Skocz do zawartości

Mikasa


EMP

Rekomendowane odpowiedzi

Plan ogólny:

 

p1030845a.th.jpgp1040014n.th.jpgp1040015.th.jpgp1040018l.th.jpg

 

 

Rufa:

 

p1030858g.th.jpgp1030849.th.jpgp1030850l.th.jpgp1030859hv.th.jpg

 

Dziób:

p1030925t.th.jpgp1030929.th.jpgp1030957.th.jpgp1040018l.th.jpgp1040017.th.jpg

 

p1030926z.th.jpgp1030941m.th.jpgp1030945.th.jpg

 

Pokład bateryjny górny i dolny:

 

p1040003i.th.jpgp1030997p.th.jpgp1040004v.th.jpgp1040006.th.jpgp1040007.th.jpgp1040007.th.jpg

 

p1040009v.th.jpgp1040010t.th.jpgp1030972on.th.jpgp1030904z.th.jpg

 

Pomosty na których stoją łodzie:

 

p1030955g.th.jpgp1030968s.th.jpgp1030972on.th.jpgp1030978b.th.jpg

 

Reflektory (zwróciłem uwagę bo była swego czasu dyskusja na ich temat):

 

p1030974i.th.jpgp1030975q.th.jpgp1030950l.th.jpgp1030951y.th.jpgp1030952.th.jpgp1030958.th.jpg

 

Nadbudówki:

 

p1030966b.th.jpgp1030983.th.jpgp1030984.th.jpgp1030966e.th.jpgp1030946af.th.jpg

 

p1030942g.th.jpgp1030959k.th.jpgp1030964w.th.jpgp1030963i.th.jpgp1030939l.th.jpgp1030971r.th.jpg

 

p1030995.th.jpgp1030994k.th.jpgp1040019i.th.jpgp1040020g.th.jpg

 

Maszty i kominy:

 

p1030962t.th.jpgp1030961tp.th.jpgp1030953.th.jpgp1030953.th.jpgp1030962z.th.jpgp1030979i.th.jpg

 

 

p1030967q.th.jpgp1030993a.th.jpgp1030982.th.jpgp1030972on.th.jpgp1030973c.th.jpgp1030982.th.jpg

 

p1030993w.th.jpgp1030859hv.th.jpg

 

 

Detale:

 

p1030857q.th.jpgp1030992.th.jpgp1030928.th.jpgp1030934b.th.jpgp1030947g.th.jpgp1030946af.th.jpg

p1030940g.th.jpg

 

Mam nadzieję że się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj robi robi. Zwłaszcza że wielu rzeczy można dotknąć ("pokręcić" armatami 76 mm). No i taka wycieczka daje pojęcie o tym jak duży jest ten okręt (załoga 800 ludzi więc musiał być tłok) . Przy stanowiskach art 152 mm widać krawędź pasa pancerza burtowego co też daje do myślenia. Tak więc bardzo fajna sprawa dla fanów "pływadeł" .

 

Dzięki za opinię o zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnij mi jaka wielkość okrętu i wyporność - będzie skala porównawcza do innych kolosów z II Wojny Światowej...

...

Tak czy inaczej - na prawdę robi wrażenie - szkoda, że nie zachowało się wiele japońskich pływadeł

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Wikipedią:

Wyporność 15 179 ton

Długość 131,7 m

Szerokość 23,2 m

Zanurzenie 8,28 m

 

Tak szkoda że nie ma ich więcej. Cóż, pewnie zwycięzcom nie bardzo się to podobało. Zresztą Mikasę Japończycy z tego powodu musieli ukryć - częściowo rozmontowali a częściowo zatopili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szkoda że nie ma ich więcej. Cóż, pewnie zwycięzcom nie bardzo się to podobało. Zresztą Mikasę Japończycy z tego powodu musieli ukryć - częściowo rozmontowali a częściowo zatopili.
Nawet te okręty, które w 1945 były bombardowane w okolicach portów i siadały na mieliznach portowych, były podnoszone i cięte A szkoda - jak wielokrotnie podkreślałem - japońskie okręty liniowe mają coś w swoich sylwetkach, czego amerykańskie i europejskie nie mają...

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, japońskie okręty mają ten charakterystyczny rys w swoich sylwetkach. A swoją drogą mnie z kolei podobają się bardzo okręty z przełomu wieków. Wielokominowe, z ostrogą, często dziwnie porozmieszczaną artylerią, właśnie z czasów kiedy eksperymentowano z konstrukcjami i rozwiązaniami technicznymi. Coś w rodzaju samolotów z pierwszej wojny. Chciałbym skleić i Mikasę i jego przeciwnika - Orła. A tu na forum widziałem recenzję zestawu Chińskiego pancernika, też ładny.

Sama Mikasa pierwszy raz zatonęła w 1905 roku w Sasebo. Podobno były urodziny Cesarza i marynarze pili jego zdrowie. Z tym że pili używając spirytusu technicznego, a wtedy uważano że aby pozbyć się przykrego smaku trzeba go na chwilę podpalić. Cóż podpalili go w wanience czy jakimś innym dużym naczyniu na dolnym pokładzie, spirytus się rozlał i podpalił część ładunków miotających, nastąpił wybuch który wyrwał jedną z sekcji kadłuba. Okręt zatonął. Zresztą sam początek Mikasy był rozrywkowy. Po wodowaniu okręt miał być doprowadzony do Shanghaju czy też innego egzotycznego portu (wybaczcie nie pamiętam a teraz nie chce mi się szukać) gdzie mieli go przejąć Japończycy, podnieść na nim banderę i oficjalnie wcielić do floty. Stocznia wynajęła brytyjskich oficerów marynarki do prowadzenia Mikasy, marynarzami byli Włosi. Wszystko pięknie ale po wypłynięciu marynarze (zgodnie z prawdą zresztą) zauważyli że do puki Japończycy nie podnieśli na pancerniku bandery to Mikasa jest statkiem, nie okrętem, a skoro tak to nie obowiązuje na nim prawo marynarki wojennej tylko handlowe więc oficerowie brytyjscy mogą im nagwizdać. Podobno oficerom z trudem udało się dopłynąć tam gdzie trzeba bo włoscy marynarze przygotowali się bardzo dobrze do podróży czyli wzięli ze sobą pokaźny zapas trunków i no cóż wykorzystali go bardzo dokładnie i sumiennie.

 

Acha Mikasa to znaczy Trzy Bambusowe Kapelusze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.