Jump to content

Phantom FGR.2


przemek261
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie odnośnie Phantoma FGR.2. Co to jest montowane w miejscu węzła kadłubowego? 

Czy to jest jakaś zaślepka, czy jakiś zasobnik. I czy montowane to cos było na wszystkich czterech węzłach? 

Na screenie, który zamieściłem  z filmiku z Youtuba to cos jest podwieszone pod przednim prawym węzłem, pod lewym przednim to cos lezy na stojaku, a tylne węzły są puste

 

image.png.d194d58ac352a4f42d179e8688a7c04c.png

 

Będę wdzięczny za odpowiedź. 

Przemek

Link to comment
Share on other sites

Balast w przednich zatokach: Sparrow ?  Link z powyższego YT: zatoce i na podnośniku.                                                                                                                          edit. potwierdzam, doczytaj jeszcze te dwa linki  https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235068839-sparrow-and-skyflash-ballast-rounds/     https://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?t=79313&start=25   xv408-tangmere-220302-202203023243.jpg

Edited by panmopsik
Link to comment
Share on other sites

Duże dziekuję, 

Rzeczywiście używają nomenklatury "ballast round". Z dyskusji niestety nie zajarzyłem czy to jest balast do ćwiczeń jako obciążenie czy balast do wyważenia w jakiejś konfiguracji - JAKIEJ?

Fakt, że zakładali na przód  L+P  węzły 4 i 6 (tak napisał gość który obsługiwał Phantomy). 

Z tego wynika, że instrukcja Airfixa zakładająca użycie 4 szt jest błędna. 

Niestety dalej nie wiem czy np. zamontowanie tych balastów na przednie węzły (4 i 6) a na tylne (3 i 7) AIM-7 lub Skyflash jest prawidłowe. 

Link to comment
Share on other sites

W drugim linku wyjaśniają choć nie podają stwierdzeń Tak / Nie. Do tego dochodzi różnorakie nazewnictwo dotyczące treningowych lub balastu czy kolorystyki jakie spotkasz w necie. A instrukcje modelarskie jak to instrukcje: pokazują jak skleić kadłub i skrzydła do siebie ale mają też (ukryte) zadanie wpłynięcia na pogłębianie wiedzy poprzez to jak są tworzone. To byłaby kiepska instrukcja gdyby wszystko pokazywała lub pokazywała dokładnie i nie dawała szansy naszym szarym komórkom. Nie musisz mocować na stałe. Możesz też wysłać dodatkowe zapytanie o poprawność na inne fora tematyczne a my z chęcią przeczytamy odpowiedzi To jeszcze jeden link https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234990758-raf-rn-phantom-weapon-load-photographs/

Edited by panmopsik
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za dotychczasową pomoc.

Jeden z gości na zlinkowanym forum napisał, że chodzi o własności Phantoma w przeciągnięciu, a w zasadzie o ostrzeganie o przeciągnięciu. Nawet w wersji F-4J (których mieli 15 szt. stosowali ten balast ale tylko jeden po lewej stronie). RR były cięższe a więc stosowali dwa balaty a przy J79 widocznie wystarczył jeden. 

Na razie dla mnie jest wniosek, że balasty były stosowane w czasie treningowych lotów w aktualnie nieznanej dla mnie konfiguracji i ilości paliwa w kadłubie. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.