biahh11 Napisano 5 Grudnia 2010 Share Napisano 5 Grudnia 2010 Witam. Potrzebuje porady ponieważ jestem na starcie z modelarstwem i muszę się jeszcze mnustwo nauczyc wiec pytam kolegów którzy już to potrafia i mogą mi pomóc. Chce pomalować niemiecki karabin maszynowy MG-42 ale przydało by mi się poznać technike malowania np. mauser 98k czy też M1 Garand, jeśli macie jakies porady na biała broń też chętnie bym o tym przeczyał. Jak odwzorować detale typu słoje drewna i eksploatowany metal żeby wyglądał realistycznie. Z góry dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 5 Grudnia 2010 Share Napisano 5 Grudnia 2010 Metal broni: zaczynam od Boltgun Metal, zalewam dość sporą ilością czarnego tuszu (Black Ink) i przecieram suchym-BARDZO SUCHYM-pędzlem najpierw Chainmail a na końcu Mithril Silver. Przy odrobinie wprawy intuicyjnie samo zacznie wychodzić. Jeśli NIE chcę robić bardziej przetartej broni to idę na spłycenie procesu i na części metalowe pomalowane Boltgun Metal "ładuję" Black Ink przynajmniej ze 2 razy i to wystarcza. Daje to świetny efekt w dziennym świetle oksydy, niemal identycznej jak na prawdziwej broni. Można po dłuższym czasie delikatnie przetrzeć, minimalnie zwilżonym patyczkiem kosmetycznym, miejsca które na broni się łatwo przecierają, dając metaliczne przebłyski. Metoda dokładniejsza, opisana wyżej przydaje się do większych kaemów np. do amerykańskich 30-tki, 50-tki, szwabskich MG-34, MG-42. Co do drewna też dwa sposoby: zaczynam od Scorched Brown i wykańczam zaznaczając krawędzie Dark Flesh i tymże kolorem robię cieniutkie smużki zaznaczając gdzieniegdzie słoje. Jak chcę poglębić kolory słojów to maluję kolbę rozwodnionym Black Ink'iem i od razu delikatnie przecieram lekko wilgotną szpatułką. W przypadku jaśniejszych kolb zaczynam od Bestial Brown i rozjaśniam analogicznie Snakebite Leather. Inny sposób - REWELACYJNY - który stosuję od niedawna: - element drewniany maluję uwaga!!! NIEDOKŁADNIE !!! Bleached Bone (lub innym jasnym odcieniem beżu lub brązowego). Pisząc niedokładnie mam na myśli nałożenie farby grubą warstwą i w miarę jej wysychania, rozcieranie jej tak aby przypominała przebieg słoi drewna. Nie powinno się także uzyskać jednolitego krycia plastiku. Nie jest to może całkowicie zgodne z ideą produkcji kolb, bo są one raczej wykonane z drewna o litej strukturze, ale za to daje fajny efekt. Kolejnym etapem jest nałożenie kliku cieniutkich, rozwodnionych warstw innych tuszy. I tu od wyboru koloru kolby: Chestnut Ink, Brown Ink (brzmi jak Browning ), Flash Ink. Znalezione na którymś z For Modelarskich , chyba PWM, autor Michał Wnuk, tu jest parę próbek Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us I jesli się nie mylę , istnieje taka farba GunMetal , imituje ładnie oksydowanie , niestety nie pamietam firmy , ModelMaster ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biahh11 Napisano 10 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 10 Grudnia 2010 Bardzo dziękuje za rade napewno z niej skorzystam i bede ja stosowal a czy mozesz mi powiedziec o jakich farbach mowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ari Napisano 10 Grudnia 2010 Share Napisano 10 Grudnia 2010 I prawdę mówiąc nie jest to najszczęśliwszy sposób. To co jest na zdjęciach przypomina jakieś ziemniaki po remoncie a nie broń. Części metalowe broni są przeważnie oksydowane czyli poddane zabiegom chemicznym które mają wytworzyć ma powierzchni metalu warstwę pasywną. W zależności od jakości przygotowania powierzchni ta warstwa może być "głeboko" czarna, wręcz lustrzana do popielato szarej i matowej. Oczywiście w wyniku eksploatacji powierzchnia ta ulega uszkodzeniom w postaci otarć ale tylko w miejscach na to narażonych czyli np końcówki luf, gniazda magazynków, wystające krawędzie. Znacznie lepsze efekty uzyska się stosując farby czarne i delikatne przecieranie bardzo suchym pędzlem z farbą ciemnoszara niż stosowanie gunmetalu. Kolejny problem to np przedstawione na zdjęciach ...G-43. Ono w większości nie było oksydowane ale fosforyzowane w wyniku czego powierzchnia była zielonoszara. Bakielity w MP40 potrafiły być też bardzo ciemno wiśniowe. To samo okładki w Waltherze P38 czarne lub wiśniowo brązowe. Co do kolb. W broni wojskowej były wykonywane z buczyny a następnie olejowane. Czyli drewna niespecjalnie bogato usłojonego. Natomiast 98k miał kolbę ze sklejki. Chcąc dobrze oddać rzeczywistość najlepiej jak zdobędziesz zdjęcia prawdziwych egzemplarzy a jak się prezentują "na żywo" - zobaczysz np. w muzeum I raczej aerograf niż pędzel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biahh11 Napisano 18 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2010 Witam proszę o doradzenie mi jak pomalowac bron. Dziekuje i pozdrawiam wesolych swiat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.