Skocz do zawartości

Porsche 911 Carrera Cabrio


Komor

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No to w oczekiwaniu na zamówiony podkład postanowiłem że spróbuję zrobic wash na podwoziu. Mógłby mi ktoś poradzic jak to zrobic i o co chodzi w metodzie suchy pędzel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w oczekiwaniu na zamówiony podkład postanowiłem że spróbuję zrobic wash na podwoziu. Mógłby mi ktoś poradzic jak to zrobic i o co chodzi w metodzie suchy pędzel?

Myślę że spokojnie można to znaleźć w działach poradnikowych ale że cierpliwy jestem...

W washu chodzi o podkreślenie zagłębień w modelu ciemniejszym kolorem, przy brudzeniu podwozia waschem można imitować zabrudzenia zbierające się w przetłoczeniach i innych zakamarkach podłogi.

Z tego co wiem malujesz revllami, kup więc sobie brązową vallejo czy pactrę, jakiś odcień brązowego. Tą farbkę rozcieńczasz sobie dość mocno wodą i jedziesz po wszystkim po całości, kilka takich sesji i powinno Ci ładnie wypełnić, ewentualny nadmiar możesz sobie zetrzeć. Taka jest moja technika, inni pewnie mają jakieś swoje sposoby

 

Suchy pędzel jest technika można powiedzieć odwrotną do washa, tam pokrywasz powierzchnie wystające, jeżeli chodzi o brudzenie podwozi to jego użycie zależy głównie od stanu zużycia jaki chcesz mu nadać, dla "nówki" możesz użyć jakiegoś szarego koloru, bardziej zużyte- tutaj albo przecierasz srebrnym jako obicia spodu, albo brązowym po prostu brudne (w tym przypadku najlepsze będą suche pastele)

W suchym pędzlu po prostu przecierasz interesujące Cię elementy niewielka ilością farby, przecierasz pędzel o papier aż nie będzie na nim praktycznie farby, oczywiście musisz powtórzyć to kilka razy żeby uzyskać dobry efekt, najlepiej przećwicz to sobie na starych modelach, bo na pewno nie uda Ci się to od razu.

Myślę że udało mi się jakoś rozjaśnić ta sprawę, chociaż spokojnie znalazł być to na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dla Ciebie przemekgksw3

Tzn. przejrzałem z 50 60 tematów w warsztacie i nigdzie nie było to opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkońcu dostałem podkład. I co się okazało? Że jest to szary podkład a zamawiałem biały Ale wczoraj zakupiłem aero to pomaluję podkładem z puszki.

I dzisiaj wyjmuję części z kreta i co się okazuje? Że zapadła się mi się tylna klapa,a w miejscu gdzie jest napis Carrera zrobiło się takie wybrzuszenie(pokazane jest na fotce nr2) A części leżały w krecie z 2h. Moglibyście mi poradzic co zrobic z tą klapą? A i na pierwszym zdjęciu widac na klapie taką jakby skórkę pomarańczy. To kret rozpuścił plastik czy co?

A tu fotki nieszczęsnej klapy:

img4177.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4179f.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

No udało mi się znaleźc trochę czasu na porobienie czegoś przy modelu. Nie miałem czasu ponieważ teraz piszę testy gimnazjalne i sporo nauki miałem. Mam nadzieję że teraz będę miał więcej czasu.

No ale powracając do tematu. Udało mi się pobrudzic dół silnika (oceńcie sami bo nie wiem czy nie za brudny), pomalowałem fotele na czarny półmat (dobrze imituje kolor skóry) lecz na jednym siedzisku jakieś babole wyszły i jest do poprawy. Pomalowałem również koła. Właśnie o taki efekt lekkiego zużycia mi chodziło. Oszlifowałem również i pomalowałem przednie kolumny. I wkleiłem tylną kanapę (jeszcze muszę trochę po bokach domalowac.

No a teraz fotki:

img4206er.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4207l.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4210.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4211rx.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4212vd.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4213.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4214v.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4215.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest baaaardzo brudny. Nie wiem czy o taki efekt Ci chodziło. Chyba lepiej było zapuścić delikatnego łosza. Na felgach chyba czarna farba słabo pokryła poprzednią warstwę - widać jasne przebicia. Ładnie oddzielona granica między czarnym a srebrnym. Wytrwałości!

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn co do felg to o taki efekt lekkiego zużycia mi chodziło właśnie. No staram się byc wytrwałym i sklejac z dokładnością A silnik to już ma kilkanaście ładnych lat za sobą to chyba taki brudny powinien byc (tak mi się wydaje )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to jednak jest za brudny. Wygląda tak jakby był po jakimś pożarze A felgi też jakieś takie dziwne - nigdy nie spotkałem się z takim zużyciem felg. Bardziej to wygląda, jakby ci po prostu to nie wyszło. Malowałbym od początku

 

Ale za to fotele wyszły fajnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn co do felg to o taki efekt lekkiego zużycia mi chodziło właśnie. No staram się byc wytrwałym i sklejac z dokładnością Very Happy A silnik to już ma kilkanaście ładnych lat za sobą to chyba taki brudny powinien byc (tak mi się wydaje Very Happy)

Jeżeli byłby to Żuk pana Wieśka to może taki stan zużycia byłby uzasadniony, jednak samochody takiej klasy jak Porsche są chyba regularnie myte

Felgi nie są może jeszcze najgorsze, ale silnik to już masakra, umyj go, pomaluj na srebrno, później lekki wash i będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

No i powracam po baaaaaardzo długiej przerwie. Ostanio jakoś nie miałem co robić i wziąłem się znów za sklejanie. Poszpachlowałem kastę, wyciąłem drzwi, skończyłem i pobrudziłem silnik, Nie za dużo się ruszyło ale coś jest. Efekty na fotach widać. Teraz tylko wkleję silnik ze skrzynią w podwozie, jeszcze raz poszpachluję tyły przednich foteli i czekam na podkład na kastę. Starałem się jakoś realistycznie ubrudzić silnik i to moje pierwsze brudzenie to myślę że nie jest źle. Jeszcze tylko nie ubrudziłem skrzyni. No ale oceńcie sami moje wypociny.

img4860c.jpg

img4862gi.jpg

img4863s.jpg

img4864mw.jpg

img4867bq.jpg

img4868k.jpg

img4869n.jpg

img4872s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dawno się już nie widzieliśmy

Z tym silnikiem to chyba jakieś żarty, wygląda jakby był umazany farbą, ciemny kolor powinien wejść w zagłębienia, a nie pozostawać na wypukłościach.

Jedyna opcja dla niego to kolejna kąpiel w krecie, później malujesz ładnie na srebrno,

kiedy dobrze wyschnie, zapuszczasz wszystko bardzo dobrze rozcieńczoną czarną farbą, tak żeby podkreśliła wszystkie detale, a nie zamalowała jak teraz.

Zajrzyj sobie do warsztatu porsche kolegi MartiniOCP po kolorystykę silnika, żeby nie było wszystko tak na srebrno.

Przy uzupełnianiu szpachlą tak dużych ubytków jak te w zagłówkach, lepiej jest użyć kawałków polistyrenu, a szpachlówką już tylko wyrównać powierzchnie, wtedy nie będzie się zapadać.

Poza tym dobrze wyczyść tylny zderzak, sprawdź jeszcze całą kastę napewno wyjdzie jeszcze parę poprawek.

Mniej po0śpiechu i będzie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady:)

No to silnik do krecika poleci. I odrazu go przemaluję przy okazjii.

Myeti a jak mają być pomalowane?

Tak miałem fotele wypełnić polistyrenem, jednak wykorzystałem oryginalne tyły, które wkleiłem i na nie szpachle położyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.