Jump to content

PiotrWWW

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Interests
    lotnictwo, II WŚ, współczesne, techniki modelarskie, drony
  1. PiotrWWW

    Wash

    Zakupiłem kilka odczynników i testuję. Muszę to rozkminić aby móc przejść na kolejny poziom w modelarstwie ! Na razie najlepiej wypadło mi W&N Sansodor z farbą W&N Winton. Czyli stara dobra zasada - farba i rozcieńczalnik tej samej marki. Ale Talens WhiteSpirit + Talens van Gogh daje podobny efekt jak na początku - "ciapki" pigmentu, niejednolity kolor. Talens Medium jest oleista i słabo rozpuszcza pigment - ewidentnie do washa się nie nadaje, prawie w ogóle nie wnika we wgłębienia. Wg opisu poprawia elastyczność i wytrzymałość warstwy farby.
  2. PiotrWWW

    Wash

    1. Wydaje mi sie, że jest emalią. Pomysł był taki - maluję figurkę akrylami Tamiya, potem lakier emalia i na to wash z akrylowej Tamiya. Jak rozumiem na lakier akrylowy kładziemy washa olejnego a na lakier emalia washa akrylowego, bo inaczej będą reagować ze sobą. 2. Dzięki, moja pomyłka.
  3. PiotrWWW

    Wash

    van Gogh z naftą wygląda obiecująco - chyba tego spróbuję w następnej kolejności (1). Potem wash z akrylowej Tamki z X-20 na Humbrol gloss cote (2). Jeśli nadal bedzie źle to jakiś gotowy wash olejny - może AK Interactive? (3) Czemu rozcieńczałeś olejną farbę X-20 - w teorii to nie powinno dać dobrego efektu?
  4. PiotrWWW

    Wash

    Robiłeś to na jakim lakierze? Mógłbym zamiast Tamki akrylowej X-22 położyć błyszczącego Humbrola i na to akrylowy wash. Ma sens?
  5. PiotrWWW

    Wash

    Cześć. Potrzebuję pomocy. Uczę się washa i wyszło źle - jak widzicie. Figurka 1:72. Na lakier blyszczacy Tamiya X-22 nalozylem wash zrobiony z farby olejnej van Gogh rozcienczonej White Spirit. Gdy nakladam washa wyglada to dobrze, ale po wyschnieciu farba zmienia sie w malenkie grudki i efekt jest do bani. Co może być przyczyną i jak zrobić to dobrze? Próowałem trzech kolorów farby olejnej tego samego typu i dwóch różnych rozcieńczalników i efekt jest taki sam.
  6. Jeśli ktoś robi aktualnie Skyraidera lub planuje to mam kilka zdjęć detali egzamplarza z Cavanaugh Flight Museum. http://s38.photobucket.com/user/piotrWWW/slideshow/Skyraider%20500%20original
  7. Już nic. Znaczy się wątek do kategorii gotowych a nie warsztatu?
  8. Witajcie, przedstawiam pierwszy model, który zrobiłem w tym millennium. Trafił do mnie w nietypowy sposób i żeby go uatrakcyjnić postanowiłem zamontować silnik elektryczny do poruszania śmigłem i wykonać oświetlenie z diod i światłowodów. Sami ocenicie jak wyszło Od siebie dodałem jeszcze wychylony ster kierunku i lotki, odprowadzenia ładunków elektrostatycznych i przewody hydrauliczne do hamulców. I podstawkę zrobiłem samodzienie z kawałka pleksi. Jeszcze uciąłem mu wystające czerwone "kołki" na krawędzi natarcia skrzydła - przy skrzydłach zablokowanych w pozycji rozłożonej były one schowane. Wyskakiwały przy składaniu skrzydeł. Gdybym robił ten model jeszcze raz to zmieniłbym: 1. Zrobiłbym trochę mniejsze "okopcenia" 2. Inaczej bym pomalował golenie podwozia i szczęki hamulcowe - wrzucę zdjęcia orginały w wolnej chwili 3. "Drut" za owiewką bym zamienił na cieńszy - znów zdjęcia 4. Nie używałbym sprayów Tamiya AS - dużo lepszą kontrolę i cieńszą warstwę farby jestem w stanie uzyskać aerografem. 5. Nie jestem pewien jak dokładnie powinien wyglądać pokład Intrepid w 1966 roku - jaki był podział płyt, liczba i układ studzienek na płytę, czy studzienki nie miały "kratek" pięcioramiennych. Wzorowałem się na tym http://www.flyingmule.com/products/TW-S0480201 , co trudno nazwać solidnym źródłem... 6. Robiąc go po raz drugi rakiety pomalowałbym inaczej. Teraz są wg instrukcji Tamiya, ale zdjęcia pokazują raczej ciemnoszary kolor. Jeśli ktoś robi aktualnie Skyraidera lub planuje to mam kilka zdjęć detali egzamplarza z Cavanaugh Museum of Flight, nr 500. http://s38.photobucket.com/user/piotrWWW/slideshow/Skyraider%20500%20original
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.