Jump to content

bigmodel

Members
  • Content Count

    746
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Musze zobaczyć, chyba powinienem jeszcze mieć gdzieś wieże z Miniartowego T-54A. Została mi po projekcie z WZT-2. Wieża ma być kompletna czy skorupa z dachem ?
  2. Akurat siatki są ok, takie jak powinny być. Tylko jedna drobna uwaga, te siatki są dedykowane do modelu Tamiyi. Pytanie czy będą pasować do T-55 z Takoma. Bo do 55-tki z Miniartu na pewno nie będą pasować.
  3. Dokładnie, to przekazali nam 3 pojazdy, po 1.szt z każdej wersji. Na pewno 1 szt była ze wcześniejszym typem wieży, i dwa, już ze standardowymi wieżami. Czołgi były używane czynnie, są dwa zdjęcia które przedstawiają je na poligonie. T-54 który jest w muzeum w Poznaniu, został wyprodukowany w Związku Radzieckim w 1953 r i jest jednym z 3 sztuk przekazanym Polsce, numer seryjny wozu z poznańskiego muzeum to : 5505B091
  4. Marcin, odpuść to sobie, nasze T-54/T-55U miały inne siatki ( te większe ), one miały po dwa kwadratowe otwory po środku. Wewnętrzne strony klap zamykających wloty powietrza też inaczej wyglądały. One wyglądały identycznie jak w naszych T-55 Poszukaj zdjęć T-55U z MWP w Warszawie. Na nim zobaczysz jak to wyglądało.
  5. bigmodel

    KMT-5/7/9

    Na czołgach T-55 były stosowane trały KMT-4, KMT-5 i obecnie na T-72/PT-91, trał KMT-6. Dodatkowo na części czołgów T-55, które miały zamontowane trały KMT4 czy KMT-5 z tyłu pojazdu, był zamontowany znacznik PSK - znacznik przejścia w polu minowym.
  6. Odpuść sobie ten zestaw, szkoda zdrowia i nerwów 😉 Miałem ten zestaw, porównaj sobie np, kształt przednich błotników oraz bocznych gumowych osłon z zestawu Armo z oryginałem. SKO-1, trzeba robić od nowa, ponieważ pudło/osłona, ma zły kształt. Z tego zestawu przydadzą Ci się dosłownie, dwie części - czujnik meteo oraz głowica WPL-1, całą resztę trzeba poprawiać albo robić od nowa. Dodatkowo lufę pasującej do naszej "Meridy" robi Aber, ponadto z Abera mogą Ci się przydać mocowania anten nr kat - R-33. Edit - Polecam tą książkę - Czołg T-55AM i pochodne (T-55AD-1M, T-55AD-2M, T-55AMS) https://www.empik.com/czolg-t-55am-i-pochodne-t-55ad-1m-t-55ad-2m-t-55ams-gaj-krzysztof,p1075564693,ksiazka-p
  7. Zdjęcia do BLG -67. https://bigmodel1200.blogspot.com/2018/06/czog-mostowy-blg-67.html https://bigmodel1200.blogspot.com/2019/03/czog-mostowy-blg-67-czii.html Niestety na blogu są tylko zdjęcia, które mogłem opublikować, Zdjęcia z metrówką w tle wojsko uważa już za tajemnice wojskową i takowych zdjęć nie wolno już publikować. A niestety podstawą kwitów do zrobienia BLG-67 to są wymiary i magiczna "czerwona książeczka". Walk Around do T-55 AMS https://bigmodel1200.blogspot.com/2019/05/t-55-ams-merida.html
  8. Włazy kierowcy są oba, wczesny i późny. Późny właz, wypraska - Fb Wczesny właz, wypraska - Ud. Od razu odpowiedz odnośnie kół i gąsienic. Tak, te koła jezdne https://plastmodel.pl/p/4/32986/miniart-37058-t-55-t-55a-wheels-set-1-35--1939-1945-skala-1-35-pojazdy-i-bron-pancerna.html I te gąsienice - RMSh Workable Track Links Set (Late Type), mogą być też wczesne RMSh - RMSh Workable Track Links Set (EarlyType) - różnica polega tylko na wysokości tzw " grunto-zaczepu". Pozdrawiam Jacek
  9. Niestety nie da się, zrobić późnego T-55. Myślę że warto poczekać, prędzej czy później Miniart pewnie wyda naszego T-55A. Choć teoretycznie dało by się zrobić późnego T-55, bo większość potrzebnych części jest w pudełku, jedynie trzeba by dorobić spryskiwacz peryskopów kierowcy. Dodatkowo trzeba dokupić zestaw gąsienic RMSh + zestaw kół jezdnych do T-55, z tego zestawu potrzebujemy koła napędowe przeznaczonym do gąsienic RMSh. Pozdrawiam Jacek
  10. Witam. Tu nawet nie ma co porównywać. Miniart zdeklasował Tamiyowskiego T-55. W porównaniu z Miniartem, Tamiyowski T-55 to zabawka. Miałem okazje porównać T-55 Miniartu i T-55 z Tamiyi, kiedy szukałem bazowego modelu pod WZT-2. Miniart ma lepszy detal, więcej części, jest dokładniejszy, jedynym minusem jak dla mnie, to jest plastik z jakiego jest wykonany Miniartowy T-55, strasznie miękki, wiotki i łamliwy, Dodatkowo można się przyczepić jeszcze do jednej rzeczy, brak transmisji, wentylatora, zbiornika oleju, z tyłu kadłuba w miniartowym T-55 z wnętrzem. I to jest dość problematyczny problem, bo jedyną opcją żeby uzupełnić ten brak, jest posiadanie komory silnika do T-55 z Verlindena. Komora silnika z CMK w żaden sposób nie pasuje do Miniartu, nie wspominając że komora silnika z CMK to totalny gniot. Podsumowując, jak ktoś chce zrobić naszego, wczesnego T-55, to tylko Miniart. Pozdrawiam Jacek
  11. Witam. Na to raczej nie liczę, musieli by zrobić, praktycznie cały nowy model. Z T-55 będą pasować tylko, wahacze, koła oraz gąsienice. Wanna nowa, inne kąty przedniej dolnej płyty + zmieniony mechanizm napinający koło napinające gąsienice. Cała nowa nadbudówka, inna pokrywa nad silnikowa. inne błotniki, te od T-55 nie będą pasować. I sporo innych drobnych różnic. Pozdrawiam Jacek
  12. A to też przeglądałeś ? Może nie zdjęcia ale zawsze coś. https://www.nsncenter.com/Files/library/TM/HEMTT/TM-9-2320-279-10-1/TM-9-2320-279-10-1.pdf https://www.nsncenter.com/Files/library/TM/HEMTT/TM-9-2320-279-34-1/TM-9-2320-279-34-1.pdf https://www.liberatedmanuals.com/TM-9-2320-279-20-1.pdf https://tfsweb.tamu.edu/uploadedFiles/FRP/New_-_Local_Capacity_Building/TFS_Assistance_Programs/TM-9-2320-279-20-3 Maintenance Manual M977 Series HEMTT Vol 3.pdf https://tfsweb.tamu.edu/uploadedFiles/TFSMain/Preparing_for_Wildfires/Fire_Department_Programs/Career_Fire_Department_Programs/Firefighter_Property_Program/TM-9-2320-429-10 Operator's Manual M978 Truck, Tank HEMTT.pdf
  13. Witam, No cóż, wrócił człowiek do domu, chce wrzucić dwa nowe zdjęcia naszych Grantów II, które udało mi się znaleźć, a które nie były publikowane w książkach o których pisał gajowy z wąsami oraz podzielić się spostrzeżeniami jakie udało mi się ustalić. A tu proszę. Dawno nie spotkałem się z tak chamską i bezczelną odpowiedzią. Niech Szanowny Pan jabberwocky nie liczy, ze po tym, co przeczytałem mam jeszcze ochotę na dzielenie się wiedzą, zdjęciami na temat naszych Grantów i innych pojazdów używanych przez nasze wojsko. Niech Szanowny Pan jabberwocky sam sobie szuka wiedzy, bo mnie się odechciało cokolwiek tutaj publikować. Niech Szanowny Pan sam sobie szuka i zobaczy ile czasu, nerwów i zdrowia kosztuje poszukiwanie wiedzy, materiałów i zdjęć. Ale za jedno muszę Panu podziękować. Pomógł mi Pan swoim śmiesznym tekstem, podjąć pewną decyzję, która dojrzewała od ponad 6 miesięcy. Jest to mój ostatni wpis na tym forum i w ogóle na naszych krajowych forach modelarskich. Więcej takich tekstów, to niedługo nikt tu nie będzie chciał pomagać i dzielić się wiedzą. Pana jabberwocky żegnam. A kolegów modelarzy Serdecznie Pozdrawiam To by było na tyle z mojej strony.
  14. Witam. Zacznijmy od tego że Granty dowodzenia z 2 Brygady Pancernej, to wersja M3A3 z silnikiem Diesla GM 6046 i ze spawanym kadłubem. Istnieją, jest co najmniej 5 zdjęć, ukazujących Granta M3A3 II o nazwie KRYSIA. Pozdrawiam Jacek
  15. Trochę zdjęć znajdziesz w publikacji Od Acormy do Zwycięzcy w cz.8 i w cz.9 Pozdrawiam Jacek
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.