andrew94 Napisano 13 Października 2009 Share Napisano 13 Października 2009 Czy ktokolwiek na forum wie coś na temat konstrukcji i własności lotnych poczciwego Phantoma?Pytałem już o uwypuklenia na górnej powierzchni skrzydeł i ich przeznaczenie ale nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.Teraz nowe pytanie:jak zachowywał się ten samolot w różnych fazach lotu posiadając dysze silników skierowane skośnie w dół?Co z nagrzewaniem się powierzchni sterów wysokości, mocno opuszczonych w dół - pokrytych wprawdzie blachą żaroodporną-w przypadku częstego przecież w walce używania dopalacza.Czy ktoś wie jaki promień zakrętu miał F-4 a jaki Mig-21?Ile z przeszło 760 -ciu straconych w Wietnamie Phantomów padło ofiarą Migów-21?Czemu służyły niewielkie powierzchnie ustateczniające umieszczone w miejscu połączenia części poziomej skrzydła z uniesioną końcówką ?Czy na wszystkich czterech pylonach podskrzydłowych Phantom mógł przenosić Sparrow-y?Czy ktoś coś o tych rzeczach wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 13 Października 2009 Share Napisano 13 Października 2009 Aleś walnął litanie , nie wiadomo od czego zacząć Te zgrubienia na skrzydłach są po ta aby pomieścić koła które w wersji dla Sił Powietrznych były grubsze. Z tymi skrzydłami to nie bardzo rozumiem o co ci chodzi ale jeśli o ten uskok na krawędzi natarcia to on służył do wytworzenia wirów na dużych kontach na tarcia. Z tego co wiem to Phantom nie przenosił pod skrzydłami pocisków Sparow tylko sidewinder. A co do strat, to z takich moich szybkich obliczeń, w zaokrągleniu. USAF i USN straciły 40 samolotów zestrzelonych przez myśliwce, 80 przez rakiety ziemia-powietrze i 320 przez działa przeciw lotnicze, do tego USMC stracił 75 , wiekrzość od ognia z ziemi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrew94 Napisano 16 Października 2009 Autor Share Napisano 16 Października 2009 Co do tych pogrubień ,to miałem dokładnie takie samo podejrzenie- ale w literaturze nie znalazłem potwierdzenia dla tej tezy.Rzeczywiście, pod skrzydłami Phantom przenosił - na zdwojonych prowadnicach podwieszonych na wewnętrznych pylonach w sumie cztery Sidewindery.Na tych samych pylonach mógł również przenosić Sparrow'y.Natomiast, czy zdarzało mu się przenosić Sparrow'y na zewnętrznych pylonach?Tego właśnie nie doszukałem się.Miał tam przeważnie dodatkowe zbiorniki paliwa.Co do tych powierzchni stabilizacyjnych - były to pionowe płytki zamontowane jako prowadnice strug powietrza na górnej powierzchni skrzydeł w miejscu połączenia części poziomej skrzydła z uniesioną końcówką.Na temat jej funkcji też tylko domyślam się do czego ona służyła- to chyba po prostu prowadnica strug?Ale co spowodowało ich zamontowanie? Co do strat w Wietnamie- sporkałem się ze znacznie większymi liczbami -jak już pisałem- ogółem ponad 760 F-4 Phantom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frosty Napisano 17 Października 2009 Share Napisano 17 Października 2009 Co do reszty to muszę poprzeglądać literaturę, ale Na 100% na podskrzydłowych pylonach F-4 mógł przenosić Sparrow'y - ale tylko po jedym na każdy pylon, no i oczywiście wtedy już bez Sidewinder'ów. Na tych pylonach od zbiorników nie było takiej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 18 Października 2009 Share Napisano 18 Października 2009 W "Lotnictwie 9/2008" znalazłem fotkę z ciekawym układem podwieszonego uzbrojenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.