Jump to content

Wojtek80

Members
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

Personal Information

  • Location
    Wrocław
  • Interests
    strzelectwo, modelarstwo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wojtek80

    Aerograf cz.2

    Ja używam adlera i działa. Ale miałem kiedyś problemy z szybkozłączką do wiatrówki PCP. Tam ciśnienia są pomiędzy 100 a 200 bar Pomaga minimalna ilość gęstego smarowidła, ale dosłownie minimalna tyle co dajemy oliwki na iglicę po myciu. Zaraz pojawią się dobre duszyczki co wiedzą lepiej... więc to tylko MOJA opinia!
  2. W F-14 część tego szwu powinno się zostawić...
  3. Wojtek80

    Wash

    Ja używam lakieru Hataki orange.
  4. Wojtek80

    Wash

    Każdy robi jak mu pasuje. Pamiętaj, że farby citadel to też akryle i te washe są do nich dedykowane. Poza tym robiłem i działa.
  5. Wojtek80

    Wash

    Cześć. Malowałem kiedyś figurki do Warhammera i tam robi się to innymi specyfikami. Pewnie te farby mają za gruby pigment i nadają się do modeli a nie do tak delikatnych szczegółów. Je bym poszedł w coś co jest sprawdzone np. Citadel Shade Nuln Oil (jeden z wielu przydatnych).
  6. Witam. Chętnie odkupię Horneta w starszej wersji czyli od A do D w 1:32. Najlepiej Academy, ale rozważę i droższego Kinetica. Może ktoś ma i waha się czy nie sprzedać, to ja odkupię 😉 Pozdrawiam. Wojtek.
  7. Twarda gąbeczka i niewielka ilość farby. Ja bym tak to robił.
  8. Cześć. Do tego F-14 używałem panel line wash ammo-miga. Ściera się bardzo ładnie nawet kilka godzin po nałożeniu bo to błoto z jakiejś glinki i rozpuszczalnika emaliowego. Rozpuszczalnik odparowuje a glinka zostaje i można ją zmyć nawet do zera. Pod niego dałem Hatake orange.
  9. Jak kolega się rozmyśli to biorę na 100%
  10. Gdybym to ja musiał przerabiać to pewnie zaryzykował bym i prysnął bardzo rozcieńczonym metalizerem. Oczywiście wcześniej odpowiednie maskowanie. Może pasty metalizujące były by tutaj dobrym rozwiązaniem. Co do kalek to można samemu takie robić. W jednym z moich niewielu postów pokazują jak zrobiłem kalki do VF-74. Teraz właśnie kładę je na kocurku i wychodzi to całkiem dobrze. Co prawda w 1/48, ale zmiana skali to tylko kwestia powiększenia w programie grafizcznym.
  11. Zdjęcia musieli robić przy specyficznym położeniu słońca i wyszły takie złote. Przy tak dużym, ładnym i zadbanie zrobionym modelu brakuje mi trochę kalek "bezpieczeństwa i roboczych" nie wiem jak to po naszemu nazwać. te wszystkie beware of blast, punkty holownicze itp.
  12. Szpachlowałeś nity na skrzydłach? Czy się same zapchały farbą i zniknęły? A i jeszcze jak ze spasowaniem dysz? Ja robię wersję B Hasegawy i tam jest trochę roboty, żeby dopasować żywice Airesa.
  13. Cześć. Maluję modele od roku i też uczę się i wypracowują własne metody. To co napiszę sprawdza się u mnie, co nie znaczy, że Tobie będzie pasowało... 1) podkład. 2) preshading, połączone z rozjaśnianiem "pre highlaighting" ( chyba to tylko moje pojęcie ;)) linii gdzie będą podmalówki (tworzy to bardzo fajny kontrast już na początku i pomaga potem, bo pozwala na pewne niedoskonałości w kładzeniu właściwej farby). 3) Farba właściwa (wiele warstw ja używam Mr color -leveling thinner w proporcjach 30-70) i cierpliwe kładzenie marmurkiem, a nie równą warstwą (dodatkowe efekty zmiany tonacji kolorów). 4) elementy, które mają być jaśniejsze można potraktować teraz białymi lub jasno szarymi olejami. Guniaki C znoszą to bez lakieru (ale z wyczuciem oczywiście). Dodatkowo post shading, ale bardzo delikatnie bo można spier... kilka dni roboty. 5) lakier błyszczący 2-3 warstwy. 6) kalki. 7) lakier błyszczący 1 warstwa. 8 ) panel linery. Ciemny szary do szarego, zielonego, brązowego, jasny szary do czarnego. 9) lakier satyna. 10) Teraz idzie faktyczne brudzenie olejami. Dla mnie uniwersalny jest ciemny szary z odrobiną brązu. Wycieki paliwa robię ciemnym brązem i mocno rozcieram. Powtarzam kilka razy bardzo delikatnie za miast raz i za mocno. W między czasie stosuję warstwy satyny jak coś mi ładnie wyjdzie i boję, się, że to popsuję kolejną warstwą farby. 11) jak mam dość, albo uważam, że jest OK to kładę lakier matowy odporny na UV. To moja metoda, którą cały czas odkrywam, ale działa. W załączniku zdjęcie w trakcie brudzenia właśnie.
  14. Ostatnio zrobiłem test lakierów Hataki Orange. Jestem bardzo zadowolony z efektów. Połysk jest gładki jak... Satyna szybko i ładnie matuje poprzedni połysk. Do tego doskonale zachowuje się pod olejami przy brudzeniu. Używałem poprzednio lakierów microscale i czasami miałem problemy. BTW. Tego pomarańczowego koloru na modelu nie widać
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.