Gość Napisano 8 Listopada 2006 Share Napisano 8 Listopada 2006 Czym zasadniczo różnią sie te dwie wersje ? Wiem, że silnikami ale co jeszcze ? Interesują mnie głównie różnice wymiarowe płatowca, jego kształtu oraz rur wydechowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 8 Listopada 2006 Share Napisano 8 Listopada 2006 Płatowiec w zasadzie był ten sam. Inny był chwyt pod lewym płatem, inny typ śmigła (dwa warianty zależnie od wytwórni), dwa typy wiatrochronów, dwa typy rur wydechowych, płat zwykły i ze ściętymi końcówkami... Coś jeszcze? Na razie mam rozrysowanych 7 wariantów Spita Vb, ale to jeszcze nie wszystkie. Tu potrzebne są zdjęcia konkretnych maszyn, żeby nie walnąć się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Listopada 2006 Share Napisano 9 Listopada 2006 Mam Spita Vb 1:48 Tamiya i na jego podstawie chciałbym zrobic wersję IIb w oznaczeniu 306 dywizjonu UZ N, stąd moje dociekania. Co do płatowca mam jedno pytanie - na skrzydłach modelu Tamiy są dwa małe "grzebienie", które w instrukcji Vb producent zaleca zlikwidowac. Czy w wersji IIb powinny one byc czy nie ? No i jak ma sie sprawa z pozostałymi elementami modelu tej wersji ( Vb ) w stosunku do IIb czyli jak już wspomniałes: śmigło z kołpakiem, osłony kabiny... Jeśli się nie mylę ( na podstawie dostępnych zdjęc ) kolektory wersji IIb są chyba identyczne z wersją Mk. I ? Można by więc z powodzeniem zastąpic je rurami Moskita. Uzbrojenie i jego rozmieszenie w płacie też jest chyba identico z Vb ? Więc myślę, że generalnie zakres przeróbek byłby niewielki... Miałem niegdyś Plany Modelarskie ze Spitami, szkoda, że gdzieś mi przepadły bo tam były super rysunki wszystkich wersji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 9 Listopada 2006 Share Napisano 9 Listopada 2006 Może nie wszystkich wersji, ale sporo. Wydech dla Mk. II i I był identyczny. Te "grzebienie" nad lukami podwozia były wzmocnieniem dorywczym, bo w tym miejscu często dochodziło do pęknięć. Więc na Mk. I - V występowały. Tu już musicz podeprzeć się zdjęciami. Jerśli masz dostęp do Mk. I w 1:48, użyj chwytu spod lewego płata. Najwięcej pracy czeka Cię podczas wykonywania kołpaka i śmigła. A to mały bonusik. Może niezbyt precyzyjna kreska, ale to tak wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.