Jump to content

Wojtek A.

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Good

Personal Information

  • Location
    Warszawa
  • Interests
    mistyfikacja, chemia, proszki
  • Occupation
    skręcacz sznurków

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wojtek A.

    Aerograf cz.2

    Jak użyłem pierwszy raz swojego PS-289 to też lekko "sikał" farbą bez odchylania spustu. Pomogło dosunięcie igły do końca - sprawdź to u siebie.
  2. Elegancko zmalowany - podoba mi się
  3. Bardzo ciekawe i inspirujące to wszystko. Będę śledził z uwagą.
  4. Nie, bo nie chcę zbyt dużego kontrastu. Jak się okaże, że nie pasuje, zawsze można zmyć i zrobić drugi raz. (w linkowanym przeze mnie filmiku w innym temacie o Do 215 Scale-a-ton użyto właśnie czarnego washa do czarnego kamuflażu)
  5. Montex w zestawie przygotował kadłubowe kokardy A1 w takim rozmiarze: Mniejsze, niż zrobiła to Tamiya w swojej kalkomanii - tam kokarda jest zdecydowanie większa. Znalazłem w internecie zdjęcia tego samolotu: Zdjęcia te zgadzają się z kalkomanią. Na stronie https://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Air_Force_roundels znalazłem informację, że myśliwce w okresie od czerwca 1940 do grudnia 1940 z kokardami typu A miały domalowany żółty pierścień (do wersji A1) - stąd duży rozmiar kokardy (49 cali). W związku z tym uznałem, że nie mogę użyć maski Montexu i zrobiłem swoje maski z taśmy Tamiya korzystając z kalkomanii i zdjęć jako wzór. Wyszło tak: Biały to XF-2, żółty to mieszanka XF-3 oraz H413 (1:1), niebieski to XF-8 z X-18 (3:1), a czerwony to X-7 i XF-64 (3:1). Zdjęć w trakcie malowania niestety nie robiłem. Mam do was pytanie w kwestii washa. Planuję użyć szarego do białej połówki skrzydła, czarnego do czarnej, i ciemnobrązowego na całą górną powierzchnię samolotu. Czy taka kombinacja jest ok?
  6. Dzięki - może to dziwnie zabrzmi, ale na oko Najpierw złapałem sobie jeden koniec na szerokość wzorując się na kalce, a potem powoli przykładałem drugi koniec taśmy lekko ją naciągając i przykleiłem, jak uznałem, że sąsiednie taśmy są równoległe. Oczywiście nie wyszło mi to za pierwszym razem
  7. Zamówiłem coś takiego: https://www.mojehobby.pl/products/Spitfire-Stencils.html
  8. Zdecydowałem się namalować czarne linie na skrzydłach zamiast używać kalkomanii. Głównie dlatego, że wchodzą one pod kokardy i chciałem w ten sposób uniknąć schodka (kalki są grube). Z kalkomanii użyję chyba tylko napisy eksploatacyjne.
  9. Mam maski z firmy Montex - polecam. Wycinałem tylko maski do oszklenia korzystając z przygotowanej przez Tamkę naklejki. Na pewno warto założyć nowe ostrze do skalpela i się nie spieszyć. Przy naklejaniu usunąć bąble powietrza spod maski i przypilnować, żeby nie było paprochów na krawędzi. Przy malowaniu należy trzymać aerograf prostopadle do powierzchni, nie malować na wysokim ciśnieniu, rozcieńczyć farbę mniej niż do "normalnego" malowania, no i oczywiście nie nakładać jednej grubej warstwy, tylko 2 - 3 cienkie. To chyba tyle, co mogę napisać (są na tym forum bardziej doświadczeni ode mnie). Warto zerknąć tutaj: http://www.montex-mask.com/tutorial
  10. Pierwsze koty za płoty: Wystarczyły 2 warstwy XF-19, rozcieńczyłem nieco słabiej niż zazwyczaj, żeby farba nie podciekła pod maski. Oto efekt:
  11. Drugi kolor położony, technika ta sama co w przypadku pierwszego. Maskowałem wałkami patafixu, taśmą i maskolem. Fotki na szybko z warsztatu: Przejścia kolorów nie wszystkie wyszły tak jak chciałem, ale w wielu miejscach zostaną przykryte oznakowaniami. Następny etap - namaluję je przy użyciu masek Montexu. Polubiłem farby AKRC - w połączeniu z TLT dają fajną, lekko satynową i gładką powierzchnię.
  12. Tutaj można znaleźć parę wskazówek, choć filmik zapewne nie wyczerpuje tematu:
  13. Gratuluję ukończenia modelu - podoba mi się staranne wykonanie
  14. Niestety nie dałem połysku - mój błąd. Tak jak pisałam wyżej, przeszlifowałem to i pomalowałem jeszcze raz. Jak zdejmę taśmę to zrobię zdjęcie jak to teraz wygląda.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.