przemek261 Napisano 5 Lipca Share Napisano 5 Lipca Mam pytanie odnośnie Phantoma FGR.2. Co to jest montowane w miejscu węzła kadłubowego? Czy to jest jakaś zaślepka, czy jakiś zasobnik. I czy montowane to cos było na wszystkich czterech węzłach? Na screenie, który zamieściłem z filmiku z Youtuba to cos jest podwieszone pod przednim prawym węzłem, pod lewym przednim to cos lezy na stojaku, a tylne węzły są puste Będę wdzięczny za odpowiedź. Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmopsik Napisano 5 Lipca Share Napisano 5 Lipca (edytowane) podaj link do tego YT Edytowane 5 Lipca przez panmopsik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek261 Napisano 6 Lipca Autor Share Napisano 6 Lipca Link do filmiku, W instrukcji Phantoma z Airfixa w 1/72 są cztery takie elementy co raczej sugeruje zaślepki (tylko po co?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmopsik Napisano 6 Lipca Share Napisano 6 Lipca (edytowane) Balast w przednich zatokach: Sparrow ? Link z powyższego YT: zatoce i na podnośniku. edit. potwierdzam, doczytaj jeszcze te dwa linki https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235068839-sparrow-and-skyflash-ballast-rounds/ https://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?t=79313&start=25 Edytowane 6 Lipca przez panmopsik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek261 Napisano 6 Lipca Autor Share Napisano 6 Lipca Duże dziekuję, Rzeczywiście używają nomenklatury "ballast round". Z dyskusji niestety nie zajarzyłem czy to jest balast do ćwiczeń jako obciążenie czy balast do wyważenia w jakiejś konfiguracji - JAKIEJ? Fakt, że zakładali na przód L+P węzły 4 i 6 (tak napisał gość który obsługiwał Phantomy). Z tego wynika, że instrukcja Airfixa zakładająca użycie 4 szt jest błędna. Niestety dalej nie wiem czy np. zamontowanie tych balastów na przednie węzły (4 i 6) a na tylne (3 i 7) AIM-7 lub Skyflash jest prawidłowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmopsik Napisano 6 Lipca Share Napisano 6 Lipca (edytowane) W drugim linku wyjaśniają choć nie podają stwierdzeń Tak / Nie. Do tego dochodzi różnorakie nazewnictwo dotyczące treningowych lub balastu czy kolorystyki jakie spotkasz w necie. A instrukcje modelarskie jak to instrukcje: pokazują jak skleić kadłub i skrzydła do siebie ale mają też (ukryte) zadanie wpłynięcia na pogłębianie wiedzy poprzez to jak są tworzone. To byłaby kiepska instrukcja gdyby wszystko pokazywała lub pokazywała dokładnie i nie dawała szansy naszym szarym komórkom. Nie musisz mocować na stałe. Możesz też wysłać dodatkowe zapytanie o poprawność na inne fora tematyczne a my z chęcią przeczytamy odpowiedzi To jeszcze jeden link https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234990758-raf-rn-phantom-weapon-load-photographs/ Edytowane 6 Lipca przez panmopsik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek261 Napisano 6 Lipca Autor Share Napisano 6 Lipca Dziękuję za dotychczasową pomoc. Jeden z gości na zlinkowanym forum napisał, że chodzi o własności Phantoma w przeciągnięciu, a w zasadzie o ostrzeganie o przeciągnięciu. Nawet w wersji F-4J (których mieli 15 szt. stosowali ten balast ale tylko jeden po lewej stronie). RR były cięższe a więc stosowali dwa balaty a przy J79 widocznie wystarczył jeden. Na razie dla mnie jest wniosek, że balasty były stosowane w czasie treningowych lotów w aktualnie nieznanej dla mnie konfiguracji i ilości paliwa w kadłubie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.