Jump to content

Wojtek80

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

Personal Information

  • Location
    Wrocław
  • Interests
    strzelectwo, modelarstwo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam. Chętnie odkupię Horneta w starszej wersji czyli od A do D w 1:32. Najlepiej Academy, ale rozważę i droższego Kinetica. Może ktoś ma i waha się czy nie sprzedać, to ja odkupię 😉 Pozdrawiam. Wojtek.
  2. Twarda gąbeczka i niewielka ilość farby. Ja bym tak to robił.
  3. Cześć. Do tego F-14 używałem panel line wash ammo-miga. Ściera się bardzo ładnie nawet kilka godzin po nałożeniu bo to błoto z jakiejś glinki i rozpuszczalnika emaliowego. Rozpuszczalnik odparowuje a glinka zostaje i można ją zmyć nawet do zera. Pod niego dałem Hatake orange.
  4. Jak kolega się rozmyśli to biorę na 100%
  5. Gdybym to ja musiał przerabiać to pewnie zaryzykował bym i prysnął bardzo rozcieńczonym metalizerem. Oczywiście wcześniej odpowiednie maskowanie. Może pasty metalizujące były by tutaj dobrym rozwiązaniem. Co do kalek to można samemu takie robić. W jednym z moich niewielu postów pokazują jak zrobiłem kalki do VF-74. Teraz właśnie kładę je na kocurku i wychodzi to całkiem dobrze. Co prawda w 1/48, ale zmiana skali to tylko kwestia powiększenia w programie grafizcznym.
  6. Zdjęcia musieli robić przy specyficznym położeniu słońca i wyszły takie złote. Przy tak dużym, ładnym i zadbanie zrobionym modelu brakuje mi trochę kalek "bezpieczeństwa i roboczych" nie wiem jak to po naszemu nazwać. te wszystkie beware of blast, punkty holownicze itp.
  7. Szpachlowałeś nity na skrzydłach? Czy się same zapchały farbą i zniknęły? A i jeszcze jak ze spasowaniem dysz? Ja robię wersję B Hasegawy i tam jest trochę roboty, żeby dopasować żywice Airesa.
  8. Cześć. Maluję modele od roku i też uczę się i wypracowują własne metody. To co napiszę sprawdza się u mnie, co nie znaczy, że Tobie będzie pasowało... 1) podkład. 2) preshading, połączone z rozjaśnianiem "pre highlaighting" ( chyba to tylko moje pojęcie ;)) linii gdzie będą podmalówki (tworzy to bardzo fajny kontrast już na początku i pomaga potem, bo pozwala na pewne niedoskonałości w kładzeniu właściwej farby). 3) Farba właściwa (wiele warstw ja używam Mr color -leveling thinner w proporcjach 30-70) i cierpliwe kładzenie marmurkiem, a nie równą warstwą (dodatkowe efekty zmiany tonacji kolorów). 4) elementy, które mają być jaśniejsze można potraktować teraz białymi lub jasno szarymi olejami. Guniaki C znoszą to bez lakieru (ale z wyczuciem oczywiście). Dodatkowo post shading, ale bardzo delikatnie bo można spier... kilka dni roboty. 5) lakier błyszczący 2-3 warstwy. 6) kalki. 7) lakier błyszczący 1 warstwa. 8 ) panel linery. Ciemny szary do szarego, zielonego, brązowego, jasny szary do czarnego. 9) lakier satyna. 10) Teraz idzie faktyczne brudzenie olejami. Dla mnie uniwersalny jest ciemny szary z odrobiną brązu. Wycieki paliwa robię ciemnym brązem i mocno rozcieram. Powtarzam kilka razy bardzo delikatnie za miast raz i za mocno. W między czasie stosuję warstwy satyny jak coś mi ładnie wyjdzie i boję, się, że to popsuję kolejną warstwą farby. 11) jak mam dość, albo uważam, że jest OK to kładę lakier matowy odporny na UV. To moja metoda, którą cały czas odkrywam, ale działa. W załączniku zdjęcie w trakcie brudzenia właśnie.
  9. Ostatnio zrobiłem test lakierów Hataki Orange. Jestem bardzo zadowolony z efektów. Połysk jest gładki jak... Satyna szybko i ładnie matuje poprzedni połysk. Do tego doskonale zachowuje się pod olejami przy brudzeniu. Używałem poprzednio lakierów microscale i czasami miałem problemy. BTW. Tego pomarańczowego koloru na modelu nie widać
  10. Cześć. Budżetowo to aceton techniczny z budowlanego. "Porządnie" to mr. tool cleaner.
  11. Witam. Jeżeli komuś zostały kalki do VF-1 z modelu Italeri (te czerwone), albo wczesne do VF-2 np. z Tamki to chętnie odkupię. Interesują mnie tylko te wzory z lat 70-tych. Wojtek.
  12. To może trochę pomóc: J. Gruszczyński M. Fiszer - Wielozadaniowy Samolot Bojowy MiG-29, n°8 -Biblioteka Magazynu (2002)
  13. Według opisów to powinien być FS 35450, czyli np. HTK-C155. Ale ten Twój jakoś bardziej mi się podoba :).
  14. Śliczny. Używałeś kolorów z palety, czy sam mieszałeś? Wojtek
  15. Jestem zainteresowany dwoma kokpitami do F-14 i tym do F-15. Jeżeli aktualne to proszę o PW z kosztem całkowitym. Wysyłka paczkomatem.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.