Jump to content

1984

Members
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Żywiec
  • Occupation
    automatyk i robotyk
  1. Koledzy, Po długiej przerwie spowodowanej ojcostwem wracam do modelarstwa. Na warsztacie Hobbyboss 1/48 N/AW A-10 Thunderbolt II # 80324 Docelowy malunek to Mediun gunship grey: Pytanie moje, jaki dobrać podkład by uzyskać podobny efekt. Biały? na linie podziałowe czerń i na górę kolor docelowy. Z góry dziękuję
  2. Jak widać zamiast wash'u wolę zabawę w cieniowanie. Wychodzi czy nie, oceńcie sami.
  3. Więc, zaszpachlowane i wyszlifowane silniki wyglądały mało realnie, więc postanowiłem wyżłobić kilka linii podziałowych. Na zdjęciach widziałem taka właśnie klapę więc wprowadziłem myśl w czym Silniki nie mają jeszcze pomalowanych łopat oraz wylotu spalin.
  4. Dzięki Adams M1A1! Kurcze zebrałem się i zrobiłem rakiety, pomalowane na czarno, na to lakier połysk wszystko pięknie. Ale cholerna kalkomania, szczerze to moja pierwsza chyba w życiu. Jedna mi się zniszczyła a robiłem ściśle wg. instrukcji. Jutro pokaże jak wyszły silniki, bo po mimo, że były niemal gotowe, postanowiłem dodać linie podziałowe, i zdecydowanie wygląda to 100 razy lepiej niż taka łysa i gładka powierzchnia. Z washem dam sobie raczej spokój, bo plakatówką to średnio wychodzi, a nie chcę zepsuć modelu. Zresztą, wash washem, ale trzeba troszkę doświadczenia, obeznania, żeby wiedzieć gdzie, w jakich miejscach, ile tego ma być.
  5. Tzn, na akrylowe pactry nałożyłem bezbarwny lakier olejny..
  6. Prace się powolutku posuwają, kadłub, sklejony i zaszpachlowany, sporo tego bo części nie pasowały do siebie jakoś rewelacyjnie. Najgorzej wygląda płyta pod kabiną, tu był dramat. Musiałem odciąć amortyzatory kół . Najgorsze z tego wszystkiego jest szlifowanie, bo trzeba bardzo małymi ruchami, tak by nie uszkodzić elementów obok. Szkoda tylko, że gdzie nie gdzie zeszlifowały się nity poszycia. Na zdjęciach też kilka elementów uzbrojenia, karabin oraz rakiety, rakiety wstępnie pomalowane lakierem pod wash. Wczoraj zrobiłem probe, nałożyłem w rogi patyczkiem farby plakatowej, ale przy ścieraniu się wszystko usunęło. Powtarzam, jest to mój pierwszy model, klejony tak jak należy, szpachlowany, malowany aerografem, stąd ewentualne niedociągnięcia.
  7. Witam po długiej przerwie wakacyjnej. Urlopu nie było, ale po pracy był remont. Teraz już remont zakończony to wracamy do pracy na Apachem. Mam pytanie, w sumie dwa, czy lakier bezbarwny, wodny, matowy nadaje się pod kalkę? i pod bardzo delikatny wash? czy lepiej jednak połysk? A ma ktoś może dostęp do kilku fotek pilotów? nic nigdzie nie mogę znaleźć. A ma ktoś jakiś pomysł jak można delikatnie wygiąć płaty wirnika ku dole? strasznie to nienaturalnie wygląda, próbowałem delikatnie wyginać, ale zero odkształcenia. Może delikatnie ogrzać.. ale znów może się łopata zdeformować.
  8. Relacja wcale nie kuleje, zdjęć brak, ale kadłub już sklejony więc teraz szpachla, szpachla, szpachla. Problem jest bo część nitów obok miejsca szlifowana się starła. Ma ktoś jakiś pomysł jak je odnowić?
  9. Mam pytanie, jak można odtworzyć nity w poszyciu, kleje Apacha 1/32 i po sklejeniu obu części kadłuba, trzeba było szpachlować, a wiadomo, jak szpachla to i papier ścierny i nity wokół miejsca szlifowania przestają istnieć. A są to wypustki może 1/10mm więc drut nawet najcieńszy odpada. Gdzieś wyczytałem, że można niepotrzebne elementy ramki nad zapalniczką rozgrzać i rozciągać aż do uzyskania takiej "nici", ale jak to potem przykleić?!
  10. Witam szanowną brać modelarską. Po ostatnim załamaniu delikatnie mówiąc, kiepskim wyglądam pomalowanego skrzydła, wczoraj skupiłem się na pisaniu programu PLC do pracy a dziś zasiadłem za biurkiem. Po pierwsze, zielony jako kolor bazowy okazał się zupełnie nie trafiony! To wczoraj już w nocy psiknąłem kilka elementów na biało! I biały jako kolor bazowy okazał się strzałem w dziesiątkę. Nie trzeba cieniować czarną farbą, wystarczy kolorem właściwym odpowiednio dozując. Tzn, tak brzmi moja teoria ale efekt MNIE! satysfakcjonuje. Tak jest OK, dla MNIE! Ponadto, ostatnio źle wyglądały wszystkie linie nitów przyciemnione, dziś zastosowałem cienie tylko na wybranych miejscach, nieco chaotycznie. Oto co wyszło: Także, wstępnie wiem jak ma i jak będzie wyglądał model Dalej zabrałem się w końcu i pchnąłem do przodu elementy wirnika ogonowego i mechanizm obracania łopat. Chcę mieć to wszystko gotowe przed najważniejszym, czyli sklejaniem obu połówek kadłuba. W tym celu nawet pomalowałem położyłem biała bazę na "gondolę" tylnego wirnika i pomalowałem go właściwym kolorem. Efekt oceńcie sami.
  11. Proponuje jutro zabrać szybkę do najbliższego marketu i przymierzać do różnych butelek. Myślę, że spokojnie coś by się udało dopasować. Może ktoś coś innego podpowie.
  12. Jak będziesz miał aparat to pstryknij jakieś zdjęcie, chętnie zobaczę jak prezentuje się malowanie pędzlem. Fajnie, że masz sprecyzowane, że samoloty pasażerskie Ci sie podobają. Choć szczerze i nie złośliwie, ten samolot sam w sobie jest paskudny design tragiczny
  13. Zastosowałeś jakiś klej cyjanoakrylowy? to opary powodują taki osad. A duża ta szybka? bo tak rzucił mi się w oczy kształt jakby z butelki PET, z zwężającej się szyjki spróbować dopasować? Górna krzywizna powinna pasować, a dolna to już dopasujesz. O ile średnica butelki będzie odpowiednia.
  14. Malujesz akrylami? to może aerograf splunął kilka kropelek? a może miejscowo był tłusty fragment? ja szczerze się przyznam, na początku w ogóle nie odtłuszczałem, ale akrylowa pactra trzymała jak złoto, idealna powłoka. Jak nie akryl tylko emalia to może właśnie kilka kropelek pojechało. Wg mnie wodny papier o gradacji 2000 i delikatnie tylko to miejsce zeszlifować, jako, że malujesz aerografem to bez problemu uzyskasz super cienką warstwę, ze dwie, trzy takie i nawet śladu nie będzie. Dodatkowo na brzegach plamy jeszcze zmniejsz strumień i jak mówię, nie będzie śladu.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.