Jump to content

Problem z chropowatą farbą


Recommended Posts

Witam. Maluję aerografem farbami olejnymi i mam taki problem, że np. gdy pomaluję model powstaje efekt "piasku". Cała farba schodzi jak pył po dotknięciu palcem, spryskanie rozcieńczalnikiem także nie pomaga (farby rozcieńczam benzyną lakową). Podejrzewam, że jest to wina kompresora gdyż reduktor ciśnienia którym mam nie działa prawidłowo tak więc ciśnienie się waha od 1 do nawet 4 barów. A może to wina czegoś innego?

Link to comment
Share on other sites

Popróbuj z różnymi rozcieńczalnikami. Spróbuj benzyny do zapalniczek, benzyny ekstrakcyjnej, rozcieńczalniku wamodu albo dedykowanych rozcieńczalników Humbrola albo ModelMastera.

Czasami olejne tak mają.

Link to comment
Share on other sites

Ok dzięki za odp. Mam jeszcze jedno pytanie, teraz mam taki regulator https://ssl.allegro.pl/item1095135023_regulator_cisnienia_z_manometrem_jonnesway.html ale on do niczego się nie nadaje nie mogę w nim ustawić stałego ciśnienia na wyjściu https://ssl.allegro.pl/item1158876081_yt_2381_reduktor_cisnienia_z_manometrem_1_4.html czy z takim reduktorem będzie to możliwe?

Link to comment
Share on other sites

Cóż, reduktor to reduktor. O ile ten co masz nie jest uszkodzony, to wstawienie innego nic nie zmieni. W naszych zastosowaniach gdzie działamy na niskich ciśnieniach i natężeniach przepływu, klasa sprzętu raczej nie ma znaczenia.

Pamiętaj, że po prostu przed reduktorem musisz mieć stale wyższe ciśnienie niż chcesz mieć za reduktorem. Z pustego i Salomon nie naleje.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie w tym problem że przed reduktorem mam np. 4 bary a on nic redukuje po prostu przepuszcza powietrze i kręcenie tym pokrętłem nic nie daje a chciałbym żeby ciśnienie wyjściowe miało np. 2 bary i zastanawiam się na kupnem czegoś takiego https://ssl.allegro.pl/item1095961990_filtr_odolejacz_odwadniacz_reduktor_yato_yt_2382.html

tylko czy w takim reduktorze można ustawić stałe ciśnienie wyjściowe?

Link to comment
Share on other sites

Tak, można ustalić dokładnie stałe ciśnienie wyjściowe.

Ale nie zdziw się, jeżeli farba będzie nadal "proszkowa".

Humbrole czy MM czasami tak mają. Może to wynikać z wielu rzeczy - z rozcieńczalnika, z ciśnienia, z warunków w jakich malujemy a nawet z samej techniki malowania - np. trzymamy sprzęt za daleko. Jedni się na to skarżą, inni nie doświadczają.

Ja też na to cierpiałem i dałem sobie spokój - przerzuciłem się na farby akrylowe.

Link to comment
Share on other sites

ale do podkładu i tak będę musiał używać olejnych ;/.

Przejdź się do marketu budowlanego albo lakierniczego i kup mały sprey szarego podkładu (grey primer). Duplicolor albo innej firmy. Ostatnio sobie zakupiłem, i do szybkiego podkładowania, gdy nie chce mi się bawić z mieszaniem Surfacera, jak znalazł. Szybko schnie, mocno trzyma - tylko trzeba nakładać na dworzu albo balkonie ze sporej odległości.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz aero to lepszy jest ten w słoiczku bo jest bardziej wydajny. a ten w spreju nadaje się świetnie do modeli o większych rozmiarach. więc bież ten w słoiczku. A no i nie zapomnij o rozcieńczalniku kiedyś kupiłem na Allegro taniej oryginalny rozcieńczalnik do surfera ale w plastikowej butelce(rozlewany z dużego pojemnika jakość ta sama ale trochę taniej)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.