Jump to content
Rabbit666

Subaru Impreza STI

Recommended Posts

Witam. Po masie przebojów z różnymi sklepami internetowymi (mogę je obwinić za ten mój spory przestój ) w końcu udało mi się nabyć takie cudo:

 

51003878_640.jpg

 

Subaru Impreza WRC 2002 produkcji Tamiyi

 

Nie będę się za bardzo rozwodził na temat in-boxa, bo taki już jest na forum.

 

Jako że to WRC to autko ma już lekko poszerzone boczki:

 

51004143_640.jpg

 

Na razie więcej zdjęć nie będzie, ponieważ zastał mnie wieczór i widać jak te zdjęcia wychodzą.

 

Co to może być? Hmm, po dłuższym zastanowieniu myślę że coś porobię, żeby utrzymać Imprezę w rytmach driftowych.

 

Planowane zmiany:

-Moim wielkim wrogiem prowadzania zmian jest... moja persona, a raczej mój oszałamiający roczny staż w modelarstwie. A więc co postaram się zrobić:

- Zmienić tylny spojler

- Dodać pod przednim zderzakiem jakąś lotkę

- Felgi najprawdopodobniej wezmę z zestawu Tamiyi - Peugeot 206 (fotki wkrótce )

- Wprowadzić jakąś magię, żeby mimo tony lakieru nie było widać z 5 metrów, że to WRC, a nie żaden Tuning.

I to na razie tyle, czego na pewno się podejmę, no chyba że coś strasznego się wydarzy

Oczywiście ta lista jest cały czas otwarta, a co do kolejnych przeróbek - wyjdzie podczas prac.

 

Lakier będzie na razie moją tajemnicą, ale jeśli wszystko pójdzie z górki, to myślę że wam się spodoba.

 

Do tego w tym modelu postaram się zmierzyć z osławionymi instalacjami LED, jako że to bardzo zachęcająco wygląda.

 

To na razie tyle, a jak coś, to pytać śmiało - nie gryzę

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wreszcie rozpocząłeś pracę pomysł bardzo ciekawy, Impreza kojarzy się głównie z rajdami twoja będzie nieco inna. Zaletą przeróbek modeli wyścigowych jest duża liczba naklejek sponsorów z których można zrobić listę płac, myślę że też tak zrobisz.

 

Wprowadzić jakąś magię, żeby mimo tony lakieru

A po co aż tyle? Czyżby wielokolorowe malowanie

Czekam teraz tylko na kolejnego upa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przemekgksw3, oczywiście lakieru będzie tyle ile trzeba, parę mgiełek - po prostu lubię hiperbole Naturalnie chodziło mi tez o to, żeby to to wyglądało nie jak WRC, tylko jak remiza, no ale taka zachodnia

 

A tak pamiętam jak proponowałem, żebyśmy robili temat grupowy o Subaru, no i proszę jak to się dla mnie skończyło

 

Odgrzebałem w starych śmieciach blaszki do trzeciej wersji Subaru Imprezy GB i być może coś się uda wykorzystać NA pewno wykorzystam naklejane fototrawione napisy na bagażnik, którzy niestety tu nie widać:

 

362c41dd76592a38med.jpg

 

Wspomniane wcześniej felgi z Peugeota:

 

51055638_640.jpg

Mozę zdjęcie aż tak tego nie oddaje, ale w moim odczuciu felgi pasują jak ulał Oczywiście niedługo postaram się wrzucić bardziej okazalsze zdjęcia felg, ale może niech Subaru nabierze troszkę kształtów.

 

Dzisiaj rano zająłem się troszkę podwoziem i niestety podczas wycinania skalpelem stworzyłem dość pokaźną zadrę w podwoziu. Więc szybciutko po raz pierwszy chwyciłem w swoje ręce szpachlówkę i zapełniłem zadrę:

 

51055931_640.jpg

Jako że to mój pierwszy raz i nie wiem ile schnie szpachla, to zostawię ją na noc, a dopiero jutro będę szlifował i pewnie malował podwozie.

 

P.S. Tak a propos, czy ma ktoś może zdjęcia podwozia tejże rajdówki, albo czy ktoś może doradzić gdzie się o takie zdjęcia mam dowiadywać? Nie wiem jak mam malować silnik który jest częścią podwozia.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naturalnie chodziło mi tez o to, żeby to to wyglądało nie jak WRC, tylko jak remiza, no ale taka zachodnia Razz

Ja zrozumiałem wcześniej zupełnie odwrotnie dobrze że wyjaśniłeś.

Co do silnika to robisz przecież wersję tuningową, więc mógł być pomalowany zupełnie inaczej niż w rajdówce Może skoro już masz szpachlę to zapełnił byś nią ten jeden wlot na masce, najlepiej ten wystający, przy szybie- będzie się trochę różnić od rajdówki, ale jak już uważasz. Felgi całkiem pasują, myślę że świetnie by w grafitowym kolorze wyglądały, ale zależy to od ogólnej koncepcji malowania.

Czekam więc na ciąg dalszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ci chodzi o ten bardziej na prawo, to raczej go zostawię. Ten wlot jest chyba tak charakterystyczny jak tylny spojler i dla mnie Impreza STI bez takiego wlotu to już nie Impreza Ale nigdy nie wiadomo.

 

A co do malowania, to pytam, bo niestety mam małe doświadczenie z malowaniem silników i mam straszną tendencję do przegięcia z kolorami. Nie chciałbym, żeby kolorystycznie silnik był wesołym miasteczkiem (co mi się niestety w jednym z modeli z silnikiem zdarzyło, ale cóż, zbieram doświadczenie), a chciałbym parę szczegółów uwydatnić.

 

Pierwszy warsztat, od razu ambitnie to i głupot nie chcę popełniać

 

Edit:

 

Chyba poszerzę tą szparkę:

51071640_640.jpg

W zasadzie nawet dla mnie to nie powinno być nic trudnego, a efekt może być fajny

 

P.S. Tfu, głupoty gadam. Wlot chcę zostawić, porównując go do legendarnego spojlera, a po chwili sobie przypominam, że ten spojler chce wywalić i dać nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po woli, małymi kroczkami idę do przodu

 

Mały update:

 

Podwozie pomalowane na czarny mat. Niestety nie we wszystkie szczelinki udało mi się dotrzeć sprejem i widać niebieski kolor plastiku. Jest to na silniku, więc będzie tam pewnie kładziony jakiś kolor pędzlem. W razie czego nic nie stoi na przeszkodzie pomalowania tych niebieskich szczelin czarnym matem pactry.

 

Miejsce zaszpachlowane i pomalowane:

 

51191768_640.jpg

Ogólnie z mojego "pierwszego razu" jestem zadowolony. Oczywiście nie jest idealnie, ale żeby zobaczyć, że coś było robione trzeba się dobrze przyjrzeć, a do tego to miejsce chyba nie będzie nawet widoczne. Jeśli będzie, to i tak nie uda się dostrzec szpachli.

 

Oglądając kastę (chyba tak nazywacie nadwozia? ) przypomniałem sobie, że kiedyś coś mi się obiło o uszy, coś takiego jak szwy. Szybciutko więc odnalazłem takowe na swoim Subaru i trochę poszlifowałem. Teraz nadal je widać, ale plastik jest w tym miejscu gładziutki:

 

51193109_640.jpg

Jutro będę szlifował szwy z przedniego zderzaka.

 

Zachęcony właściwościami szpachli Revella postanowiłem zaszpachlować wszystkie otwory w dachu - wątpię, czy w aucie do driftingu są anteny (wypasione audio?), a i wloty powietrza są zbędne:

51194674_640.jpg

Tu mi się udało chyba lepiej położyć i zeszlifować szpachlę, chociaż mam lekkie wrażenie, że szpachla w dziurkach jest minimalnie niżej od linii dachu, mimo że szlifowałem cały dach, więc nie wiem za bardzo jak takie dziwy mogły powstać. Chyba ze to mi się tylko wydaje. W razie awaryjnych sytuacji mogę się ratować po położeniu podkładu, gdzie to już będzie wtedy widać.

 

Pytania moje:

 

51195159_640.jpg

 

Jako że to auto do driftingu, to raczej fotel pasażera jest zbędny, ale:

1. Jak pozbyć się szyn do fotela pasażera, albo chociaż zaadoptować to na jakieś miejsce np. do gaśnicy? Wyciąć tego za bardzo nie ma jak, a nawet jeśli, to jest to ponad moje siły.

2. Jak pomalować podłogę w tym aucie? Czarna chyba nie może być, chociaż tak do tej pory malowałem. Mam się starać o jakiś szary/srebrny?

 

P.S. Mam w spraju za 16 zł efekt chromu. A jak to takie produkty mają - żaden to efekt chloru, ale może dobrze udawać kolor stali. Tylko żeby się za bardzo nie świecił.

Jak zajdzie taka potrzeba, to mogę wrzucić fotki podglądowe z tym efektem chromu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tu mi się udało chyba lepiej położyć i zeszlifować szpachlę, chociaż mam lekkie wrażenie, że szpachla w dziurkach jest minimalnie niżej od linii dachu, mimo że szlifowałem cały dach, więc nie wiem za bardzo jak takie dziwy mogły powstać. Chyba ze to mi się tylko wydaje. W razie awaryjnych sytuacji mogę się ratować po położeniu podkładu, gdzie to już będzie wtedy widać.

Szpachlowanie tego elementu to raczej nie za dobry pomysł Nawet jeżeli teraz uda Ci się go wyrównać, to za jakiś czas i tak szpachla siądzie siądzie.

Proponuje podklejenie od spodu plastikiem, albo użycie rozciągniętej ramki, musisz usunąć tą szpachlę, rozciągasz ramkę i wkładasz ją w miejsce otworu później docinasz ją do poziomu dachu i ewentualnie minimalnie szpachlujesz- wtedy na pewno nie będzie problemu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna Impreza się szykuje Myślę że zamiast chromu lepiej by wyglądało białe wnętrze Ale się nie sugeruj moim zdaniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

TomAUG, dobra myśl z tym białym wnętrzem tylko trzeba będzie się zaopatrzyć w biały połysk, chyba że jeszcze jakieś będą propozycję

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez jestem za białym wnętrzem,z dodatkami w kolorze karoserii.

Piękne felgi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karoseria będzie na czarny metalik z czerwonymi wstawkami (miałem się nie zdradzać, ale co tam ).

Jutro idę porozmawiać z modelarzem posiadającym sklepik w Olsztynie, bo mówił, że nie będzie u niego problemu z zamówieniem 4-punktowych pasów, które jak najbardziej się przydadzą. Tylko jeszcze nie wiadomo, kiedy ewentualnie będą do odbioru. Więcej powinienem wiedzieć jutro, jak kogoś to będzie interesowało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny mały update:

 

Udało mi się zamówić fototrawione pasy Sabelt. Powinny dość w czwartek. Mam nadzieję, że uda mi się je złożyć do kupy

 

Strasznie się kłócę z moim kompaktem, ale czasami uda się zrobić dość dobre zdjęcie.

 

Zaszpachlowałem z przodu takie dwa pseudo wloty do silnika. Wyszło mi to dobrze, chociaż nie idealnie, dlatego pewnie lekko będę poprawiać.

 

51462708_640.jpg

Zdjęcia trochę przedobrzają, bo w rzeczywistości jest prawie idealnie, a na zdjęciu widać strasznie zły efekt, szczególnie na lewej stronie pojazdu.

 

Dziurki w dachu zaszpachlowałem od początku. Podkleiłem je wedle rad kawałkami plastiku. Szlifowałem, pomalowałem trochę białym sprajem, żeby zobaczyć jak wyszło. W moim mało fachowym oku jest bez skaz i wyszło dobrze:

 

51463049_640.jpg

 

Ogólnie po szlifowaniu nadwozie wygląda jakby nie mało przeszło

51463490_640.jpg

Przyuważyłem na tylnej klapie szew, którego wcześniej nie widziałem, poczyniłem parę ruchów i teraz w miejscu szwa jest gładziutki plastik.

 

Pierwszy wielki postęp:

Pierwsza wklejona część:

51463835_640.jpg

 

W miejscu szyn fotela dla pasażera wymodziłem takie coś:

51464082_640.jpg

 

51464236_640.jpg

Niestety przy skracaniu szyn uszkodziłem próg i teraz trudno mi jest go naprawić.

Niestety tak "skrzynka" wygląda - bądźmy szczerzy - średnio. Ale coś wykombinować musiałem, a jako że pierwszy raz coś waloryzuję, to idzie mi to pod górkę. Może jak nad tym jeszcze troszkę popracuje, dam na to jakąś gaśnicę to może będzie to miało ręce i nogi

 

Niestety już po zakupach olśniło mnie, że przydały by się opony drogowe. Póki co pewnie muszą być opony rajdowe, a z czasem pewnie coś pokombinuje

 

To na razie tyle, bardzo bym się cieszył ze wszystkich pomocnych rad i dziękuję za te, które już dostałem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdjęcia trochę przedobrzają, bo w rzeczywistości jest prawie idealnie, a na zdjęciu widać strasznie zły efekt, szczególnie na lewej stronie pojazdu.

nieźle pomyślałeś z tą przeróbką, ale podszpachluj jeszcze raz widać że szpachla nie jest tam idealnie równo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem papier o gradiacji 600, użyłem go, a następnie poleciałem papierkiem 1500 i teraz jest dużo lepiej. Pomaluje to parę razy czarnym matem, poczekam aż wyschnie, zaprzyjaźnię się z trybem Super Makro i dobrym światłem i wrzucę zdjęcia poprawionego przodu. Szpachlować chyba nie było po co, wystarczyło trochę papierku, ale to jeszcze dam do oceny.

 

P.S. A coś tak w Plastikowym Hicie słyszałem, że szpachla trochę reaguje z plastikiem i to tez może trochę widać (poszarpane miejsca szpachlowania). Do tego znów za szybko zacząłem szlifować szpachlę i szlifowałem mokrą Ile mniej więcej czasu trzeba na wyschnięcie szpachli Revella?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerób to na jakiś mały schowek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co? Zderzak?

 

Na tym polistyrenie, co do poprzyklejałem będzie zapewne gaśnica i kask (i może coś jeszcze), dlatego te moje mało udane próby waloryzacji nie będą mocno walić po oczach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minimalnie widać, ale przeszlifuję. Na to jeszcze pójdzie czarny motip, bo na razie to jest tylko czarny mat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie mam o tarcze hamulca.

 

Wygląda schludnie i mi się podoba, ale czy złota tacza nie jest skrajna głupota z mojej strony? Pisać, bo to jeszcze da się ratować.

 

52418681_640.jpg

(Nastrojowe zdjęcie )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy się nie spotkałem ze złotą tarczą,mój wujek też....

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja widziałem!! Nawet w ręku miałem!!

 

brembo-gt-r-big-brakes.jpg

 

Niestety One wyglądają tak tylko jak są nowe Na zdjęciu zestaw Brembo Racing...

 

fot. vividracing.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie tarcza może być, tak jak mówił kamit wyglądają tak tylko kiedy są nowe, ale kto powiedział że nie są nowe przydało by się tylko zwaschować trochę bo na razie słabo to wygląda, no chyba że jeszcze nie są skończone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.