Skocz do zawartości

Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24


powerpablo

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę opóźniona aktualizacja ale za to bardzo obszerna.

 

Zakupiłem sobie taki zestaw HD, który na pewno użyje po tym jak połamałem, spojler, który przerabiałem z elementów Peugota 206

 

kenblock.jpg

subaru108.jpg

subaru109.jpg

subaru111.jpg

 

Skoro nowe części to i nie które elementy trzeba zaszpachlować.

 

subaru114.jpg

subaru115.jpg

 

Prace nad tylnym spojlerem. Przed przystąpieniem do sklejenia i szlifowania spojlera odrysowałem sobie szablony na kalkę z carbonu.

Potem składanie i szpachlowanie , szlifowanie i tak kilka razy.

 

subaru120.jpg

subaru117.jpg

subaru118.jpg

subaru119.jpg

subaru121.jpg

subaru122.jpg

 

Następnie elementy za podkładowałem podkładem w spreyu.

 

subaru123.jpg

subaru124.jpg

 

kolejna część aktualizacji bardzo szybko.

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadrabiam czas i ukazuję na jakim są prace nad tym modelem.

 

Walka trwa nad t.z. splitterem- dyfuzor przedni:

 

subaru128.jpg

subaru129.jpg

subaru130.jpg

subaru131.jpg

subaru132.jpg

subaru133.jpg

 

Tutaj element jest pryśnięty na czarno by skorygować jego niedoskonałości i przymiarka ma się rozumieć

 

subaru145.jpg

subaru146.jpg

subaru148.jpg

 

Przerobiłem delikatnie tylne zawieszenie adoptując amortyzatory z modelu Miśka Tamiya.

 

subaru134.jpg

subaru135.jpg

subaru136.jpg

subaru137.jpg

 

I kolejny etap przeróbek to układ wydechowy.

Z takich elementów wykonałem tłumiki końcowe i rury łączące wydechy.

 

subaru138.jpg

subaru139.jpg

subaru140.jpg

subaru141.jpg

subaru142.jpg

subaru143.jpg

subaru144.jpg

 

I taka przymiarka na sucho

 

subaru169.jpg

 

c.d.n.

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie Ci to idzie, ciesze sie ze powróciłeś z tematem

Te sprężyny na amorkach mogłeś zrobić sam z drucika, a wydechy wyszły troche nierówno, choć to drugie pewnie poprawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno i drugie będzie poprawiane bez pośpiechu powolutku do przodu.

 

W między czasie zrobiłem porządek z kołami - felgami. Zeszlifowałem z szerokości by dopasować do profilu opon.

 

subaru149.jpg

subaru150.jpg

subaru151.jpg

subaru152.jpg

 

Kolejnym krokiem prac było wnętrze.

Zabrałem się za przerobienie boczków drzwiowych i deski rozdzielczej.

 

subaru165.jpg

 

Zrobiłem szablony z taśmy maskującej i powycinałem z arkuszy polistyrenu odpowiednie elementy i saślepiłem nimi miejsca.

 

subaru153.jpg

subaru154.jpg

subaru155.jpg

subaru156.jpg

 

teraz deska

 

subaru166.jpg

 

trochę przeróbek będzie ale pierwszy etap obróbki wygląda tak:

 

subaru157.jpg

subaru158.jpg

subaru159.jpg

 

I tak w trakcie prac nad tym modelem narodził się pomysł z zrobieniem instalacji elektrycznej a dokładnie z oświetleniem - światła.

Do tego celu wykorzystam baterię diody odpowiedniego koloru przewody oraz światłowody by imitowały tylne oświetlenie diodowe.

 

subaru162.jpg

 

W tylnych światłach ponawiercałem otworki wiertelem o średnicy 0,5 mm na przewody światłowodów.

Ocenicie sami jak to wygląda

 

subaru160.jpg

subaru161.jpg

subaru163.jpg

subaru164.jpg

 

Schemat podłączenia mam już przygotowany i opracowany. Jedynie muszę jeszcze znaleść jakiś włącznik oraz rozplanować ułożenie wszystkich kabelków itp..

 

Mała przymiarka.

 

subaru167.jpg

subaru168.jpg

subaru170.jpg

 

Część karoserii oraz innych elementów są pryśnięte białym kolorem.

 

subaru171.jpg

subaru173.jpg

subaru174.jpg

subaru172.jpg

 

Kolejnym etapem malowania było zamaskowanie miejsc pod kolor żółty, gdzie docelowo miały iść kalki ale zrezygnowałem z takiego założenia i postanowiłem ładnie polakierować.

 

subaru175.jpg

subaru176.jpg

subaru177.jpg

subaru178.jpg

subaru179.jpg

subaru180.jpg

subaru181.jpg

 

Maskowania było ok 2.5 godziny a malowania 15 minut.

Teraz czarny kolorek i potem kalki

 

c.d.n.

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krok po kroku i do przodu.

Kolejny etap malowania a miano wicie elementy karoserii pryśnięte czarnym kolorkiem, ale przed było maskowanie :P

 

subaru182.jpg

subaru183.jpg

subaru184.jpg

subaru186.jpg

subaru187.jpg

subaru188.jpg

subaru189.jpg

 

I przymiarka opon na felgi ( po malowaniu)

 

subaru185.jpg

 

Jak widać na fotkach gdzie nie gdzie trzeba będzie poprawić odcięcia kolorów oraz wyeliminować schodek powstały po taśmie maskującej. Na czarnym lakierze pod koniec malowania aero zaczął mi szwankować i coś za bardzo zaczął pluć. Myślę, że to delikatnie po wyschnięciu przetrę papierkiem ściernym przed bezbarwnym.

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że w przypadku czarnego była za gęsta farba dlatego jest taka skorka..ale papier wodny 2000 i powinno pomóc

 

Farba była w odpowiedniej konsystencji do aero. Pierwsza warstwa była idealna lecz za mało przy końcówce drugiej warstwy aero zaczął pluć. Owszem przetrę powierzchnię papierkiem ale penie będzie to 4000 na mokro.

Z doświadczenia wiem, że po 2000 mogę przetrzeć przy takiej cienkiej warstwie.

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Drobna aktualizacja.

W związku, że czekam na dostawę chemii (lakier bezbarwny) dłubałem coś niecoś przy oświetleniu. Skoro tylne lampy miałem już ponawiercane przyszedł czas na przednie reflektory. Delikatnie nawierciłem otwór wiertelem 1mm potem go rozwierciłem na średnicę 3 mm dokładnie taką jak średnica diody, w której musiałem zebrać rancik na końcu główki przy drucikach by mogła spokojnie przejść przez otwór.

 

subaru190.jpg

subaru191.jpg

subaru192.jpg

subaru193.jpg

subaru194.jpg

 

Postanowiłem zmienić też wydech dokładnie tłumiki na bardziej "profesjonalne", i tu ukłon w stronę kolegi z forum Fryderyka za doskonałą robotę - wytoczenie tych tłumików - dzięki.

Mam nadzieję, że będą ładnie się komponować z resztą auta :P

 

subaru195.jpg

subaru196.jpg

 

pozdrawiam

paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Tak więc chemia doszła i między innymi lakier bezbarwny i tu długo się zastanawiałem jaki lakier użyć i w końcu padło na ten sam co użyłem przy Peugocie 206 Gunze TOP COAT a do wyboru miałem jeszcze Gunze Mr SUPER CLEAR, lecz bałem się zaryzykować kłaść go na kalki. Ale do rzeczy.... kasta i inne elementy dostały cienką warstwe lakieru pod kalki.

 

subaru198.jpg

subaru197.jpg

 

Dodam jeszcze, że kasta została przed lakierowaniem przeszlifowana papierkiem 4000 na mokro by zniwelować te plamki oraz schodek na łączeniu kolorów.

 

Niektóre elementy oklejone kalką imitującą carbon.

 

subaru200.jpg

subaru199.jpg

 

Oraz początek walki z tylnym spojlerem, oklejanie kawałek po kawałku z wcześniej przygotowanych szablonów.

 

subaru201.jpg

subaru202.jpg

subaru203.jpg

 

I tu mam dylemat czy przypadkiem nie muszę okleić carbonem dachu? Na 100% nie jestem pewien czy tam jest carbon czy nie? Co do lotki na tylnej szybie to jest prawidłowo, a tu muszę poszukać jeszcze fotek.

 

zgry.jpg

 

Teraz etap kalkowania kasty - etap na który czeka większość kibiców za pewne :P

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jako, że się dojrzałem, że maska i dach są w carbonie trzeba byłoby to zrobić.

Dziś walczyłem z kalkami....ale od początku długo się zastanawiałem jak zrobić te kalki emitujące carbon.

I tak narodził się plan a miano wicie zrobiłem zdjęcia elementom, które trzeba by okleić w/w kalką, następnie w programie graficznym - corel odrysowałem odpowiedni kształt i wydrukowałem.

Potem wyciąłem dokładnie i przymierzyłem czy wszystko pasuję. Szablon przeniosłem na arkusz kalki SM również dokładnie wyciąłem i zacząłem oklejać maskę i dach.

Dodam, że znalazłem w domowym magazynku inną kalkę z mniejszym splotem i prezentuję się o niebo lepiej.

 

A tak to wyglądało krok po kroku:

 

subaru207.jpg

subaru204.jpg

subaru205.jpg

subaru206.jpg

subaru208.jpg

 

Dobrym pomysłem było nacięcie kalki w odpowiednim miejscu co ułatwiło mi dobre ułożenie kalki - oto efekty:

 

subaru211.jpg

subaru210.jpg

 

Poprawiłem również lotkę na tylną szybę oraz wlot na dachu:

 

subaru209.jpg

subaru212.jpg

 

Ponadto tak się rozpędziłem, że położyłem kalki również na dwa zderzaki, które można pryskać już bezbarwnym:

 

subaru213.jpg

subaru214.jpg

subaru215.jpg

 

Tak więc model powoli nabiera docelowego wyglądu. Odczekam ze dwa dni i zacznę kłaść kalki na resztę kasty.

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dziś położyłem kalki na boki kasty oraz maskę. Oto efekty ponad 3 godzinnego układania kalek.

 

subaru217.jpg

subaru218.jpg

subaru216.jpg

subaru219.jpg

subaru220.jpg

 

Dach i tył auta wraz spojlerem jeszcze został do oklejenia. Musze jakoś uporać się z kalkomanią na dachu bo kawałek tego elementu nachodzi na dachowy wlot powietrza, a chce to jakoś oddzielnie okleić i polakierować by móc potem lepiej wypolerować dach.

 

c.d.n...

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolejna mała aktualizacja..

 

Ale do rzeczy...skończyłem oklejanie kalkami i teraz muszę nanieść drobne poprawki i wyretuszować tu i ówdzie.

Przede wszystkim tylny spojler. Nad nim spędziłem całe 5 godzin - oklejanie imitacją carbonu oraz innymi kalkami.

W trakcie prac nad nim przeżyłem koszmar a miano wicie w trakcie kładzenia kalek i podgrzewaniu suszarką zaczął mi się odkształcać i to konkretnie. Nie wiedziałem, że żywica jest tak podatna na wysoką temperaturę.

Udało mi się go jakoś delikatnie wyprostować ale to nie jest ten kształt co przed oklejeniem. Po wstępnym przymierzeniu do tylnej szyby wydawać by było, że OK ale potem się okaże. Tak więc jeszcze przy nim spędzie trochę czasu, jest jeszcze nie skończony...podobnie z innymi elementami przed bezbarwnym.

 

subaru222_zps46b641d4.jpg

subaru221_zps53edd178.jpg

subaru223_zpsef1ca480.jpg

subaru224_zpsf60690aa.jpg

subaru225_zps07421b3a.jpg

subaru226_zpsf256dcc7.jpg

 

Zaczynam doceniać kolegów, którzy oklejają takie elementy z dużo lepszym rezultatem - z podziwem dodam.

Jak na pierwszy raz walka z kalką i spojlerem nie jest źle ale zawsze mogłoby być lepiej.

 

Teraz kilka poprawek i bezbarwny.

 

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam.

Dzięki chłopaki za dobre słowa...

 

Mała aktualizacja - prace powoli posuwają się do przodu.

Kasta i inne elementy są pryśnięte 3 cienkimi warstwami lakieru bezbarwnego. Po wyschnięciu przeszlifuję delikatnie schodek przy kalkach i myślę, że kolejne 2 troszkę mokre warstwy powinny dać dobry rezultat.

 

subaru227.jpg

subaru230.jpg

subaru229.jpg

subaru228.jpg

 

Aktualnie prace są przy etapie II i III. A miano wicie zmieniłem układ wydechowy na tłumiki toczone, oraz przerobiłem tylne amortyzatory z związku z tym, że nabyłem nowe fotki do dokumentacji.

A w etapie III prace zacząłem nad przerobieniem tak zwanego tunelu podłogowego i całej podłogi z uwzględnieniem włącznika i miejsca na baterię pod układ oświetlenia.

Fotki niebawem...

 

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, relacje śledzę od początku i szczerze jestem pod dużym wrażeniem. Odkąd tylko zobaczyłem na YT tą Impreze zakochałem się w niej. Po tym jak Aoshima wypuściła jej model miałem zamiar kiedyś sam zrobić sobie Gymkhan'e, ale jak widzę ile trzeba w tym majstrować by prezentowała się jako tako to trochu mnie to dzisiaj przerasta, a najbardziej te kalki. Podziwiam i trochę zazdroszczę tej Subaryny

 

Dalszego powodzenia życzę

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam.

 

Mała aktualizacja wynikająca z braku czasu i przejściowych kłopotów zdrowotnych.

Postanowiłem urozmaicić trochę prace i urealnić tarcze hamulcowe trochę je po nawiercając jakoby były wentylowane.

 

subaru231_zps2e61ae30.jpg

 

kolejnymi pracami przy podwoziu były prace na wydechem. Jest to drugie podejście do układu wydechowego z tłumikami toczonymi I wygląda to o niebo lepiej.

Wszystko przy podwoziu na dzień dzisiejszy jest już dopieszczone i czeka na podkładowanie i docelowa malowanie.

Przy tylnym zawieszeniu dorobiłem również tzw. drążek stabilizacyjny.

 

subaru232_zps6fc08a98.jpg

subaru233_zps30bf0eba.jpg

subaru234_zps52052117.jpg

subaru235_zpsaa538bc6.jpg

 

c.d.n...

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Myślałem, że skoro ze zdrowiem jest coraz lepiej to i czasu będzie na modelowanie...a tu odwrotnie.

Czasu mało ale drobnymi krokami powolutku coś tam idzie do przodu.

 

Podziałałem z podszybiem i zaaplikowałem elementy fototrawione.

 

subaru236.jpg

 

W między czasie po szpachlowałem wydech, który należało poprawić w miejscu łączenia oraz elementy wnętrza - fotele i boczki drzwiowe

 

subaru237.jpg

 

Oraz przygotowałem oszklenie do pomalowania ramek oraz zmyłem fabryczny chrom z elementów oświetlenia i zastąpiłem ALC ale wcześniej w/w elementy były pryśnięte emalią czarna połysk REVELL

 

subaru238.jpg

subaru239.jpg

subaru240.jpg

subaru241.jpg

 

Chrom był pryśnięty na dwie warstwy z tym, że ta druga nie wiem czy nie za bogato pryśnięta, bo na większym ciśnieniu.

No ale jak dla mnie to i tak jest OK.

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest, gitara. Pomalutku do przodu bez pośpiechu, ale jednak brakowało mi troszkę nowości w tej relacji. Są jednak ważniejsze rzeczy oczywiście ;] Czekam dalej jak się rozwinie akcja! )

POZDRAWIAM!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.