Skocz do zawartości

radoslaw6363

Użytkownicy
  • Zawartość

    307
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutral

Informacje

  • Skąd
    Aleksandrów PL/ Bad Endorf Bawaria
  • Zainteresowania
    Modelarstwo , historia, polityka,wędkarstwo ,książki ,wycieczki.
  • Zawód
    CNC

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. radoslaw6363

    Airfix 1/72 Vickers Wellington 301 dywizjon bombowy

    Podoba się ! Mam staruszka od Matchboxa i struktura kratownicy skrzydeł jest tam lepiej oddana !
  2. radoslaw6363

    Airfix P51d Mustang 1/72

    Wyszło w miarę ,ale fotki zawsze coś tam obnażą ! Mam kupiony ten model ,mam kupiony Alclad i będę robił ,czym rozcieńczyć Alclad i czy są z nim jakieś problemy ?
  3. Jest wreszcie nadzieja że przynajmniej część eksponatów gnijących od lat pod gołym niebem wreszcie znajdzie swoje miejsce pod dachem ! http://www.muzeumlotnictwa.pl/odbudowa_hangaru/?fbclid=IwAR3npzIvO4WPkh5dyr_EO0tfsH1EUQKW6mIGg0udS5iAtjsXtrffDoYjYOo
  4. radoslaw6363

    [S] Dysze i iglice H&S

    Wszystko Ok .Mocowanie dyszy super , fakt zbiorniczek czasami wypada, tylko mam problem z uzyskaniem cienkich linii .Może regulacja pomaga, ale ciśnienie mogę regulować na kompresorze !
  5. radoslaw6363

    [S] Dysze i iglice H&S

    Pamiętam jak przez dłuższy czas pisałeś o H&S w samych superlatywach Widzę że zmieniłeś zdanie Mam Ultrę H&S i po wymianie starej dyszy i iglicy na nowe.nie mogę uzyskać cienkiej linii, myślałem że stara dysza jest do niczego ,okazuje się ten typ tak ma . Co dzisiaj proponujesz ,jaki aerograf kupić do cienkich linii ,czy małych plamek
  6. radoslaw6363

    KASKR-1, Amodel 1/72

    Fajny ,kupiłem niedawno Cierva C-30 i będę Polaka robił, ale KASKR -1 to wyższy stopień trudności ! Mój ma być taki
  7. radoslaw6363

    Blackburn Skua Mk.II , Secial Hobby 1:72

    Rzadki ptaszek ,PODOBASIĘ , co spowodowało brązowe plamy na samolocie ?
  8. W dniach 20-21 Października w Austrii odbyły się Modelarskie targi w Ried . Duża impreza odbywa się cyklicznie na dużym terenie kilku hal podzielonych tematycznie na kilka rodzajów modelarstwa. Pierwsza hala to różne cuda z klocków ;o) Kolejna hala to ciężarówki, samochody i był dym a Straż Pożarna miała sporo roboty :idea: Był też zbiornik z wodą a w nim statki i okręt podwodny. Kolejna hala to kolejnictwo ;o) W następnym budynku modele latające mnie podobał się ten całkiem spory I wreszcie to co lubię najbardziej ,modele redukcyjne ;o) Czesi zagospodarowali sporo miejsca i pokazali siłę lotnictwa Czechosłowacji w 1938r Pierwszy Polski akcent zauważyłem pośród natowskich tygrysów ;o) Jak to mówią do modelarstwa trzeba mieć rękę ;o) I oto drugi Polski akcent :P Obiekt w skali 1/1 Moi ulubieni Anglicy Stół Vintage Można było zaopatrzyć się wariant na bogato TB trochę drogi 90euro ,ale znalazłem dla siebie Ju 87 A z Legionu Condor :idea:
  9. radoslaw6363

    PZL-37 Łos IBG Projektowanie modernizacji

    A nie lepiej Łoś na pływakach ?
  10. radoslaw6363

    PZL-37 Łos IBG Projektowanie modernizacji

    Nie wiem po co wyważacie otwarte drzwi ? Modyfikacja Łosia była ! Nazywała się PZL 49 ,,Miś'' Proponowanym następcą samolotu bombowego PZL-37 ”Łoś” miał być PZL-49 ”Miś”. Projekt opracował inż. Jerzy Dąbrowski przy współpracy inż. Piotra Kubickiego w PZL. Prace nad projektem rozpoczęto na początku 1937 r. Podstawowym kierunkiem rozwoju było poprawienie osiągów, zwłaszcza prędkości lotu przez zwiększenie mocy zespołu napędowego oraz poprawienie aerodynamiki płatowca. Wzmocnieniu uległo uzbrojenie obronne. W konstrukcji płatowca wykorzystano ok. połowy elementów pochodzących z PZL-37. Kadłub został nieco wydłużony. Aby poprawić opływ, linię grzbietową kadłuba zastosowano bez uskoku dla tylnego górnego stanowiska k.m. Wieża grzbietowa oraz kołyska podkadłubowa były wysuwane tylko na czas akcji bojowej. W listopadzie 1938 r. PZL-49 ”Miś” znajdował się w fazie opracowania projektu. Prace nad projektem przebiegały powoli bowiem biuro konstrukcyjne PZL jako priorytet traktowało wówczas projekty samolotów myśliwskich. Latem 1939 r. zaakceptowano makietę użytkową PZL-49. Umożliwiło to ukończenie projektu konstrukcyjnego. Wobec przewidywanego zaangażowania Jerzego Dąbrowskiego przy projekcie myśliwca PZL-55 (PZL-62) kierownictwo zespołu miał objąć inż. Piotr Kubicki. Latem 1939 r. pierwsze elementy dwóch prototypów znajdowały się na warsztacie. Oblot prototypu spodziewany był w pierwszych miesiącach 1940 r. Przewidywano, że produkcja seryjna podjęta będzie w 1941 r. przez PZL WP-2 w Mielcu, gdzie miało powstać również biuro konstrukcyjne. Dalsze prace przerwała wojna. Dokumentacja została zniszczona we wrześniu 1939 r. Przyszłość samolotu PZL-49 ”Miś” była jednak raczej wątpliwa, ponieważ gen. Zając planował zaniechać rozbudowy średniego lotnictwa bombowego. Konstrukcja: Dolnopłat o konstrukcji metalowej. Załoga- 4 osoby. Płat o obrysie trapezowym z eliptycznymi końcówkami, trójdzielny, duralowy, kryty blachą, w części środkowej dwudźwigarowy, części zewnętrzne konstrukcji kesonowej typu PZL. Płat wyposażony w słoty i klapy krokodylowe. Kadłub o przekroju owalnym, konstrukcji półskorupowej z duralu, kryty blachą. Kabiny zakryte. Stanowisko tylnego strzelca z obrotową wieżą elektrycznie wysuwaną i chowaną w kadłub. Tylne dolne stanowisko strzeleckie w postaci wysuwanej gondoli (tzw. kołyski). Usterzenie konstrukcji metalowej, kryte blachą. Usterzenie pionowe podwójne. Podwozie klasyczne chowane w locie. Uzbrojenie- 1 ruchome działko Hispano-Suiza typ 404 kal. 20 mm (wg [2]- działko Oerlikon lub Hispano kal. 37 mm) lub 4 karabiny maszynowe w grzbietowej wieży obrotowej. Stanowisko dolne w gondoli wysuwanej pod wpływem masy strzelca (było wzorowane na modelu wypróbowanym w samolotach PZL-42 i PZL-46) z 2 karabinami maszynowymi oraz stanowisko przednie, również z 2 karabinami maszynowymi. Udźwig bomb- 2200 kg, max- 3000 kg (wg [2]- 2500 kg). Napęd- 2 silniki (prawdopodobnie) w układzie podwójnej gwiazdy Bristol ”Hercules II” o mocy startowej 949 kW (1290 KM) i maksymalnej 810-846 kW (1100-1150 KM), moc wg [2]- nominalna- 846 kW (1150 KM), max- 1011 kW (1375 KM). Wg [4] samolot miał posiadać silniki PZL/Bristol ”Hercules” o mocy 810-1030 kW (1100-1400 KM) lub, dla wersji eksportowej, Gnôme-Rhône 14N50/51 podobnej mocy. Dane techniczne PZL-49, przybliżone (wg [1]): Rozpiętość- 18,2 (wg [2]- 18,0) m, długość- 14,4 (wg [2]- 14,3) m, wysokość- (wg [2]- 4,8) m, powierzchnia nośna- 53,0 (wg [2]- 53,5) m2. Masa własna- 6250 kg, masa użyteczna- (wg [2]- 4250) kg, masa użyteczna max- 5250 kg, masa całkowita- (wg [2]- 10500) kg, masa całkowita max- 11500 kg. Prędkość max- 520 km/h, zasięg- 2000 km, zasięg max- 3000 km. Kilka lat temu upolowałem Misia w łasku
  11. radoslaw6363

    PZL-37 Łos IBG Projektowanie modernizacji

    Nie wiem po co wyważacie otwarte drzwi ? Modyfikacja Łosia była ! Nazywała się PZL 49 ,,Miś'' Proponowanym następcą samolotu bombowego PZL-37 ”Łoś” miał być PZL-49 ”Miś”. Projekt opracował inż. Jerzy Dąbrowski przy współpracy inż. Piotra Kubickiego w PZL. Prace nad projektem rozpoczęto na początku 1937 r. Podstawowym kierunkiem rozwoju było poprawienie osiągów, zwłaszcza prędkości lotu przez zwiększenie mocy zespołu napędowego oraz poprawienie aerodynamiki płatowca. Wzmocnieniu uległo uzbrojenie obronne. W konstrukcji płatowca wykorzystano ok. połowy elementów pochodzących z PZL-37. Kadłub został nieco wydłużony. Aby poprawić opływ, linię grzbietową kadłuba zastosowano bez uskoku dla tylnego górnego stanowiska k.m. Wieża grzbietowa oraz kołyska podkadłubowa były wysuwane tylko na czas akcji bojowej. W listopadzie 1938 r. PZL-49 ”Miś” znajdował się w fazie opracowania projektu. Prace nad projektem przebiegały powoli bowiem biuro konstrukcyjne PZL jako priorytet traktowało wówczas projekty samolotów myśliwskich. Latem 1939 r. zaakceptowano makietę użytkową PZL-49. Umożliwiło to ukończenie projektu konstrukcyjnego. Wobec przewidywanego zaangażowania Jerzego Dąbrowskiego przy projekcie myśliwca PZL-55 (PZL-62) kierownictwo zespołu miał objąć inż. Piotr Kubicki. Latem 1939 r. pierwsze elementy dwóch prototypów znajdowały się na warsztacie. Oblot prototypu spodziewany był w pierwszych miesiącach 1940 r. Przewidywano, że produkcja seryjna podjęta będzie w 1941 r. przez PZL WP-2 w Mielcu, gdzie miało powstać również biuro konstrukcyjne. Dalsze prace przerwała wojna. Dokumentacja została zniszczona we wrześniu 1939 r. Przyszłość samolotu PZL-49 ”Miś” była jednak raczej wątpliwa, ponieważ gen. Zając planował zaniechać rozbudowy średniego lotnictwa bombowego. Konstrukcja: Dolnopłat o konstrukcji metalowej. Załoga- 4 osoby. Płat o obrysie trapezowym z eliptycznymi końcówkami, trójdzielny, duralowy, kryty blachą, w części środkowej dwudźwigarowy, części zewnętrzne konstrukcji kesonowej typu PZL. Płat wyposażony w słoty i klapy krokodylowe. Kadłub o przekroju owalnym, konstrukcji półskorupowej z duralu, kryty blachą. Kabiny zakryte. Stanowisko tylnego strzelca z obrotową wieżą elektrycznie wysuwaną i chowaną w kadłub. Tylne dolne stanowisko strzeleckie w postaci wysuwanej gondoli (tzw. kołyski). Usterzenie konstrukcji metalowej, kryte blachą. Usterzenie pionowe podwójne. Podwozie klasyczne chowane w locie. Uzbrojenie- 1 ruchome działko Hispano-Suiza typ 404 kal. 20 mm (wg [2]- działko Oerlikon lub Hispano kal. 37 mm) lub 4 karabiny maszynowe w grzbietowej wieży obrotowej. Stanowisko dolne w gondoli wysuwanej pod wpływem masy strzelca (było wzorowane na modelu wypróbowanym w samolotach PZL-42 i PZL-46) z 2 karabinami maszynowymi oraz stanowisko przednie, również z 2 karabinami maszynowymi. Udźwig bomb- 2200 kg, max- 3000 kg (wg [2]- 2500 kg). Napęd- 2 silniki (prawdopodobnie) w układzie podwójnej gwiazdy Bristol ”Hercules II” o mocy startowej 949 kW (1290 KM) i maksymalnej 810-846 kW (1100-1150 KM), moc wg [2]- nominalna- 846 kW (1150 KM), max- 1011 kW (1375 KM). Wg [4] samolot miał posiadać silniki PZL/Bristol ”Hercules” o mocy 810-1030 kW (1100-1400 KM) lub, dla wersji eksportowej, Gnôme-Rhône 14N50/51 podobnej mocy. Dane techniczne PZL-49, przybliżone (wg [1]): Rozpiętość- 18,2 (wg [2]- 18,0) m, długość- 14,4 (wg [2]- 14,3) m, wysokość- (wg [2]- 4,8) m, powierzchnia nośna- 53,0 (wg [2]- 53,5) m2. Masa własna- 6250 kg, masa użyteczna- (wg [2]- 4250) kg, masa użyteczna max- 5250 kg, masa całkowita- (wg [2]- 10500) kg, masa całkowita max- 11500 kg. Prędkość max- 520 km/h, zasięg- 2000 km, zasięg max- 3000 km.
  12. radoslaw6363

    Nowy Modelwork

    Wklejanie fotek bezpośrednio do forum to dobry pomysł ! Ciekawe czy konkurencja da radę ?
  13. radoslaw6363

    Cichy kompresor

    Panowie ! Wy nic nie wiecie o cichych kompresorach NIC !
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.