fojer1 Napisano 10 Lutego 2006 Share Napisano 10 Lutego 2006 Jak w temacie... Temat sprzętu P-POŻ jest na tyle wciągający ze należy się jemu, i jego wyznawcą osobny temat.... Zatem tu, czerwone i cywilne, na wysoki połysk, z niebieskimi kogutami.... A może coś takiego co prawda nie wojskowe ale za to jakie małe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fojer1 Napisano 12 Marca 2006 Autor Share Napisano 12 Marca 2006 Obiecane zdjęcia z wycieczki do Centralnego Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach: Autopogotowie zastało zabudowane na podwoziu Bedforda OLBZ z 1949 r. przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu. Charakterystyka techniczna podwozia jest następująca: silnik sześciocylindrowy benzynowy o mocy 72 kM. Kadłub i głowica silnika odlewane z żeliwa. Silnik chłodzony cieczą. Zawieszenie kół przednich i tyinych zaleźne. Główne zespoły pojazdu wiązała spawana rama podłużnicowa. Długość pojazdu -6790 mm, a rozstaw osi 3991 mm. Dopuszczalna masa całkowita wynosi -8250 kg. Zabudowa pożarnicza: Nadwozie o konstrukcji szkieletowej wykonano w układzie klasycznym. Kabina kierowcy oddzielona od przedziału załogi skrytkami na motopompę przenośną i sprzęt pożarniczy. Kabina załogi w zaleźności od potrzeb od 8 do 10 osób. W tylnej obniżonej części nadwozia wykonano z każdej strony po trzy zamykane skrytki na sprzęt i armaturę wodną. Na dachu w obniżonej części znajduje się ażurowe zabezpieczenie, gdzie przewożono m.in. węże tłoczne. Na specjalnym rusztowaniu stalowym przewożona była dwuprzęsłowa drabina wysuwana. Całkowicie kryta zabudowa wykonana jest z blachy stalowej. Renowację pojazdu wykonali strażacy z Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Jaworznie. Samochód został przekazany do muzeum przez Zakładową Ochotniczą Straż Pożarną Cementowni Grodziec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fojer1 Napisano 12 Marca 2006 Autor Share Napisano 12 Marca 2006 (edytowane) Samochód gaśniczy na podwoziu GAZ-51 typ GLAM Samochód gaśniczy zabudowany na podwoziu GAZ -51 wykonanym w Awtozawod im. Mołotowa. Podstawowe parametry techniczne podwozia; silnik 4 cylindrowy niskoprężny typ M51 o mocy 70 KM. Napęd 4x2. Nadwozie typu zamkniętego, załoga 10 osób / w tym 2 w kabinie kierowcy/. Pojazd wyposażony w auto i motopompę. Autopompa przymocowana z przodu do zderzaka. Motopompa była przewożona z tyłu w zabudowanej skrytce. Prezentowany samochód był wyposażony w motopompę o wydajności 400 ł/min przy ciśnieniu 8 atm. W zabudowanej tylnej części pojazdu w skrytkach po prawej i lewej stronie był przewożony sprzęt i armatura wodna oraz węże tłoczne. Skrytki są zamykane metalowymi drzwiczkami. Tylna otwierana klapa jest wyposażona w podporę, która podtrzymywała motopompę po wyjęciu jej ze skrytki. Na dachu na specjalnym stelażu była zamocowana drabina wysuwana DW-10. Samochód do muzeum został przekazany przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Gostyniu. Edytowane 12 Marca 2006 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fojer1 Napisano 12 Marca 2006 Autor Share Napisano 12 Marca 2006 Samochód gaśniczy GBM 2/8 na podwoziu GMC CCKW-353 Samochód zabudowany na podwoziu firmy General Motors Corporation typ CCKW model 353 z roku 1943. Napędzany silnikiem 6cyildrowyn benzynowym o pojemności 4,4 litra Hercules o mocy 106 KM. Podwozie 3 osiowe u napędzie 6x6. Zabudowę pożarniczą jednostka eksploatująca pojazd wykonała we własnym zakresie. Kabina typu otwartego. Za kabiną kierowcy umieszczono w poprzek dwie drewniane ławki dla załogi ze skrytkami pod siedzeniami. Obudowane są one blachą w dolnej części. Góra jest osłonięta zadaszeniem plandekowym, które jest zamocowane na stelażu stalowo-drewnianym. W skrytkach pod ławkami były przewożone węże ssawne, oraz sprzęt i armatura wodna. Za siedzeniami dla załogi jest zamocowany w kształcie sześcianu stalowy zbiornik na wodę o pojemności 2000 litrów. Po lewej stronie zbiornika jest wykonana ażurowa konstrukcja metalowo-drewniana w formie skrytki, w której były przewożone węże tłoczne. Zbiornik jest obudowany u góry barierką wykonaną z prętów stalowych, tam również przewożono węże tłoczne. Na specjalnym stelażu stalowym zamocowano drabinę dwuprzęsłową wysuwaną DW-10. Samochód jest wyposażony w motopompę przenośną PoloniaI PO-3 o wydajności 800 l/min. przy ciśnieniu 8 atm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fojer1 Napisano 12 Marca 2006 Autor Share Napisano 12 Marca 2006 SAMOCHÓD SPECJALNY DRABINA mechaniczna MAGIRUS o wysuwie przęseł 24m. Prezentowana drabina została wykonana w latach trzydziestych i zabudowana na dwuosiowym podwoziu Magirusa z otwartą kabiną załogi. Pod koniec lat sześćdziesiątych (1967/68) wyeksploatowane podwozie Magirusa zastąpiono nowym. Zabudowę drabiny na podwoziu Stara A 25 P wykonano w Komendzie Miejskiej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze. Napęd drabiny mechaniczny, łoże z zamocowanymi na nim metalowymi linami podnoszone do góry za pomocą stalowych pasów transmisyjnych nawijanych na bębny. Drabina była eksploatowana w Zawodowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze a następnie w Zawodowej Straży Pożarnej w Lwówku Śląskim. Eksponat do Centralnego Muzeum Pożarnictwa przekazała Komenda Rejonowa Straży Pożarnych w Lwówku Śląskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fojer1 Napisano 12 Marca 2006 Autor Share Napisano 12 Marca 2006 Samochód gaśniczy wodno-pianowyGBAM 2/8+8 Samochód gaśniczy został wykonany przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe w 1973 roku na podwoziu Star A 26 P. wyprodukowanym przez Fabrykę Samochodów Ciężarowych w Starachowicach. Samochód ma oznaczenie fabryczne 003. Pojazd napędza silnik typu S 474/02, 6 cylindrowy niskoprężny o mocy 105 KM. Całkowita masa podwozia - 8610 kg. Zabudowa typu zamkniętego. Załoga 6 osób /1+5/. Wyposażony jest w stalowy zbiornik na wodę o pojemności 2000 litrów, oraz w zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 150 litrów. Zamontowana autopompę o wydajności 800 l/min była również montowana w motopompie przenośnej PO-3. Autopompa jest napędzana przekładnią z podwójnym łańcuchem Galla. Na dachu jest zamontowane działko wodne, można nim sterować ręcznie z dachu pojazdu i z wnętrza po otwarciu włazu. urządzenia sterownicze autopompy znajdują się po prawej stronie za kabiną załogi. Z tej samej strony są również zamontowane: 1 nasada ssawna i jedna nasada tłoczna 0 75. W skrytkach jest przewoźny sprzęt i armatura wodna Na dachu w rurowych pojemnikach stalowych były przewożone węże ssawne. Na specjalnym stelażu była zamocowana drabina dwuprzęsłowa wysuwana DW-10. Samochód ten był również wyposażony w linię szybkiego natarcia, która była nawinięta na zwijadło zamocowane na dachu od strony prawej za kabiną załogi. Po prawej i lewej stronie za drzwiami załogi są zamocowane dwa zdejmowane zwijadła kątowe na węże tłoczne. Samochód był malowany przez dzieci na tegorocznym finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Mysłowicach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fojer1 Napisano 12 Marca 2006 Autor Share Napisano 12 Marca 2006 Samochód gaśniczy lekki typ GLBAPr/04/2/12/50 Zabudowę pożarniczą wykonano na podwoziu Żuk A-151 . Podstawowe parametry techniczne podwozia są następujące silnik niskoprężny typ S-21 czterocylindrowy o mocy 77 KM. Podwozie o nośności 900 kg, napęd 4x2. Kabina z przedziałem sprzętowym typu zamkniętego. Załoga 1+1+1. Samochód jest wyposażony w autopompę zamocowaną z przodu pojazdu do zderzaka o wydajności 200 l/min. przy ciśnieniu 12 atm. Producentem autopompy była Świdnicka Fabryka Urządzeń Przemysłowych. Zbiornik na wodę wykonany z tworzywa sztucznego o pojemności 400 litrów, wyposażony w nasadę 0 52 umożliwiającą tankowanie z hydrantu. W zbiorniku są zamocowane łamacze fal. Na wyposażeniu był również agregat gaśniczy proszkowy AP-50. W skład wyposażenia ponadto wchodziły dwa aparaty oddechowe na sprężone powietrze, węże tłoczne W~52 oraz sprzęt i armatura wodna w tym prądownice i rozdzielacz. Eksponat do muzeum przekazała OSP z Katowic-Dąbrówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jjacek Napisano 12 Marca 2006 Share Napisano 12 Marca 2006 Witam, dorzucę Jelcza 315 w wersji cywilnej jak najbardziej, ale tu akurat w służbie: Pozdrawiam jjacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fojer1 Napisano 12 Marca 2006 Autor Share Napisano 12 Marca 2006 I to w pięknej służbie bo w wojskowej mało jest takich fotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filon Napisano 13 Marca 2006 Share Napisano 13 Marca 2006 Sorry, że się wp.... wcinam, ale mam wątpliwość co do: silnik 4 cylindrowy niskoprężny typ M51 o mocy70 KM. IMHO w takich GAZach/Lublinach były owszem silniki 70-konne, ale owe konie brały się z 6 cylindrów i 3,5 litra pojemności skokowej. Mam taki w Dodge'u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
-224-68 Napisano 13 Marca 2006 Share Napisano 13 Marca 2006 Sorry, że się wp.... wcinam, ale mam wątpliwość co do:silnik 4 cylindrowy niskoprężny typ M51 o mocy70 KM. IMHO w takich GAZach/Lublinach były owszem silniki 70-konne, ale owe konie brały się z 6 cylindrów i 3,5 litra pojemności skokowej. Mam taki w Dodge'u Silnik M-51 montowany w Lublinie miał 6 cylindrów,70 KM i 3840 ccm pojemności,był to silnik dolnozaworowy.Czterocylindrowa wersja tego silnika (M20) miała 50 KM(od 58r. 52 KM) i 2120 ccm pojemności.Był montowany(w Polsce) w Warszawach,Żukach,Nysach i Tarpanach.Te dwa silniki pochodziły z Rosji i zaczęto je produkować razem z rozpoczęciem produkcji licencyjnych Warszawach i Lublinów.W Polsce silnik M20 przerobiono na silnik górnozaworowy(oznaczenie S-21),montowano go do tych samych aut co M-20 od 1962 r. Silnik miał taką samą moc jak M-51-70KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filon Napisano 13 Marca 2006 Share Napisano 13 Marca 2006 3840 ccm pojemnościOj, chyba troszke mniej Był montowany(w Polsce) w Warszawach,Żukach,Nysach i Tarpanach. i GAZ-ach-69 W wersji na rynek rosyjski GAZy-69 miały nieco większy i mocniejszy 4-cyl. "dolniaczek" o poj. 2.5l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dormitor Napisano 13 Marca 2006 Share Napisano 13 Marca 2006 Zawory zaworami, autka są po prostu piękne! Dzięki za te fotki . Po raz pierwszy w życiu mam ochotę spędzić wakacje poza domem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
-224-68 Napisano 15 Marca 2006 Share Napisano 15 Marca 2006 3840 ccm pojemnościOj, chyba troszke mniej Tego nie wiem, tą informację wziąłem z www.polskie-auta.pl,resztę pisałem z głowy. Był montowany(w Polsce) w Warszawach,Żukach,Nysach i Tarpanach. i GAZ-ach-69 W wersji na rynek rosyjski GAZy-69 miały nieco większy i mocniejszy 4-cyl. "dolniaczek" o poj. 2.5l To wiedziałem,ale nie wiem czy przy większej pojemności miał to samo oznaczenie i czy był on jeszcze montowany w innych autach rosyjskich,więc ograniczyłem się do polskich A autka i fotki są świetne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filon Napisano 27 Marca 2006 Share Napisano 27 Marca 2006 W moim archiwum znalazłem taką fotkę, wziętą 21 sierpnia 1999 w Tczewie podczas rajdu samochodów terenowych Tczewskie Piachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WALDEK Napisano 27 Marca 2006 Share Napisano 27 Marca 2006 Witam! Kiedyś zrobione była okazja to się fotografowało. Pozdrawiam Waldek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 27 Marca 2006 Share Napisano 27 Marca 2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fojer1 Napisano 27 Marca 2006 Autor Share Napisano 27 Marca 2006 A ja znam te wozy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKAYRAIDER Napisano 29 Marca 2006 Share Napisano 29 Marca 2006 To dlaczego nie zrobisz takich modeli w 1/24, przecież jesteś zdolny jeszcze młody to może zdążysz przed odejściem na zasłużony odpoczynek !?!?!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fojer1 Napisano 29 Marca 2006 Autor Share Napisano 29 Marca 2006 To dlaczego nie zrobisz takich modeli w 1/24, przecież jesteś zdolny jeszcze młody to może zdążysz przed odejściem na zasłużony odpoczynek !?!?!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tytus Napisano 20 Lipca 2007 Share Napisano 20 Lipca 2007 Panowie fajne te fotki. Co prawda ja gustuje bardziej w lotnictwie ale ostatnio naszło mnie coś na ciężarówki, a te w kolorze czerwonym prezentują się bardzo okazale więc mam prośbę, czy dysponuje ktoś zdjęciami albo rysunkami samochodu pożarniczego Opel Blitz tylko chodzi o ten model z okresu II WŚ. Będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JW Napisano 22 Lipca 2007 Share Napisano 22 Lipca 2007 A to z mojej strony ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubamich1 Napisano 23 Lipca 2007 Share Napisano 23 Lipca 2007 Przedstawiam wam dwie fotki starego strażackiego stara: Może nie ma w nim nic nadzwyczajnego,oprócz jednej rzeczy,zdjęcia zrobiłem w... HOLANDII! Niestety tylko telefonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 23 Lipca 2007 Share Napisano 23 Lipca 2007 viewtopic.php?t=706 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JW Napisano 18 Sierpnia 2007 Share Napisano 18 Sierpnia 2007 Kastrup CPH/EKCH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.