Jump to content

Wilk

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. I tu się z tobą zgadzam w 100%. Jeżeli napisałem, że niektóre elementy w Kobuzie przerobię na swoją wizję tego samolotu, to nie dlatego, że uważam model za zły. Wręcz przeciwnie. Model jest piękny i zrobiony na bardzo wysokim poziomie. Bardzo się cieszę, że IBG poszło w ten temat. Jak napisałem wyżej P11g kupiłem dwa (Lamparta też mam). Pamiętam jak objechano model P11c Azura, pomimo iż był to wtedy najlepszy model na rynku w tej skali. Ja go kupiłem i podejrzewam, że odległości metra - dwóch nikt nie zauważy że jest o milimetr dłuższy od tych z AH. Po cichu liczę, że wykorzystując silnik, osłonę silnika, wnętrze, stateczki i może inne drobne elementy z P11g IBG pokusi się na Jastrzębia, bo ten z Ardpolu jest już nie do kupienia (wszystko pewnie zależy od sprzedaży Kobuza) ...
  2. Oglądałem sobie zdjęcia Jastrzębia. Te z Warszawy z Czerniakowskiej. Na jednym z nich stoi facet w czarnym płaszczu w kapeluszu. Gdyby odciąć zdjęcie w miejscu gdzie jest ten Pan, to bym pewnie zgadywał, że to zajęcie P24 :))) Ale wracając do tematu ... Może te tajemnicze okienka za kabiną pilota Kobuza to jednak nie drzwiczki bagażnika a skopiowanie rozwiązania z Jastrzębia? Jastrząb powstał przed Kobuzem i jeżeli to rozwiązanie się sprawdziło i poprawiło widoczność do tyłu???? Takie tam moje przemyślenia ...
  3. Jezu, znowu skróty myślowe. Proszę mnie pytać jak wyglądało wnętrze Jastrzębia bo nie wiem ... Dlatego w modelu jest to pole do dowolnej interpretacji i wykorzystania tego co już się robi ...
  4. Nie mam zielonego pojęcia jakie śmigło czy kołpak miał Kobuz. Może i GR? Po prostu tak jest moja wizja tego samolotu. Swoją drogą czy w ogóle na śmigło założono jakiś kołpak? Co do kadłubowych k.m. to rzeczywiście wymagały pewnie nowego synchronizatora. Tak jak napisałem jeden Kobuz będzie niemal pudełkowym IBG, drugi zrobię troszkę na wzór tego co kiedyś wypuściła firma YellowBox, a czego nie udało mi się kupić :(((. Teraz dzięki IBG mam wreszcie Kobuzy. I chwała im za to. I niech nikt mi zarzuca, że w jakikolwiek sposób dyskredytuję ten model. To, że troszkę inaczej wyobrażam sobie coś czego nie ma na zdjęciach, czego nie można skonfrontować z oryginalnym samolotem, a znamy tylko z krótkich opisów, nie znaczy, że to ja mam rację a nie IBG. Na koniec troszkę z humorystycznym chciejstwem ... Silnik, osłona silnika, pewnie troszkę elementów z wnętrza pasują do ... Jastrzębia ...
  5. Dobrze wiesz o jakim Jastrzębiu piszę, pisząc o "seryjnym" ... A Kobuzy IBG kupiłem 2 :)) Właśnie się robią. Jeden będzie miał osłonę silnika z modelu, drugi podobną do tej z "warszawskiego" Jastrzębia. W obydwu przerobię kołpak śmigła i śmigło na zbliżone do Hamiltona. Pierwszy będzie miał km w skrzydłach, jeszcze nie wiem czy zakryję wtedy wnęki w kadłubie na km, czy zostawię jak jest, ale bez km. Drugi będzie miał 2 km w skrzydłach i 2 w kadłubie. Owiewki na koła będzie miał jeden. A co do tego okienka, to ktoś wysunął kiedyś na jakimś forum tezę, że nie zamontowano po prostu pokrywy od schowka na apteczkę... Nie wiem czy będę wycinał, chyba nie ...
  6. Jastrzębia oczywiście, tego z Warszawy. Drugi nie miał silnika (a może to ten sam tylko nieco zdekompletowany?). Jeżeli w Jastrzębiu zmieniono z jakiś powodów osłonę silnika, to nie wiem po co w Kobuzie by wracano do pierwotnej z pierwszego prototypu Jastrzębia ...
  7. Oczywiście, że liczy się biznes. Nie wiem ile Ardpol wypuścił żywicznych Wilków, Sumów czy Jastrzębi ale dzisiaj są nie do dostania. Być może jest to temat dla firm produkujących short runy, nie znam aż tak rynku. PZL P24 całą serię wypuścił niedawno Azur i są to niezłe modele (zwłaszcza żywiczne dodatki). P11c z IBG będzie trzecim w ostatnich latach po Azurze (wiadomo skrzydło) i AH ... Nie wiem czy takich Lublinów R XIII sprzeda się więcej niż Wilków? Jest jeszcze Żubr - samolot produkowany setyjnie, o dość ciekawej sylwetce. I może być z niemieckimi kalkami, a to tez atut :)))
  8. No to wróćmy do Kobuza z innej strony. Czy waszym zdaniem odwzorowanie wyglądu Kobuza przez IBG jest najbardziej prawdopodobne? Czy nie mając żadnego zdjęcia tego samolotu tak go widzicie? Bo ja mam pewne wątpliwości... Chodzi mi przede wszystkim o osłonę silnika i kołpak śmigła. Jeżeli chodzi o osłonę silnika to bym ją wiedział raczej jako gładką, bez wystających wypukłości, tak jak na zdjęciach seryjnych Jastrzębi, a nie jak w prototypie PZL P50. Kołpak śmigła wg mnie też chyba nie pochodził z PZL P24F/G tylko powinien być ostro zakończony jak w Jastrzębiu (czy Sumie i Łosiu). Takie moje dywagacje ... I żeby nie było. Nie krytykuję modelu bo oprócz kolektora, o którym już tyle pisano, Kobuz IBG jest naprawdę fajnym modelem na który długo czekałem. I chwała firmie za podjęcie tematu.
  9. Co tu wymieniać? Żubr, Wilk, Jastrząb, PZL 43, Sum, Czapla, R XIII. Taka moja kolejność
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.