Jump to content

Jacek K

Members
  • Content Count

    342
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Smolnica k. Gliwic

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Trochę mieszałem kolor bazowy paneli. Prawie tego nie widać.Aluminium i duraluminium jest w większości. Dojdzie jeszcze końcowe zróżnicowanie paneli i linii podziału ale na to muszę troszkę zaczekać.
  2. Kilka nowych zdjęć przy świetle dziennym:
  3. Model to staroć ale jakoś udało się go „zlepić” do kupy. Zmodyfikowałem przednią gwiazdę silnika, kołpak i śmigło, zdecydowanie zmniejszyłem grubość wiatrochronu i owiewki, wymieniłem żaluzje na blaszkowe, zbudowałem od nowa podwozie i cały kokpit. Model miał być doświadczalnym ale postanowiłem dobrnąć z nim do końca. Wszystkie oznaczenia malowane. Pierwsze fotki:
  4. Wielkie dzięki wszystkim.Marku ty chyba nie musisz tak narzekać-widziałem Twojego Mustanga
  5. Spit „prawie” skończony. Jak to zwykle u mnie bywa jeszcze będę się na niego gapił dwa tygodnie i coś mu tam podmaluję. Kilka szybkich fotek (może jutro jakiś plener-zobaczymy).
  6. Fajowy.Jest się czym pochwalić.
  7. To nie Tamiyowski przewód a pojedyncza gumka wyciągnięta z wiązki. Ten Tamiyowski mi nie odpowiadał, kiepsko mi poszło z obróbką nadlewek tak cienkiego elementu gumowego. Poza wszystkimi za i przeciw to rozmiar i tak był najbliższy tego co chciałem zrobić. Z tego co sobie pooglądałem to spostrzegłem przynajmniej trzy grubości tego przewodu. Tu (tak na szybko) jest grubszy od tego co pokazałeś a widziałem jeszcze grubsze na zdjęciach z epoki. Pewnie jest jakaś różnica między tym co teraz widać w samolotach muzealnych. Tak czy siak u mnie już zostanie to co jest.
  8. Ja też zaczynałem w maluchach ale od kiedy zabrałem się za 32 to już zostałem w tej skali-pasuje mi.
  9. Kilka drobiazgów i nowy eksperyment (napisy eksploatacyjne) .Napisy są wykonane w technice przypominającej kalgraf. Robi się nadruk na specjalnej folii jako odbicie lustrzane (specjalny tusz z klejem) . Po wydrukowaniu w drukarce atramentowej odcinamy z arkusza to co chcemy nakleić i malujemy aktywatorem kleju po stronie która będzie się stykać z modelem. Aktywator jest w postaci bezbarwnej cieczy ( wygląda jak woda, bez zapachu). Po minucie ten aktywator kleju wysycha wszędzie oprócz nadruku. Po przyłożeniu takiej „kalki” na model wystarczy przez folię na której jest nadruk lekko potrzeć , nawet palcem i już gotowe. Nie ma żadnego filmu, który może się gdzieś błyszczeć, tylko to co nadrukowane na czarno. Przyklejamy na matowe podłoże lub na błysk-jak komu pasuje. Trudnością jest natomiast ulokowanie kalki w odpowiednim miejscu-nie można przesuwać przyłożonej do modelu folii z nadrukiem bo to co nadrukowane rozmyje się i porwie.
  10. Klapy prawie gotowe. Ruchoma część klapy jest zrobiona z blaszki aluminiowej (a właściwie duraluminiowej wypolerowanej przed trawieniem). Teraz strona wewnętrzna już ubrudzona docelowo. Goła blaszka duralowa oszczędziła mi malowania wewnętrznej strony. Nieruchoma część jest zostawiona zestawowa (nie chciałem zbyt mocno kaleczyć skrzydła) uzupełniona o blaszki widoczne na zdjęciach.
  11. Jeszcze poczekam z tym listkiem. Widziałem kilkanaście modeli tego Spita i połowa miała zielony a druga połowa czerwony listek. Na chwilę obecną jestem więc troszkę skołowany. Wielkie dzięki za podpowiedzi.
  12. Wkleję kilka fotek w środę bo wtedy wróci do mnie dysk z danymi Spita. Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie koloru listka klonowego: pisałeś , że czerwony? Niestety nie potrafię tego zinterpretować z moich zdjęć a raczej zakładałem , że zielony.
  13. Dzięki za fotki. Ja akuracik mam zdjęcia głównie z drugiego profilu. Tam pas na ogonie wydaje się równy. Nie starałem się jakoś tego różnicować. Przetarcia będą jeszcze stłumione kolejnymi zbiegami. Nie planowałem zrobić bardzo mocno zużytej maszyny ale taką, żeby wyglądała na używaną. Pilot "trochę" polatał więc chyba jakoś się uda. Na Twoim zdjęciu wygląda na świeży "malunek"
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.