Jump to content

Mikasa


EMP
 Share

Recommended Posts

Plan ogólny:

 

p1030845a.th.jpgp1040014n.th.jpgp1040015.th.jpgp1040018l.th.jpg

 

 

Rufa:

 

p1030858g.th.jpgp1030849.th.jpgp1030850l.th.jpgp1030859hv.th.jpg

 

Dziób:

p1030925t.th.jpgp1030929.th.jpgp1030957.th.jpgp1040018l.th.jpgp1040017.th.jpg

 

p1030926z.th.jpgp1030941m.th.jpgp1030945.th.jpg

 

Pokład bateryjny górny i dolny:

 

p1040003i.th.jpgp1030997p.th.jpgp1040004v.th.jpgp1040006.th.jpgp1040007.th.jpgp1040007.th.jpg

 

p1040009v.th.jpgp1040010t.th.jpgp1030972on.th.jpgp1030904z.th.jpg

 

Pomosty na których stoją łodzie:

 

p1030955g.th.jpgp1030968s.th.jpgp1030972on.th.jpgp1030978b.th.jpg

 

Reflektory (zwróciłem uwagę bo była swego czasu dyskusja na ich temat):

 

p1030974i.th.jpgp1030975q.th.jpgp1030950l.th.jpgp1030951y.th.jpgp1030952.th.jpgp1030958.th.jpg

 

Nadbudówki:

 

p1030966b.th.jpgp1030983.th.jpgp1030984.th.jpgp1030966e.th.jpgp1030946af.th.jpg

 

p1030942g.th.jpgp1030959k.th.jpgp1030964w.th.jpgp1030963i.th.jpgp1030939l.th.jpgp1030971r.th.jpg

 

p1030995.th.jpgp1030994k.th.jpgp1040019i.th.jpgp1040020g.th.jpg

 

Maszty i kominy:

 

p1030962t.th.jpgp1030961tp.th.jpgp1030953.th.jpgp1030953.th.jpgp1030962z.th.jpgp1030979i.th.jpg

 

 

p1030967q.th.jpgp1030993a.th.jpgp1030982.th.jpgp1030972on.th.jpgp1030973c.th.jpgp1030982.th.jpg

 

p1030993w.th.jpgp1030859hv.th.jpg

 

 

Detale:

 

p1030857q.th.jpgp1030992.th.jpgp1030928.th.jpgp1030934b.th.jpgp1030947g.th.jpgp1030946af.th.jpg

p1030940g.th.jpg

 

Mam nadzieję że się przyda.

Link to comment
Share on other sites

Oj robi robi. Zwłaszcza że wielu rzeczy można dotknąć ("pokręcić" armatami 76 mm). No i taka wycieczka daje pojęcie o tym jak duży jest ten okręt (załoga 800 ludzi więc musiał być tłok) . Przy stanowiskach art 152 mm widać krawędź pasa pancerza burtowego co też daje do myślenia. Tak więc bardzo fajna sprawa dla fanów "pływadeł" .

 

Dzięki za opinię o zdjęciach.

Link to comment
Share on other sites

Przypomnij mi jaka wielkość okrętu i wyporność - będzie skala porównawcza do innych kolosów z II Wojny Światowej...

...

Tak czy inaczej - na prawdę robi wrażenie - szkoda, że nie zachowało się wiele japońskich pływadeł

...

Link to comment
Share on other sites

Za Wikipedią:

Wyporność 15 179 ton

Długość 131,7 m

Szerokość 23,2 m

Zanurzenie 8,28 m

 

Tak szkoda że nie ma ich więcej. Cóż, pewnie zwycięzcom nie bardzo się to podobało. Zresztą Mikasę Japończycy z tego powodu musieli ukryć - częściowo rozmontowali a częściowo zatopili.

Link to comment
Share on other sites

Tak szkoda że nie ma ich więcej. Cóż, pewnie zwycięzcom nie bardzo się to podobało. Zresztą Mikasę Japończycy z tego powodu musieli ukryć - częściowo rozmontowali a częściowo zatopili.
Nawet te okręty, które w 1945 były bombardowane w okolicach portów i siadały na mieliznach portowych, były podnoszone i cięte A szkoda - jak wielokrotnie podkreślałem - japońskie okręty liniowe mają coś w swoich sylwetkach, czego amerykańskie i europejskie nie mają...

...

Link to comment
Share on other sites

Tak, japońskie okręty mają ten charakterystyczny rys w swoich sylwetkach. A swoją drogą mnie z kolei podobają się bardzo okręty z przełomu wieków. Wielokominowe, z ostrogą, często dziwnie porozmieszczaną artylerią, właśnie z czasów kiedy eksperymentowano z konstrukcjami i rozwiązaniami technicznymi. Coś w rodzaju samolotów z pierwszej wojny. Chciałbym skleić i Mikasę i jego przeciwnika - Orła. A tu na forum widziałem recenzję zestawu Chińskiego pancernika, też ładny.

Sama Mikasa pierwszy raz zatonęła w 1905 roku w Sasebo. Podobno były urodziny Cesarza i marynarze pili jego zdrowie. Z tym że pili używając spirytusu technicznego, a wtedy uważano że aby pozbyć się przykrego smaku trzeba go na chwilę podpalić. Cóż podpalili go w wanience czy jakimś innym dużym naczyniu na dolnym pokładzie, spirytus się rozlał i podpalił część ładunków miotających, nastąpił wybuch który wyrwał jedną z sekcji kadłuba. Okręt zatonął. Zresztą sam początek Mikasy był rozrywkowy. Po wodowaniu okręt miał być doprowadzony do Shanghaju czy też innego egzotycznego portu (wybaczcie nie pamiętam a teraz nie chce mi się szukać) gdzie mieli go przejąć Japończycy, podnieść na nim banderę i oficjalnie wcielić do floty. Stocznia wynajęła brytyjskich oficerów marynarki do prowadzenia Mikasy, marynarzami byli Włosi. Wszystko pięknie ale po wypłynięciu marynarze (zgodnie z prawdą zresztą) zauważyli że do puki Japończycy nie podnieśli na pancerniku bandery to Mikasa jest statkiem, nie okrętem, a skoro tak to nie obowiązuje na nim prawo marynarki wojennej tylko handlowe więc oficerowie brytyjscy mogą im nagwizdać. Podobno oficerom z trudem udało się dopłynąć tam gdzie trzeba bo włoscy marynarze przygotowali się bardzo dobrze do podróży czyli wzięli ze sobą pokaźny zapas trunków i no cóż wykorzystali go bardzo dokładnie i sumiennie.

 

Acha Mikasa to znaczy Trzy Bambusowe Kapelusze.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.