przemek261 Posted July 5, 2024 Share Posted July 5, 2024 Mam pytanie odnośnie Phantoma FGR.2. Co to jest montowane w miejscu węzła kadłubowego? Czy to jest jakaś zaślepka, czy jakiś zasobnik. I czy montowane to cos było na wszystkich czterech węzłach? Na screenie, który zamieściłem z filmiku z Youtuba to cos jest podwieszone pod przednim prawym węzłem, pod lewym przednim to cos lezy na stojaku, a tylne węzły są puste Będę wdzięczny za odpowiedź. Przemek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panmopsik Posted July 5, 2024 Share Posted July 5, 2024 (edited) podaj link do tego YT Edited July 5, 2024 by panmopsik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek261 Posted July 6, 2024 Author Share Posted July 6, 2024 Link do filmiku, W instrukcji Phantoma z Airfixa w 1/72 są cztery takie elementy co raczej sugeruje zaślepki (tylko po co?). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panmopsik Posted July 6, 2024 Share Posted July 6, 2024 (edited) Balast w przednich zatokach: Sparrow ? Link z powyższego YT: zatoce i na podnośniku. edit. potwierdzam, doczytaj jeszcze te dwa linki https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235068839-sparrow-and-skyflash-ballast-rounds/ https://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?t=79313&start=25 Edited July 6, 2024 by panmopsik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek261 Posted July 6, 2024 Author Share Posted July 6, 2024 Duże dziekuję, Rzeczywiście używają nomenklatury "ballast round". Z dyskusji niestety nie zajarzyłem czy to jest balast do ćwiczeń jako obciążenie czy balast do wyważenia w jakiejś konfiguracji - JAKIEJ? Fakt, że zakładali na przód L+P węzły 4 i 6 (tak napisał gość który obsługiwał Phantomy). Z tego wynika, że instrukcja Airfixa zakładająca użycie 4 szt jest błędna. Niestety dalej nie wiem czy np. zamontowanie tych balastów na przednie węzły (4 i 6) a na tylne (3 i 7) AIM-7 lub Skyflash jest prawidłowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panmopsik Posted July 6, 2024 Share Posted July 6, 2024 (edited) W drugim linku wyjaśniają choć nie podają stwierdzeń Tak / Nie. Do tego dochodzi różnorakie nazewnictwo dotyczące treningowych lub balastu czy kolorystyki jakie spotkasz w necie. A instrukcje modelarskie jak to instrukcje: pokazują jak skleić kadłub i skrzydła do siebie ale mają też (ukryte) zadanie wpłynięcia na pogłębianie wiedzy poprzez to jak są tworzone. To byłaby kiepska instrukcja gdyby wszystko pokazywała lub pokazywała dokładnie i nie dawała szansy naszym szarym komórkom. Nie musisz mocować na stałe. Możesz też wysłać dodatkowe zapytanie o poprawność na inne fora tematyczne a my z chęcią przeczytamy odpowiedzi To jeszcze jeden link https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234990758-raf-rn-phantom-weapon-load-photographs/ Edited July 6, 2024 by panmopsik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek261 Posted July 6, 2024 Author Share Posted July 6, 2024 Dziękuję za dotychczasową pomoc. Jeden z gości na zlinkowanym forum napisał, że chodzi o własności Phantoma w przeciągnięciu, a w zasadzie o ostrzeganie o przeciągnięciu. Nawet w wersji F-4J (których mieli 15 szt. stosowali ten balast ale tylko jeden po lewej stronie). RR były cięższe a więc stosowali dwa balaty a przy J79 widocznie wystarczył jeden. Na razie dla mnie jest wniosek, że balasty były stosowane w czasie treningowych lotów w aktualnie nieznanej dla mnie konfiguracji i ilości paliwa w kadłubie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.