jonathan Napisano 30 Listopada 2023 Share Napisano 30 Listopada 2023 (edytowane) Moje kolejne "chciałbym mieć" Tym razem padło na francuskie przeróbki shermanów, które później były dystrybuowane do innych krajów. Na pierwszy ogień poszedł M51 z francuskim działem CN D.1504 L/44 kalibru 105 mm. Jest to w prawdzie kolejna w czasie przeróbka shermana zamówiona na potrzeby IDF, ale nie lecę z tematami w chronologicznie . M50 albo M4A1 Revalorisé muszą zaczekać. Za podstawę posłużył... no właśnie. Tu zacznie się MIX Miał to być model Hellera z konwersją od Modelltrans Przymierzałem też płytę silnikową. Jednak do obydwu rozwiązań nie byłem zbytnio przekonany. Znalazłem jeszcze jeden produkt Modelltrans, pociąłem go i dodałem płytę zaprojektowaną od nowa Niestety żywica okazała się bardzo krucha i pękła w kilku miejscach. Zmianie musiał ulec także tył Wszystko w miarę ze sobą się spasowało Edytowane 1 Grudnia 2023 przez jonathan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonathan Napisano 30 Listopada 2023 Autor Share Napisano 30 Listopada 2023 A tu dwa braciszki 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonathan Napisano 30 Listopada 2023 Autor Share Napisano 30 Listopada 2023 16 minut temu, bulik58 napisał: Fajni ci braciszkowie, ale to nie są jednojajowe ? Jeden troszke starszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekW Napisano 30 Listopada 2023 Share Napisano 30 Listopada 2023 (edytowane) 10 godzin temu, jonathan napisał: A tu dwa braciszki Hej, A były M50 na krótkim spawanym kadłubie? Były na długim od M4A4, były na M4 hybrid, na odlewanym wczesnym M4A1. Ale na spawanym, wczesnym M4, czy M4A2, to nie widziałem. I to jeszcze z motorkiem od Cumminsa? Masz jakieś zdjęcia oryginałów? Btw Ciekawy może być też M51 na późnym M4A3. Czujnie oglądam. Temat niezmiernie dla mnie ciekawy. Przemek P.S. Jednak były M50 na kadłubach spawanych M4. Było ich niewiele, ale były. Na podwoziu VVSS i raczej z silnikami gwiazdowymi jeszcze. Czyli płyty nadsilnikowe i tył wanny typowe dla zwykłych M4/M4A1. Przemek Edytowane 30 Listopada 2023 przez PrzemekW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonathan Napisano 30 Listopada 2023 Autor Share Napisano 30 Listopada 2023 (edytowane) 32 minuty temu, PrzemekW napisał: Hej, A były M50 na krótkim spawanym kadłubie? Były na długim od M4A4, były na M4 hybrid, na odlewanym wczesnym M4A1. Ale na spawanym, wczesnym M4, czy M4A2, to nie widziałem. I to jeszcze z motorkiem od Cumminsa? Masz jakieś zdjęcia oryginałów? Btw Ciekawy może być też M51 na późnym M4A3. Czujnie oglądam. Temat niezmiernie dla mnie ciekawy. Przemek P.S. Jednak były M50 na kadłubach spawanych M4. Było ich niewiele, ale były. Na podwoziu VVSS i raczej z silnikami gwiazdowymi jeszcze. Czyli płyty nadsilnikowe i tył wanny typowe dla zwykłych M4/M4A1. Przemek M50 to tylko przymiarka, tam nawet nic przyklejone nie jest Pewnie wyląduje na Dragonie M3A3 albo M4 Co do M51 to chyba oddali do przeróbki wszystko co mieli Co do płyty: Edytowane 30 Listopada 2023 przez jonathan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekW Napisano 30 Listopada 2023 Share Napisano 30 Listopada 2023 (edytowane) 23 minuty temu, jonathan napisał: M50 to tylko przymiarka, tam nawet nic przyklejone nie jest Pewnie wyląduje na Dragonie M3A3 albo M4 Co do M51 to chyba oddali do przeróbki wszystko co mieli Co do płyty: 1. M50 z powyższych zdjęć to chyba na kadłubie późnego M4 (duże włazy kierowcy i przedniego strzelca). Ale to może być też muzealny składak. 2. M51 były najczęściej na późnych M4A1 (duże włazy kierowcy i przedniego strzelca) oraz niewiele na kadłubach późnych M4/M4A3 (też z dużymi włazami). Innych M51 RACZEJ nie było. Przemek Edytowane 30 Listopada 2023 przez PrzemekW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonathan Napisano 30 Listopada 2023 Autor Share Napisano 30 Listopada 2023 (edytowane) 25 minut temu, PrzemekW napisał: 1. M50 z powyższych zdjęć to chyba na kadłubie późnego M4A3 (duże włazy kierowcy i przedniego strzelca). Ale to może być też muzealny składak, złożony na cele wystawiennicze (np. na kadłubie M51 położyli wieżę od M50). Tak mi się wydaje. Patrz - ma podwozie HVSS, silnik Cummins, a na wieży zostawiliby wczesną kopułkę dowódcy, taką bez wizjerów? Nie pasuje mi to). 2. M51 były wyłącznie na późnych M4A1 (duże włazy kierowcy i przedniego strzelca) oraz niewiele na kadłubach późnych M4A3 (też z dużymi włazami). Innych M51 RACZEJ nie było. Przemek Nie będę się sprzeczał. Ba nawet literatura tematyczna podaje rozbieżne informacje. Wydaje mi się jednak że przerabiali praktycznie wszystko co się dało. Co do włazów na wieży ta fotka mówi wszystko Szkoda że wiele fotek z okresu jest w słabej jakości, no ale czymś się można wzorować Edytowane 30 Listopada 2023 przez jonathan 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekW Napisano 30 Listopada 2023 Share Napisano 30 Listopada 2023 (edytowane) Pierwsze dwie fotki to M50 na długich M4A4 + HVSS + Cummins. Trzecia, defiladowa, to wczesne M50 jeszcze przed modernizacjami, czyli silnik gwiazdowy + podwozie VVSS. Wydaje mi się, że oba są na kadłubach M4A4 (ale z silnikami gwiazdowymi jak M4/M4A1) Dwie fotki M51: Górny M51 to na późnym M4A1. Dolny M51 to na późnym M4/M4A3. Przemek P.S. Zauważ, że wszystkie powyższe posiadające HVSS + Cummins (i M50 i M51), mają kopułki d-cy z wizjerami. P. Edytowane 30 Listopada 2023 przez PrzemekW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonathan Napisano 30 Listopada 2023 Autor Share Napisano 30 Listopada 2023 2 minuty temu, PrzemekW napisał: Pierwsze dwie fotki to M50 na długich M4A4 + HVSS + Cummins. Trzecia, defiladowa, to wczesne M50 jeszcze przed modernizacjami, czyli silnik gwiazdowy + podwozie VVSS. Wydaje mi się, że oba są na kadłubach M4A4 (ale z silnikami gwiazdowymi jak M4/M4A1) Dwie fotki M51: Górny M51 to na późnym M4A1. Dolny M51 to na późnym M4/M4A3. Przemek P.S. Zauważ, że wszystkie powyższe posiadające HVSS + Cummins (i M50 i M51), mają kopułki d-cy z wizjerami. P. Przemku te czołgi były kilkukrotnie przerabiane. 50 pierwszych M50 miały stare silniki, duże i małe włazy. Przeróbkom podobno poddawano nawet włazy w kadłubach. Używano również różnych przekładni. 'small hatch’ M4A1, M4A1 Composite, M4A2, and on the M4A4 'large hatch' variants of the M4A1 and M4A3 Ja za to ma zamiar jeszcze kiedyś zrobić tego cudaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekW Napisano 30 Listopada 2023 Share Napisano 30 Listopada 2023 1 minutę temu, jonathan napisał: Przemku te czołgi były kilkukrotnie przerabiane. 50 pierwszych M50 miały stare silniki, duże i małe włazy. Przeróbkom podobno poddawano nawet włazy w kadłubach. Używano również różnych przekładni. 'small hatch’ M4A1, M4A1 Composite, M4A2, and on the M4A4 'large hatch' variants of the M4A1 and M4A3 Ja za to ma zamiar jeszcze kiedyś zrobić tego cudaka Ok. Rób. Będę podpatrywał. Tego cudaka, to z zestawu Trumpetera wprost zrobisz. To się chyba "French M4" nazywa. Z taką podstawką wzorowaną na hangarze z WoT. Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonathan Napisano 30 Listopada 2023 Autor Share Napisano 30 Listopada 2023 1 minutę temu, PrzemekW napisał: Tego cudaka, to z zestawu Trumpetera wprost zrobisz. Nie byłbym sobą robiąc go z pudła M4A1 Revalorisé - taki ojciec M51 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekW Napisano 30 Listopada 2023 Share Napisano 30 Listopada 2023 (edytowane) Będę podglądał. Powodzenia. Jeszcze egipskie M4A4 z silnikami od M4A2 i wieżą FL10 od AMX-13 były ciekawe. Przemek Edytowane 30 Listopada 2023 przez PrzemekW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonathan Napisano 1 Grudnia 2023 Autor Share Napisano 1 Grudnia 2023 Jak i w oryginale należało wymienić zawieszenie Dorobić tez musiałem błotniki Za fajny bajer uznałem też uchwyty na zapasowe ogniwa gąsienic Dołożona została także listwa , uchwyt na drut kolczasty i inne dodatki Podkład pozwoli lepiej pokazać wszelkie niedoskonałości. Teraz trochę piłowania, szlifowania i będzie można zapodkładować ostatecznie i zacząć malować 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.