Skocz do zawartości

Panzerjager 1


Adamos13

Rekomendowane odpowiedzi

Wtam

Właśnie zacząłem sklejanie pierwszego mojego czołgu 4,7cm PaK Pzkpfw Ausf B z zestawu Zwiezdy.

Po zgooglowaniu i analizie dostępnej dla mnie literatury okazało się, że są dwie wersje tego działa różniące się ilością płyt pancernych.Model przedstawia działo przebudowane w czwartej serii przez zakłady Skoda, kiedy to wraz z zakładami Daimler-Benz przebudowano ostatnie 70 sztuk.Tutaj moje pytanie do Znawców tematu ile wyprodukowano ''Czeskich" dział i na jakie fronty trafiły bo schematy malowania Zwiezdy odbiegają od realnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wyprodukowano 132 takie pojazdy z działem czeskiej produkcji w czasie od marca 1940 do maja 1940. Nie wiem chyba o to ci chodziło A brały one udział na pewno w kampanii Francuskiej , gdzie sie znakomicie sprawdziły, więc zmodernizowano je, wzmacniając konstrukcję nadbudowy i zwiększając ilość i grubość płyt pancernych, wyprodukowano takich pojazdów w ilości 70, produkowano je do 7 lutego 1941 r. i sformowano z nich następujące dywizjony niszczycieli czołgów: 529-ty, 543-ci, 561-szy 605-ty i 625-ty. 605 skierowano do afryki gdzie walczył dla afrika korps, zaś 625-ty stacjonował w Norwegii. Pozostałych , wymienionych powyżej Panzerjäger Abteilungen, walczyło do końca 1942 roku na froncie wschodnim. Starczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o te 70 sztuk mi chodzi. Część wyprodukowano w zakładach Daimlera a część w zakładach Skody w Pilźnie, ale TYLKO Czeskie miały nadbudówkę złożoną z 7 płyt, więc wnioskuję, że tylko nieliczne miały charakterystyczną zakończoną pod kątem prostym osłonę tylko, jaka to część, ponieważ te wyprodukowane w Niemczech pozostały bez zmian, więc miały taki sam kształt nadbudowy, co pierwsze trzy serie przebudowywane w tych samych niemieckich zakładach a nigdzie nie znalazłem ilości zbudowanych w Niemczech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o te 70 sztuk mi chodzi. Część wyprodukowano w zakładach Daimlera a część w zakładach Skody w Pilźnie, ale TYLKO Czeskie miały nadbudówkę złożoną z 7 płyt, więc wnioskuję, że tylko nieliczne miały charakterystyczną zakończoną pod kątem prostym osłonę tylko, jaka to część, ponieważ te wyprodukowane w Niemczech pozostały bez zmian, więc miały taki sam kształt nadbudowy, co pierwsze trzy serie przebudowywane w tych samych niemieckich zakładach a nigdzie nie znalazłem ilości zbudowanych w Niemczech
Hmm model to zwiezda więc co się dziwisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Co do Zviezdy, to bym się nie czepiał, gdyż robi dobre modele, znakomita większość są to stare formy ITALERI i DRAGON. Więc raczej rodowód mają dość dobry. Jakość, żeczywiście może nie być do końca zadawalająca, gdyż formy te mają już kilkanaście lat i ciągle są eksplatowane.

Poza tym Niemcy, często nie mieli w jednej jednostce wozów z jednej serii produkcyjnej, tyle tylko że był to ten sam typ uzbrojenia.

Może rzeczywiście w latch '39-40 były to te same pojazdy, ale potem była już wielka gmatwanina. Dlaczego...ano dlatego, że mimo produkcji danego pojazdu przez różne zakłady, każda fabryka wprowadzała swoje ulepszenia nie koniecznie wymagając tego od innych. Świetnym prykładem mogą być transportety SdKfz 251, wozy były podobne, ale dwie główne firmy które je produkowały, czyli Hanomag w Niemczach i zakłady Sichau'a w Elblągu (tu warto nadmienić iż najwięcej 251 w caej historii tego pojazdu zbudowano w Elblągu), miały swoje patenty i czesto zdażało się że w jednym batalionie potrafiły być wozy które się rózniły i często było tak że nie wszystkie podzespoły chciały pasować do siebie.

A tak na zakończenie to życzę miłego dłubania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Świetnym prykładem mogą być transportety SdKfz 251, wozy były podobne, ale dwie główne firmy które je produkowały, czyli Hanomag w Niemczach i zakłady Sichau'a w Elblągu (tu warto nadmienić iż najwięcej 251 w caej historii tego pojazdu zbudowano w Elblągu), miały swoje patenty i czesto zdażało się że w jednym batalionie potrafiły być wozy które się rózniły i często było tak że nie wszystkie podzespoły chciały pasować do siebie.

[...]

 

Że tak się spytam - wiesz jakie były różnice między seryjnymi pojazdami z Schichau, a tymi z MNH, Hanomaga, Wumaga, czy Büssing-NAG? Bo w dostępnej literaturze nie ma nic o jakiś znaczących różnic między pojazdami z różnych fabryk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnym przykładem moze być wersja D, w Elblągu, z racji tego, że sakłady Sochau były nastawione na produkcje morską (była to mała stocznia) okucia tylnych drzwi były na początku nitowane (nie mówię o kadłubie, bo jak wiesz w tej wersji był już spawany) a potem w miarę upływu czasu i upraszczania produkcji były wspawywane na stałe. Tak więc ta różnica była już dość problematyczną np. przy naprawach pojazdów na froncie. Nie twierdzę, że nie możliwa, ale nastręczająca problemów i bardziej pracochłonna.

A wiem to od człowieka, który pracował z moim teściem (był mistrzem), a z pochodzenia był niemcem i po wojnie został w Elblągu. Poprostu podczas wojny jako młody chłopak pracował w zakładach przy produkcji transporterów. Jak się okazuje większość jego rodziny pracowała u Sichau'a od '43 roku do stycznia '45, czyli do wyzwolenia Elbląga.

Facet świetnie pamięta to co robił i czym się zajmował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A... zawiasy (jedyne zresztą mocowanie drzwi do kadłuba) Dobrze wiedzieć - choć to szczegół raczej nieistotny z modelarskiego punktu widzenia.

 

Jakbyś jeszcze miał informacje o jakiś różnicach między 251-kami z różnych fabryk - pisz, przyda mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam liczyłem na pomoc przy budowie, ale nic z tego nie wyszło po wykonaniu kilku zdjęć modelu rozsypał mi się aparat a do dzisiaj go nie naprawili. Więc nie mogłem czekać ze sklejaniem i tak wyszło, że modelik jest już prawie gotowy, choć sam niewiem, co mi zajęło więcej czasu czy samo sklejanie czy poszukiwanie zdjęć i ogólnie dokumentacji, aby w miarę realistycznie modelik wyglądał Jak zaznaczyłem jest to mój pierwszy czołg, więc niema żadnych śladów eksploatacji sklejałem go, aby się przekonać czy mnie weźmie pancerka, bo samolociki mi się znudziły nieco

Jutro postaram się o aparacik to zapodam zdjęcia gotowca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.