AliceDelice Napisano 29 Grudnia 2009 Share Napisano 29 Grudnia 2009 hejo hej! potrzebuję pomocy - bardzo zależy mi, żeby jakoś odrestaurować stare modele samolotów, sklejone około 20 lat temu, niestety niektóre są w stanie agonalnym...większość jest pożółkła, kalkomanie się kruszą, farba jakaś taka brzydka...a nie powiem, są to modele drogie sercu memu, że tak ładnie powiem jest ich w sumie 7, w tym 2 helikoptery: British Airways na Tridencie, KLM, PANAM na Boeingu 727, TU154 na Interflugu, i Air Inter. Jest jeszcze jeden, ale jest w tak słabej kondycji, że nie ma kalek wcale, więc nie wiem już co to... Możecie coś doradzić? zerwać i na nowo malować?bez kalek? jeśli palnęłam jakiś podstawowy błąd - wybaczcie - jestem początkująca na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor_k Napisano 29 Grudnia 2009 Share Napisano 29 Grudnia 2009 Wyjścia są dwa Albo malować na nowo i próbować znaleźć takie same kalki na aukcjach internetowych bądź jakieś zastępcze (są robione kalki dla pasażerów) albo malować wszystko łącznie z tym co pierwotnie było kalkami Godła i litery od szablonów itp. No ale to zależy czy masz aerograf czy nie bo z tego co wiem bez aerografu będzie ciężko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AliceDelice Napisano 30 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 30 Grudnia 2009 no właśnie nie mam aerografu...jak skończę obecny model to pomyślę nad tamtymi. Ciekawa jestem tylko czy modele można potraktować fiksatywą, w ramach utrwalenia (choć nie wiem po co - czy zabezpieczy to przed żółknięciem farby?) trzeba będzie pokombinować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...