tombie01 Napisano 29 Października 2011 Share Napisano 29 Października 2011 Witam wszystkich! Do tej pory nie zdecydowałem się na przedstawienie warsztatu na forum, może z tego powodu iż robiłem wszystko w 'pendzlu' i na tle prezentowanych modeli wychodziło to marnie, ten model pewnie nie będzie odbiegał od pozostałych marności ale - trzeba sklejać aby czegoś się nauczyć. Oczywiście zakupiłem areograf i to jest mój pierwszy model z jego użyciem, wybrałem ekonomiczną wersję RWD 5 Plastyka aby nie ponieść zbyt wielkich strat w chwili zrobienia jaiejś kaszany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 29 Października 2011 Autor Share Napisano 29 Października 2011 Model wybrał oczywiście przez sentyment to Plastyka, RWD 5 było jednym z pierwszych modeli sklejonych przeze mnie wlatach '80 Jeśli chodzi o obróbkę idę na łatwiznę robię wersję z jednymi drzwiamy w oznakowaniu samolotu Stanisława Skarżyńskiego przeznaczonego do przelotu przez Atlantyk SP-AJU wydechy spróbuję zwaloryzować ręcznie, wiercenie wyszło marnie, nadlęję trochę szpachli i przewiercę ponownie W oczekiwaniu wyschnięcie niektórych elementów sklej skrzydła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 29 Października 2011 Autor Share Napisano 29 Października 2011 A teraz areograf minimalizując ryzyko zaczynam od wnętrza; zmieszałem farbkę, nie skupiam się na analizie historycznej jak pomalowany był akurat ten model, na niniejszym forum zanalazłem relację w której widziałem beż nawiązujący do barwy drenopodobnej, i takiej farby użyłem - jest to vallejo air, napierwszy ogień aby mieć z głowy mieszanie farby przy pierwszym użyciu areo. Ale próba wyszła nieciekawie, areograf malował ze znaczącymi plamkami, rozcieńczyłem więc farbę minimalnie oraz zmiejszyłem ciśnienie na kompresorze i przeszedłem do działa oto efekt Muszę sięgnąć do poradnika w jednym miejscu przedmuchałem farbę do platiku a w innym wyskoczył mi bardzo ładny wykwit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 29 Października 2011 Autor Share Napisano 29 Października 2011 A teraz zestawienie dotychczasoych wypocin,elemnty tzw kokpitu malowałem pędzlem, zabrudzenia podłogi i nabłyszczenie skaju fotela wykonałem specyfikiem Tamiya - Smoke; a tu efekt po nałożeniu lakieru na dzisiaj to tyle suma sumarum najgorsze jest to mycie areografu UFF-spadam się czegoś napić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 29 Października 2011 Share Napisano 29 Października 2011 Ten wykwit, to może być tłusty fragment modelu, może być również to ślad po "plunięciu"aero. Przy takiej wilgotności warto częściej opróżniać odstojnik przy sprężarce, musisz poznać sprzęt i jego kaprysy. Swój poznałem dopiero po ładnych kilku miesiącach dwunastu miesiącach, także wszystko przed Tobą. Będę tu często zaglądał, bo RWD 5 bis i do tego też zacząłem kilka dni temu RWD 5 bis . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 29 Października 2011 Autor Share Napisano 29 Października 2011 no cóż model odtłuściłem przed budową myjąc go w płynie do naczyć bardzo dokładnie , zawsze tak robię; ale uważam że albo kopresor albo areo mógł mieć pozostałości smaru z produkcji wenątrz kanałów, może dlatego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antisol84 Napisano 29 Października 2011 Share Napisano 29 Października 2011 Ostatnio pseudoiwatki maja w sobie taki żółty smar wewnątrz - po zakupie warto rozebrać maszynerię i dokładnie wsio wewnątrz wyszorować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 30 Października 2011 Autor Share Napisano 30 Października 2011 wnętrze pomimo niewielu elementów jest dość pracochłonne. Dodatkowy zbiornik paliwa na łączeniu pokryłem warstwą szpachli i zeszlifowałem, po czym okazało się ze warstwa szpachli na tyle pogrubia element że nie mieści się w kadłubie, no cóż musiałem wyszlifować w podłodze nieckę aby zbiornik nie zawadzał całość pokryłem lakiere Model Master. następnie wykonałem pasowanie połówek kadłuba, okazało się że trzeba ściąć tyną wypustkę naprowadzającą, która powodował krzywe pasowanie połówek (ten problem może wystepować we wszystkich egzemparzach RWD5 pozostałe części również wymagają szpachlowania i szlifowania Areo siłą rzeczy już wyczyściłem, mam nadzieję że nie będzie problemu przy nakładaniu podkładu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 31 Października 2011 Autor Share Napisano 31 Października 2011 Skleiłem kadłub i biorę się za delikatne szlify, a teraz przyszła kolej na ponowne użycie areo tym razem mam juz wyczyszczony sprzet i próba na kartce papieru od razu pokazała że jest duzo lepiej jako podkładu użyłem Mr Surfacera 1200 rościeńczyłem zgodnie z zalecenimi kolegów z 'tajników modelarstwa' i ognia - cóż jestem zadowolony podkład siadł ładnie i wydobył spod siebie wszystkie kształty i wgłębienia, jedyne co to wyszły mi dwie rzeczy do poprawy jeśli chodzi o szlif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 31 Października 2011 Share Napisano 31 Października 2011 Pamiętaj, że pod alu na okapotowaniu i owiewkach kół dobrze jest dać czarny w połysku, to były części metalowe, polerowane, czyli na pewno bardziej gładkie od płótna. Najlepszego przy malowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 31 Października 2011 Autor Share Napisano 31 Października 2011 Masz na myśli całe okaptowanie silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 31 Października 2011 Share Napisano 31 Października 2011 Tak, całe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 31 Października 2011 Autor Share Napisano 31 Października 2011 Pamiętaj, że pod alu na okapotowaniu i owiewkach kół dobrze jest dać czarny w połysku, to były części metalowe, polerowane, czyli na pewno bardziej gładkie od płótna. Najlepszego przy malowaniu. czy dobrze myslę jesli chodzi o okaptowanie, tak jak zaznaczyłem czy tylko boczną część? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 31 Października 2011 Share Napisano 31 Października 2011 To co zaznaczyłeś + dolna i czołowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 31 Października 2011 Autor Share Napisano 31 Października 2011 dzięki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 1 Listopada 2011 Autor Share Napisano 1 Listopada 2011 Witam poprawki kadłuba wykonałem taką oto szpachlówką, używam jej już parę lat i jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 1 Listopada 2011 Autor Share Napisano 1 Listopada 2011 No więc według wskazówek jarka38 okaptowanie i osłony kół pokryłem lakierem błyszczącym, Jarek sugerował czarny, jednak takiego nie znalazłem w swoich zasobach (a dziś święto tak więc szybki zakup jest niemożliwy) ale wygrzebałem Humbrola 201 czarny metalik; cóż wyszedł tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 1 Listopada 2011 Share Napisano 1 Listopada 2011 Teraz to sam czekam na efekt malowania metalizerem. Czarny metalik wygląda jak stalowy, ale to chyba zależy od kąta patrzenia. Czy on w ogóle jest w którymś miejscu czarny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 1 Listopada 2011 Autor Share Napisano 1 Listopada 2011 Malowałem dwa razy, słabo kryje albo za mocno rozcieńczyłem 1:1,5; Myślę że po trzecim byłby już podobny do czarnego- został grafitowy - nie chciałem przesadzić z grubością, na to pójdzie przecierz jeszcze srebrny, wybrałem Tamiya X11 pozostała alternatywa to MM 1780, czekam ewentualnie na pomoc od kolegów co do wyboru farby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 1 Listopada 2011 Autor Share Napisano 1 Listopada 2011 Najpierw przeszklenia - to też będzie wymagało troszkę korekt lub pasowania w tym modelu, a następnie upragnione malowanie całości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 3 Listopada 2011 Autor Share Napisano 3 Listopada 2011 No cóż - czasu troszke mniej niż w weekend, wkleiłem na razie dwie szybki, i niestety musiałem przeszlifować na nowo kółka a raczej osłony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SamP Napisano 3 Listopada 2011 Share Napisano 3 Listopada 2011 Przeglądając to i owo znalazłem zestaw fototrawiony do tego modelu. http://www.ibg.com.pl/pl/product_info.php?cPath=82_84_86&products_id=2820 Może się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 4 Listopada 2011 Autor Share Napisano 4 Listopada 2011 Tak wiem znalazłem go, ale tak jak pisałem na początku robie ten model bez waloryzacji ponieważ chce na nim przećwiczyć areograf, mam za to na półce JAKa 1m rónież z Plastyka i do niego już zakupiłem blaszki, ale na ten warsztat będe musiał jeszcze trochę poczekać aż skończe to co mam w stopce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 4 Listopada 2011 Autor Share Napisano 4 Listopada 2011 Cóż zabrałem się za przeszklenie i napotkałem pewien problem ze spasowaniem elemnetów, głównie przez przyklejenie bocznych szyb zgodnie z linią kadłuba w skutek czego pękła mi szybka przednia tutaj próba ratowania z wyłamanym elementem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 4 Listopada 2011 Autor Share Napisano 4 Listopada 2011 Dzięki ClearFix naprawa powiodła się, mało tego polepszyła efekt spasowania szyby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.