Jump to content

Wojtek A.

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

21 Excellent

About Wojtek A.

Personal Information

  • Location
    Warszawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Świetna robota, malowanie przyciąga uwagę
  2. Fajne są te modele wycinane laserem z GPM, sam niedawno jeden zrobiłem:
  3. Było się 🙂 Ze stoiska kupiłem Pin - up Wings oraz Ponad Chmurami, ceny takie jak w internecie bez zniżki. (CaptainHook)
  4. Nie tylko modelami człowiek żyje
  5. Nie zamierzam go budować, wyląduje na honorowym miejscu w gablotce 😉
  6. Brawa za inicjatywę i promowanie modelarstwa
  7. Udało mi się kupić model, od którego wszystko się u mnie zaczęło ok. 20 lat temu. Ma dla mnie wartość sentymentalną:
  8. Luke Towan - scenerie, dioramy: https://www.youtube.com/channel/UCjRkUtHQ774mTg1vrQ6uA5A WILDER - pancerka: https://www.youtube.com/channel/UCgE28djX8AusG1xCh8cvddg/feed
  9. Gratuluję, bardzo ładny model
  10. Super pomysł Ostatnio chodzi mi po głowie zrobić jakiś samolot w malowaniu niehistorycznym, coś w stylu Iron Maiden Spitfire albo Bf-109 Rammstein
  11. To może ja wtrącę jeszcze swoje 3 grosze. Moim pierwszym aerografem był H&S Ultra zakupiony ok. 5 - 6 lat temu. Był to świadomy wybór, sporo czasu poświęciłem na przeglądanie internetu pod tym kątem. Byłem totalnym żółtodziobem i nie wiedziałem nawet jak go należy wyczyścić, wszystkiego uczyłem się sam po kolei. Na początku próbowałem malować farbami Vallejo i było to problematyczne i frustrujące z powodu m.in. często zatykającej się dyszy. Po przesiadce na farby Tamiya oraz MrHobby poczułem, jakbym wszedł na wyższy poziom modelarstwa - już nigdy nic mi się nie zatykało i przestałem nawet po każdym użyciu myć Ultrę - po prostu przepsikiwałem zmywaczem Tamiya i chowałem do szuflady. Niestety po tych paru latach powłoka niklowa starła się w miejscach kontaktu z dłonią. Od nowości mam tą samą, jedną dyszę 0,2 mm i nie zauważyłem, żeby działo się z nią coś niedobrego. Ostatnio uczyłem się malować marmurek Ultrą i da się. (a miałem do tego wątpliwości po przeczytaniu iluś tam postów w temacie o aerografach). Niedawno podjąłem decyzję o zakupu nowego aerografu i wybór był prosty - na Iwatę mnie nie stać, więc padło na MrHobby (PS-289 przez wszystkich polecany). Zastanawiałem się jeszcze nad Tamiyą z dyszą 0,3 ale wybrałem MrHobby, bo ma zaworek. Po dłuższym czasie nieobecności w Amiami w końcu się pojawił i decyzja była szybka. Po praktycznych testach jestem z niego bardzo zadowolony, ale sam fakt posiadania lepszego aerografu nie powoduje, że nagle malowanie wychodzi lepiej. To tak jak z fotografią - duże znaczenie mają umiejętności użytkownika. Trzeba ćwiczyć i czeka mnie jeszcze długa droga, żeby spróbować dorównać lepszym ode mnie. Naukę tą z pewnością umila fakt większego komfortu pracy z lepszym aero. Mam na myśli np. super łatwe czyszczenie po malowaniu (właściwie jego brak), precyzyjniejszy spust niż w Ultrze, dodatkowa kontrola powietrza zaworkiem. Pomijam regulację skoku iglicy, bo z tego nie korzystam. Jak kiedyś będę miał przypływ gotówki, z pewnością kupię coś pokroju PS-770
  12. Testors Dullcote również wygląda obiecująco i chcę go w przyszłości wypróbować.
  13. Zgadza się - to samo napisał mi Scale-a-ton, że White spirit służy mu do zmywania lakierów Alclada. Prawdopodobnie i tak zdecyduje się na Alclada, a weathering zrobię po prostu innymi technikami.
  14. Po pomalowaniu modelu lakierem matowym chcę go pobrudzić używając m.in. farb olejnych. Szybkie pytanie: czy Alclad II klear kote matt (ALC-313) nie wejdzie w reakcję z white spiritem? Chciałbym zrobić mokre na mokre. W razie czego użyję XF-86.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.