Skocz do zawartości

Phantom FGR.2


przemek261

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie Phantoma FGR.2. Co to jest montowane w miejscu węzła kadłubowego? 

Czy to jest jakaś zaślepka, czy jakiś zasobnik. I czy montowane to cos było na wszystkich czterech węzłach? 

Na screenie, który zamieściłem  z filmiku z Youtuba to cos jest podwieszone pod przednim prawym węzłem, pod lewym przednim to cos lezy na stojaku, a tylne węzły są puste

 

image.png.d194d58ac352a4f42d179e8688a7c04c.png

 

Będę wdzięczny za odpowiedź. 

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Balast w przednich zatokach: Sparrow ?  Link z powyższego YT: zatoce i na podnośniku.                                                                                                                          edit. potwierdzam, doczytaj jeszcze te dwa linki  https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235068839-sparrow-and-skyflash-ballast-rounds/     https://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?t=79313&start=25   xv408-tangmere-220302-202203023243.jpg

Edytowane przez panmopsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże dziekuję, 

Rzeczywiście używają nomenklatury "ballast round". Z dyskusji niestety nie zajarzyłem czy to jest balast do ćwiczeń jako obciążenie czy balast do wyważenia w jakiejś konfiguracji - JAKIEJ?

Fakt, że zakładali na przód  L+P  węzły 4 i 6 (tak napisał gość który obsługiwał Phantomy). 

Z tego wynika, że instrukcja Airfixa zakładająca użycie 4 szt jest błędna. 

Niestety dalej nie wiem czy np. zamontowanie tych balastów na przednie węzły (4 i 6) a na tylne (3 i 7) AIM-7 lub Skyflash jest prawidłowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

W drugim linku wyjaśniają choć nie podają stwierdzeń Tak / Nie. Do tego dochodzi różnorakie nazewnictwo dotyczące treningowych lub balastu czy kolorystyki jakie spotkasz w necie. A instrukcje modelarskie jak to instrukcje: pokazują jak skleić kadłub i skrzydła do siebie ale mają też (ukryte) zadanie wpłynięcia na pogłębianie wiedzy poprzez to jak są tworzone. To byłaby kiepska instrukcja gdyby wszystko pokazywała lub pokazywała dokładnie i nie dawała szansy naszym szarym komórkom. Nie musisz mocować na stałe. Możesz też wysłać dodatkowe zapytanie o poprawność na inne fora tematyczne a my z chęcią przeczytamy odpowiedzi To jeszcze jeden link https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234990758-raf-rn-phantom-weapon-load-photographs/

Edytowane przez panmopsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dotychczasową pomoc.

Jeden z gości na zlinkowanym forum napisał, że chodzi o własności Phantoma w przeciągnięciu, a w zasadzie o ostrzeganie o przeciągnięciu. Nawet w wersji F-4J (których mieli 15 szt. stosowali ten balast ale tylko jeden po lewej stronie). RR były cięższe a więc stosowali dwa balaty a przy J79 widocznie wystarczył jeden. 

Na razie dla mnie jest wniosek, że balasty były stosowane w czasie treningowych lotów w aktualnie nieznanej dla mnie konfiguracji i ilości paliwa w kadłubie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.