Skocz do zawartości

RWD 5bis


tombie01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Do tej pory nie zdecydowałem się na przedstawienie warsztatu na forum, może z tego powodu iż robiłem wszystko w 'pendzlu' i na tle prezentowanych modeli wychodziło to marnie, ten model pewnie nie będzie odbiegał od pozostałych marności ale - trzeba sklejać aby czegoś się nauczyć.

 

Oczywiście zakupiłem areograf i to jest mój pierwszy model z jego użyciem, wybrałem ekonomiczną wersję RWD 5 Plastyka aby nie ponieść zbyt wielkich strat w chwili zrobienia jaiejś kaszany.

 

fc3a2f92718eef10med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model wybrał oczywiście przez sentyment to Plastyka, RWD 5 było jednym z pierwszych modeli sklejonych przeze mnie wlatach '80

 

ab2f172b5f71023fmed.jpg

 

Jeśli chodzi o obróbkę idę na łatwiznę robię wersję z jednymi drzwiamy w oznakowaniu samolotu Stanisława Skarżyńskiego przeznaczonego do przelotu przez Atlantyk SP-AJU

d8c458efc366a843med.jpg

 

wydechy spróbuję zwaloryzować ręcznie, wiercenie wyszło marnie, nadlęję trochę szpachli i przewiercę ponownie

6ddf475da179c1c3med.jpg

 

W oczekiwaniu wyschnięcie niektórych elementów sklej skrzydła

cac08fc16624e976med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz areograf

minimalizując ryzyko zaczynam od wnętrza;

zmieszałem farbkę, nie skupiam się na analizie historycznej jak pomalowany był akurat ten model, na niniejszym forum zanalazłem relację w której widziałem beż nawiązujący do barwy drenopodobnej, i takiej farby użyłem - jest to vallejo air, napierwszy ogień aby mieć z głowy mieszanie farby przy pierwszym użyciu areo.

 

Ale próba wyszła nieciekawie, areograf malował ze znaczącymi plamkami, rozcieńczyłem więc farbę minimalnie oraz zmiejszyłem ciśnienie na kompresorze i przeszedłem do działa

 

oto efekt

88cc7f2ca329b097med.jpg

 

Muszę sięgnąć do poradnika

w jednym miejscu przedmuchałem farbę do platiku a w innym wyskoczył mi bardzo ładny wykwit

bfa9bbde4e11be91med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz zestawienie dotychczasoych wypocin,elemnty tzw kokpitu malowałem pędzlem, zabrudzenia podłogi i nabłyszczenie skaju fotela wykonałem specyfikiem Tamiya - Smoke;

 

3bbeb2d27f4a5c3emed.jpg

 

a tu efekt po nałożeniu lakieru

 

f6f3d63bf7455bdbmed.jpg

 

na dzisiaj to tyle suma sumarum najgorsze jest to mycie areografu UFF-spadam się czegoś napić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wykwit, to może być tłusty fragment modelu, może być również to ślad po "plunięciu"aero. Przy takiej wilgotności warto częściej opróżniać odstojnik przy sprężarce, musisz poznać sprzęt i jego kaprysy. Swój poznałem dopiero po ładnych kilku miesiącach dwunastu miesiącach, także wszystko przed Tobą. Będę tu często zaglądał, bo RWD 5 bis i do tego też zacząłem kilka dni temu RWD 5 bis .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż model odtłuściłem przed budową myjąc go w płynie do naczyć bardzo dokładnie , zawsze tak robię; ale uważam że albo kopresor albo areo mógł mieć pozostałości smaru z produkcji wenątrz kanałów, może dlatego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wnętrze pomimo niewielu elementów jest dość pracochłonne. Dodatkowy zbiornik paliwa na łączeniu pokryłem warstwą szpachli i zeszlifowałem, po czym okazało się ze warstwa szpachli na tyle pogrubia element że nie mieści się w kadłubie, no cóż musiałem wyszlifować w podłodze nieckę aby zbiornik nie zawadzał całość pokryłem lakiere Model Master.

ce3d1bb59ba0d35emed.jpg

 

następnie wykonałem pasowanie połówek kadłuba, okazało się że trzeba ściąć tyną wypustkę naprowadzającą, która powodował krzywe pasowanie połówek (ten problem może wystepować we wszystkich egzemparzach RWD5

 

2aea334f26501d6amed.jpg

 

pozostałe części również wymagają szpachlowania i szlifowania

 

ac8a1246af35efbdmed.jpg

 

Areo siłą rzeczy już wyczyściłem, mam nadzieję że nie będzie problemu przy nakładaniu podkładu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skleiłem kadłub i biorę się za delikatne szlify,

8df84565cf84b254med.jpg

 

a teraz przyszła kolej na ponowne użycie areo tym razem mam juz wyczyszczony sprzet i próba na kartce papieru od razu pokazała że jest duzo lepiej

 

jako podkładu użyłem Mr Surfacera 1200 rościeńczyłem zgodnie z zalecenimi kolegów z 'tajników modelarstwa'

 

i ognia - cóż jestem zadowolony

 

a517b83bce9757a0med.jpg

 

podkład siadł ładnie i wydobył spod siebie wszystkie kształty i wgłębienia, jedyne co to wyszły mi dwie rzeczy do poprawy jeśli chodzi o szlif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że pod alu na okapotowaniu i owiewkach kół dobrze jest dać czarny w połysku, to były części metalowe, polerowane, czyli na pewno bardziej gładkie od płótna. Najlepszego przy malowaniu.

 

czy dobrze myslę jesli chodzi o okaptowanie, tak jak zaznaczyłem czy tylko boczną część?

 

c62d8e44ecf86dae.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

poprawki kadłuba wykonałem taką oto szpachlówką, używam jej już parę lat i jestem zadowolony

 

ee551d4fc9e7dd94med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc według wskazówek jarka38 okaptowanie i osłony kół pokryłem lakierem błyszczącym, Jarek sugerował czarny, jednak takiego nie znalazłem w swoich zasobach (a dziś święto tak więc szybki zakup jest niemożliwy) ale wygrzebałem Humbrola 201 czarny metalik; cóż wyszedł tak

 

56aab7ac8a89dfdc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowałem dwa razy, słabo kryje albo za mocno rozcieńczyłem 1:1,5;

Myślę że po trzecim byłby już podobny do czarnego- został grafitowy - nie chciałem przesadzić z grubością, na to pójdzie przecierz jeszcze srebrny, wybrałem Tamiya X11 pozostała alternatywa to MM 1780, czekam ewentualnie na pomoc od kolegów co do wyboru farby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw przeszklenia - to też będzie wymagało troszkę korekt lub pasowania w tym modelu, a następnie upragnione malowanie całości

 

637f756db3e67486.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż - czasu troszke mniej niż w weekend,

 

wkleiłem na razie dwie szybki, i niestety musiałem przeszlifować na nowo kółka a raczej osłony

ff5ab187b081e8b9med.jpg

6d724e8a7211a39amed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem znalazłem go, ale tak jak pisałem na początku robie ten model bez waloryzacji ponieważ chce na nim przećwiczyć areograf, mam za to na półce JAKa 1m rónież z Plastyka i do niego już zakupiłem blaszki, ale na ten warsztat będe musiał jeszcze trochę poczekać aż skończe to co mam w stopce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż zabrałem się za przeszklenie i napotkałem pewien problem ze spasowaniem elemnetów, głównie przez przyklejenie bocznych szyb zgodnie z linią kadłuba w skutek czego pękła mi szybka przednia

 

305576325b24952bmed.jpg

 

tutaj próba ratowania z wyłamanym elementem

 

20e2d185c39ef311med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ClearFix naprawa powiodła się, mało tego polepszyła efekt spasowania szyby

 

8c3d3c5278ad4601med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.