Skocz do zawartości

Cywilne... Pojazdy P-POŻ...


fojer1

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie... Temat sprzętu P-POŻ jest na tyle wciągający ze należy się jemu, i jego wyznawcą osobny temat....

Zatem tu, czerwone i cywilne, na wysoki połysk, z niebieskimi kogutami....

 

 

 

A może coś takiego co prawda nie wojskowe ale za to jakie małe

 

pict13971nf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Obiecane zdjęcia z wycieczki do Centralnego Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach:

Autopogotowie zastało zabudowane na podwoziu Bedforda OLBZ z 1949 r. przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu.

Charakterystyka techniczna podwozia jest następująca: silnik sześciocylindrowy benzynowy o mocy 72 kM. Kadłub i głowica silnika odlewane z żeliwa. Silnik chłodzony cieczą. Zawieszenie kół przednich i tyinych zaleźne. Główne zespoły pojazdu wiązała spawana rama podłużnicowa. Długość pojazdu -6790 mm, a rozstaw osi 3991 mm. Dopuszczalna masa całkowita wynosi -8250 kg.

Zabudowa pożarnicza: Nadwozie o konstrukcji szkieletowej wykonano w układzie klasycznym. Kabina kierowcy oddzielona od przedziału załogi skrytkami na motopompę przenośną i sprzęt pożarniczy. Kabina załogi w zaleźności od potrzeb od 8 do 10 osób. W tylnej obniżonej części nadwozia wykonano z każdej strony po trzy zamykane skrytki na sprzęt i armaturę wodną. Na dachu w obniżonej części znajduje się ażurowe zabezpieczenie, gdzie przewożono m.in. węże tłoczne. Na specjalnym rusztowaniu stalowym przewożona była dwuprzęsłowa drabina wysuwana. Całkowicie kryta zabudowa wykonana jest z blachy stalowej.

Renowację pojazdu wykonali strażacy z Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Jaworznie. Samochód został przekazany do muzeum przez Zakładową Ochotniczą Straż Pożarną Cementowni Grodziec.

v9ul91u9y2zckyrz.jpg

bjun48ch39f7yynk.jpg

br9f9wtp1q1w9sxw.jpg

2azrauzy22gv74z8.jpg

kteedwyiiqv3nl52.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód gaśniczy na podwoziu GAZ-51 typ GLAM

Samochód gaśniczy zabudowany na podwoziu GAZ -51 wykonanym w Awtozawod im. Mołotowa.

Podstawowe parametry techniczne podwozia; silnik 4 cylindrowy niskoprężny typ M51 o mocy

70 KM. Napęd 4x2. Nadwozie typu zamkniętego, załoga 10 osób / w tym 2 w kabinie kierowcy/.

Pojazd wyposażony w auto i motopompę. Autopompa przymocowana z przodu do zderzaka.

Motopompa była przewożona z tyłu w zabudowanej skrytce. Prezentowany samochód był

wyposażony w motopompę o wydajności 400 ł/min przy ciśnieniu 8 atm. W zabudowanej tylnej

części pojazdu w skrytkach po prawej i lewej stronie był przewożony sprzęt i armatura wodna oraz

węże tłoczne. Skrytki są zamykane metalowymi drzwiczkami. Tylna otwierana klapa jest

wyposażona w podporę, która podtrzymywała motopompę po wyjęciu jej ze skrytki. Na dachu na

specjalnym stelażu była zamocowana drabina wysuwana DW-10.

Samochód do muzeum został przekazany przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Gostyniu.

88znzd4bnxnu8xv1.jpg

upz4vbh41pwjgeys.jpg

wi2un4usadalgzxv.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód gaśniczy GBM 2/8

na podwoziu GMC CCKW-353

Samochód zabudowany na podwoziu firmy General Motors Corporation typ CCKW model 353

z roku 1943. Napędzany silnikiem 6cyildrowyn benzynowym o pojemności 4,4 litra Hercules o

mocy 106 KM. Podwozie 3 osiowe u napędzie 6x6. Zabudowę pożarniczą jednostka

eksploatująca pojazd wykonała we własnym zakresie. Kabina typu otwartego. Za kabiną kierowcy

umieszczono w poprzek dwie drewniane ławki dla załogi ze skrytkami pod siedzeniami.

Obudowane są one blachą w dolnej części. Góra jest osłonięta zadaszeniem plandekowym, które

jest zamocowane na stelażu stalowo-drewnianym. W skrytkach pod ławkami były przewożone

węże ssawne, oraz sprzęt i armatura wodna. Za siedzeniami dla załogi jest zamocowany w

kształcie sześcianu stalowy zbiornik na wodę o pojemności 2000 litrów. Po lewej stronie zbiornika

jest wykonana ażurowa konstrukcja metalowo-drewniana w formie skrytki, w której były

przewożone węże tłoczne. Zbiornik jest obudowany u góry barierką wykonaną z prętów stalowych,

tam również przewożono węże tłoczne. Na specjalnym stelażu stalowym zamocowano drabinę

dwuprzęsłową wysuwaną DW-10. Samochód jest wyposażony w motopompę przenośną PoloniaI

PO-3 o wydajności 800 l/min. przy ciśnieniu 8 atm.

fygatltadyoyxo29.jpg

9cl9xo96nxk9fn2s.jpg

cfvnk691ah4n1bqs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAMOCHÓD SPECJALNY DRABINA

mechaniczna MAGIRUS o wysuwie przęseł 24m.

Prezentowana drabina została wykonana w latach trzydziestych i

zabudowana na dwuosiowym podwoziu Magirusa z otwartą

kabiną załogi.

Pod koniec lat sześćdziesiątych (1967/68) wyeksploatowane podwozie Magirusa zastąpiono nowym. Zabudowę drabiny na podwoziu Stara A 25 P wykonano w Komendzie Miejskiej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze.

Napęd drabiny mechaniczny, łoże z zamocowanymi na nim metalowymi linami podnoszone do góry za pomocą stalowych pasów transmisyjnych nawijanych na bębny. Drabina była eksploatowana w Zawodowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze a następnie w Zawodowej Straży Pożarnej w Lwówku Śląskim.

Eksponat do Centralnego Muzeum Pożarnictwa przekazała Komenda Rejonowa Straży Pożarnych w Lwówku Śląskim.

6dwl00f1td6iwd4o.jpg

n5vsn6p5zwejkssj.jpg

c45ngv2fg33jjnti.jpg

yfh9bkrof218wksq.jpg

ihdkj4qz58p5zyce.jpg

sbe2o70ezpwli2ex.jpg

aukiir9pkf2cc11i.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód gaśniczy wodno-pianowyGBAM 2/8+8

Samochód gaśniczy został wykonany przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe w 1973 roku na podwoziu Star A 26 P. wyprodukowanym przez Fabrykę Samochodów Ciężarowych w Starachowicach. Samochód ma oznaczenie fabryczne 003. Pojazd napędza silnik typu S 474/02, 6 cylindrowy niskoprężny o mocy 105 KM. Całkowita masa podwozia - 8610 kg. Zabudowa typu zamkniętego. Załoga 6 osób /1+5/. Wyposażony jest w stalowy zbiornik na wodę o pojemności 2000 litrów, oraz w zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 150 litrów. Zamontowana autopompę o wydajności 800 l/min była również montowana w motopompie przenośnej PO-3. Autopompa jest napędzana przekładnią z podwójnym łańcuchem Galla. Na dachu jest zamontowane działko wodne, można nim sterować ręcznie z dachu pojazdu i z wnętrza po otwarciu włazu. urządzenia sterownicze autopompy znajdują się po prawej stronie za kabiną załogi. Z tej samej strony są również zamontowane: 1 nasada ssawna i jedna nasada tłoczna 0 75. W skrytkach jest przewoźny sprzęt i armatura wodna Na dachu w rurowych pojemnikach stalowych były przewożone węże ssawne. Na specjalnym stelażu była zamocowana drabina dwuprzęsłowa wysuwana DW-10. Samochód ten był również wyposażony w linię szybkiego natarcia, która była nawinięta na zwijadło zamocowane na dachu od strony prawej za kabiną załogi. Po prawej i lewej stronie za drzwiami załogi są zamocowane dwa zdejmowane zwijadła kątowe na węże tłoczne. Samochód był malowany przez dzieci na tegorocznym finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Mysłowicach.

sj9rox9wsa4l9eo2.jpg

fnnecnfynejfjunt.jpg

nc6q3995ercg4hsd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód gaśniczy lekki typ GLBAPr/04/2/12/50

Zabudowę pożarniczą wykonano na podwoziu Żuk A-151 .

Podstawowe parametry techniczne podwozia są następujące silnik niskoprężny typ S-21 czterocylindrowy o mocy 77 KM. Podwozie o nośności 900 kg, napęd 4x2. Kabina z przedziałem sprzętowym typu zamkniętego. Załoga 1+1+1.

Samochód jest wyposażony w autopompę zamocowaną z przodu pojazdu do zderzaka o

wydajności 200 l/min. przy ciśnieniu 12 atm. Producentem autopompy była Świdnicka Fabryka

Urządzeń Przemysłowych. Zbiornik na wodę wykonany z tworzywa sztucznego o pojemności

400 litrów, wyposażony w nasadę 0 52 umożliwiającą tankowanie z hydrantu. W zbiorniku są

zamocowane łamacze fal. Na wyposażeniu był również agregat gaśniczy proszkowy AP-50.

W skład wyposażenia ponadto wchodziły dwa aparaty oddechowe na sprężone powietrze, węże

tłoczne W~52 oraz sprzęt i armatura wodna w tym prądownice i rozdzielacz.

Eksponat do muzeum przekazała OSP z Katowic-Dąbrówki.

ur3or0jvg4qr74pn.jpg

3gglyr4213gio7bv.jpg

oqr5bfoxecftd7ae.jpg

b8xd7h72tv0ahyxi.jpg

8xjonuatornbjclr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że się wp.... wcinam, ale mam wątpliwość co do:

silnik 4 cylindrowy niskoprężny typ M51 o mocy

70 KM.

IMHO w takich GAZach/Lublinach były owszem silniki 70-konne, ale owe konie brały się z 6 cylindrów i 3,5 litra pojemności skokowej.

Mam taki w Dodge'u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że się wp.... wcinam, ale mam wątpliwość co do:
silnik 4 cylindrowy niskoprężny typ M51 o mocy

70 KM.

IMHO w takich GAZach/Lublinach były owszem silniki 70-konne, ale owe konie brały się z 6 cylindrów i 3,5 litra pojemności skokowej.

Mam taki w Dodge'u

 

Silnik M-51 montowany w Lublinie miał 6 cylindrów,70 KM i 3840 ccm pojemności,był to silnik dolnozaworowy.Czterocylindrowa wersja tego silnika (M20) miała 50 KM(od 58r. 52 KM) i 2120 ccm pojemności.Był montowany(w Polsce) w Warszawach,Żukach,Nysach i Tarpanach.Te dwa silniki pochodziły z Rosji i zaczęto je produkować razem z rozpoczęciem produkcji licencyjnych Warszawach i Lublinów.W Polsce silnik M20 przerobiono na silnik górnozaworowy(oznaczenie S-21),montowano go do tych samych aut co M-20 od 1962 r. Silnik miał taką samą moc jak M-51-70KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3840 ccm pojemności
Oj, chyba troszke mniej

 

Był montowany(w Polsce) w Warszawach,Żukach,Nysach i Tarpanach.

i GAZ-ach-69

W wersji na rynek rosyjski GAZy-69 miały nieco większy i mocniejszy 4-cyl. "dolniaczek" o poj. 2.5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3840 ccm pojemności
Oj, chyba troszke mniej

 

Tego nie wiem, tą informację wziąłem z www.polskie-auta.pl,resztę pisałem z głowy.

 

Był montowany(w Polsce) w Warszawach,Żukach,Nysach i Tarpanach.

i GAZ-ach-69

W wersji na rynek rosyjski GAZy-69 miały nieco większy i mocniejszy 4-cyl. "dolniaczek" o poj. 2.5l

 

To wiedziałem,ale nie wiem czy przy większej pojemności miał to samo oznaczenie i czy był on jeszcze montowany w innych autach rosyjskich,więc ograniczyłem się do polskich

 

A autka i fotki są świetne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam!

Kiedyś zrobione była okazja to się fotografowało.

xbo0lo5sy0cnfj2x.jpg nbwcwb4fx872fegk.jpg lthu1dvu6cufri5c.jpg

p5tzkreepn088ld8.jpg

n37b8nn7pxcrg0n4.jpg

4hvzg4ywgi2rzspi.jpg

qnp3uoabrnqd7fcv.jpg

xn0pwlbhk0k2de50.jpg

t6ebuoxsgxn8rfgz.jpg

929u4awzcbj6jrrn.jpg

 

Pozdrawiam Waldek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Panowie fajne te fotki.

Co prawda ja gustuje bardziej w lotnictwie ale ostatnio naszło mnie coś na ciężarówki, a te w kolorze czerwonym prezentują się bardzo okazale więc mam prośbę, czy dysponuje ktoś zdjęciami albo rysunkami samochodu pożarniczego Opel Blitz tylko chodzi o ten model z okresu II WŚ. Będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam wam dwie fotki starego strażackiego stara:

 

df0826a6b46217c5med.jpg

 

62507d8146d4529f.jpg

 

Może nie ma w nim nic nadzwyczajnego,oprócz jednej rzeczy,zdjęcia zrobiłem w... HOLANDII!

 

 

Niestety tylko telefonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.