznikami (parę razy miałem okazję przejechać się Citroenami oraz Mazdą 929 z podobnym rozwiązaniem i uważam że jest ono cudowne) oraz ,,pistoletowa" dźwignia wybieraka przełącznika trybu pracy skrzyni automatycznej. Przymierzałem także próbnie felgi. Są to 15'' ISpeed. konieczne będzie ich zwężenie, ponieważ w innym wypadku będą znacznie wystawały poza nadkola. Na zwężone felgi naciągnę zestawowe opony. W najbliższym czasie czeka mnie dalsza walka z wnętrzem. Muszę wykonać jeszcze tylne zagłówki oraz głośniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 24 Maja 2018 Share Napisano 24 Maja 2018 Hej, chętnie byśmy obejrzeli ale nie działają fotki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TReS Napisano 24 Maja 2018 Share Napisano 24 Maja 2018 W Tapataku fotki sie laduja, fajowa fura ci sie trafiła, upolował bym takiego ale 1:1 skali Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazg Napisano 24 Maja 2018 Autor Share Napisano 24 Maja 2018 Witam kashato Sprawdziłem na tablecie z taptalkiem, na IOSie oraz na swoim komputerze. Wszędzie fotografie działają. Zdjęcia hostuje z dysku google, nigdy nie miałem problemów aby fotografie nie działały z tego źródła. Na czym przeglądasz forum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 25 Maja 2018 Share Napisano 25 Maja 2018 Zmieniłem przeglądarkę, jest okej. Safari płata figle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazg Napisano 27 Maja 2018 Autor Share Napisano 27 Maja 2018 Witam Skończyłem budowę wnętrza modelu. Udało mi się osiągnąć zamierzony efekt jeśli chodzi o malowanie tapicerki. Położyłem także swój pierwszy flok. Z efektu jestem zadowolony, chociaż wątpię aby cokolwiek było widoczne na gotowym modelu. Oto zdjęcia. Następnym krokiem będzie budowa zawieszenia oraz układu hamulcowego. W tym celu najpierw zająłem się zwężeniem felg, aby wiedzieć ile wolnego miejsca będę miał na odtworzenie hamulców oraz amortyzatorów oraz wahaczy. Felgi musiałem zwęźić ć o dobre 2mm Zacząłem także budować tarcze hamulcowe. TReS Przyznam się że byłem bliski kupna Subaru XT. Kiedy pracowałem w Szwecji, zobaczyłem że ktoś wystawił samochód z kartką za szybą we wsi obok.Subaru sprawiało dobre wrażenie, było niezgnite, kompletne, a cena byłą całkiem atrakcyjna. Od chęci kupna odwiódł mnie bajzel w dokumentach. Samochód należał do zmarłego brata sprzedającego, był wyrejestrowany i posiadał tylko jeden z 2 szwedzkich dowodów rejestracyjnych, który zresztą z tego co zrozumiałem zostaje w kraju i jest oddawany do ichniego wydziału komunikacji. Pewnie gdybym lepiej znał język jakoś bym to załatwił, jednak w tamtej sytuacji bałem się kupna samochodu co do którego możliwości rejestracji w Polsce miałem poważne wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazg Napisano 1 Czerwca 2018 Autor Share Napisano 1 Czerwca 2018 Witam Zakończyłem zmagania z doprowadzeniem do porządku płyty podłogowej. W modelu brakowało po 6mm nadkola z przodu oraz 10mm z tyłu. Mam obawy graniczące z pewnością że było by to widoczne. Usunąłem także marne imitację amortyzatorów, które wykonam samemu. Tak prezentuje sięplyta obecnie. Jak widać przedłużyłem także tylne wahacze. Z przody brakuje około 1mm nadkola, jednak gdyby przedłużyć nadkole tak aby przylegało dokładnie do karoserii, niemożliwe by było jej nałożenie na płytę podłogową. Zabrałem się także za zaciski hamulcowe, i gdy rozpocząłem poszukiwanie jakichś pomocnych części w modelarskim złomie, przypomniałem sobie że w modelu Mazdy RX-7 który posiadam znajdują się 2 pary tarcz razem z zaciskami. Okazało się że idealnie pasują one do Subaru. Po zeszlifowaniu napisów Mazda na zacisku rozwiercenia otworów na oś oraz zeszlifowaniu czoła tarczy, hamulce zostały przymierzone do felgi. Pasują idealnie Pomalowałem podkładem kastę. Biorąc pod uwagę wiek modelu, jestem pod wrażeniem detali, zwłaszcza znaczków oraz lamp świateł pozycyjnych. A o to prototypowa sprężyna zawieszenia, wykonana z 0,8mm drutu cynowego zawijanego na wkręcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hemi303 Napisano 2 Czerwca 2018 Share Napisano 2 Czerwca 2018 Nie chcę się czepiać, ale tylna kanapa przebija niebieski odcień na jednym ze zdjęć. Czy to był efekt który chciałeś uzyskać, czy to do poprawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazg Napisano 17 Czerwca 2018 Autor Share Napisano 17 Czerwca 2018 hemi303 Nie chcę się czepiać, ale tylna kanapa przebija niebieski odcień na jednym ze zdjęć. Czy to był efekt który chciałeś uzyskać, czy to do poprawy? To w pełni zamierzony efekt, chodziło o odtworzenie wyglądu welurowej tapicerki. Tymczasem zakończyłem model. Jako że obecnie dla studentów trwa sezon zaliczeń, to nie miałem zbyt wiele czasu na budowę modelu, a co dopiero na relacjonowanie tego na forum. Z tego powodu też średnio zadowolony jestem z modelu, przysiadałem do Subaru na krótkie chwile, w przerwie między nauką i pracą, powinienem był raczej pozostawić sobie model do dokończenia na okres wakacyjny. Tak oto prezentuje się model. A o to link do galerii:Galeria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.