PiotrG Napisano 14 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 14 Stycznia 2013 Pora na kolejną porcję relacji. Zabrałem się za korekty pokładów - dodanie wnęk. Najpierw wykorzystując wiertło 0,5mm, piłkę modelarską i skalpel wyciąłem otwory (o 1mm większe w każdym kierunku - wiedziałem, że nie uda mi się zrobić ich bardzo równo, w zwiazku z tym zdecydowałem się wykorzystać dobrze wycięte elementy polistyrenowe - sufity i ściany, które i tak musiałem przygotować, aby wyrównać krawędzie otworów). Nastepnie zacząlem stawianie ścian: I to samo z pokładem rufowym: Następnie szpachla w szczeliny - przygotowane do szlifowania i następnie malowania. Efekt końcowy: Niestety przy okazji wyszedł błąd planowania - miałem duży problem z pomalowaniem od wewnątrz ścian wnęk (bardzo, bardzo mało miejsca). Męczyłem się z upychaniem malutkich pasków taśm maskujących. Efekt jest zadowalający, aczkolwiek nie super równy - jednakże nie widać tego w zasadzie. Podłóg nie ma - będę robił w późniejszym etapie, bo muszę dorobić drewniane pokłady do tych wnęk - na szczeście drewniane pokłady dostarczone przez Academy mają wystarczająco naddatku, z którego będzie to można przygotować. Zostawiam to więc do etapu montażu pokładów drewnianych. Następnie obiecane wcześniej zdjęcia pokazujące podświetlenie kadłuba - moim zdaniem efekt bardzo dobry, świetnie prezentuje się różnorodność średnić otworów. Przy okazji zobaczyłem, że popełniłem mały błąd z kadłubem - W niektórych miejscach pokład schodzi poniżej brzegu kadłuba, w związku z tym w tych miejscach wnętrze powinno być brązowe, a brzeg biały (widać np. na poniższym zdjęciu, gdzie tak powinno być): W związku z tym na zewnętrzne nałożyłem taśmę maskujacą i zacząlem malować pędzlem brzeg białą farbą (starałem się mieć jak najbardziej suchy pędzel, aby nie podciekło pod taśmę). Wypróbowałem tą metodę na szczeście tylko na fragmencie, bo okazała się tragiczna - zepsułem malowanie kadłuba, co widać poniżej: Spróbuję zatem jednak nałożyć tę biel aero, a nie pędzlem - może to sprawi się lepiej. Tak czy siak, czeka mnie korekta kadłuba - poprawka czarnym, a potem uzupełnienie złotego paska. Ehhhh... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganjavir Napisano 15 Stycznia 2013 Share Napisano 15 Stycznia 2013 Spróbuję zatem jednak nałożyć tę biel aero, a nie pędzlem - może to sprawi się lepiej Na pewno lepiej. Ja to przeżyłem kiedyś na wykończeniu modelu. A jakiej taśmy użyłeś? Ja kiedyś oszczędzałem i efekt był różny. Po zmianie na taśmę tamki 6mm problem się rozwiązał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2013 Też wykorzystałem Tamiyę, to moja podstawowa tasma (różne szerokości). Stosuję czasem też winylową od 3M - też mogę polecić do nieregularnych kształtów (np. zaokrąglona rufa kadłuba). Niestety podejrzewam, że po prostu problemem jest nierówność kadłuba (płyty, nity, etc.) i po prostu jednak farba znalazła drogę... Będzie trzeba z aero pryskać chyba po prostu bardzo delikatną mgłą, żeby nie miało co spływać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan1965 Napisano 5 Kwietnia 2013 Share Napisano 5 Kwietnia 2013 Może będzie pomocne . http://titanic-model.com/ Bardzo dobre jest to (szczególnie do doboru koloru komina) http://titanic-model.com/paint/ Pozdrawiam Stefan Ps W modelu Minicraft'a 1/350 wnęki które dorabiałeś istnieją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 6 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 6 Kwietnia 2013 Tak, znam i korzystam Odnośnie Minicrafta - tak, zauważyłem. Ciekawe więc, że w 1/400 Academy poszło krok wstecz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 1 Czerwca 2013 Dawno nic się nie działo w tym wątku, co nie znaczy, że nie pracuję nad modelem Niestety w mojej pracy wiosna-lato to szczyt sezonu, w związku z tym czasu niestety jest dużo mniej, i jak coś to poświęcam go na sam model niż recenzję. Ale wszystko dokumentuję i właśnie nadchodzi czas aktualizacji. Dziś krótko. Chciałem wam pokazać blaszki, które przyszły do mnie z Tom's Modelwork. Na prawdę świetne uzupełnienie do tych, które już są w zestawie. Na pierwszy rzut - zestaw "Details": Z tej blaszki niektóre elementy powtarzają się z tymi, które są już w zestawie. Są one jednakże wykonane trochę inaczej - niektóre lepiej, niektóre gorzej, wiec na etapie składania będę decydował za każdym razem, których użyć. Jest też trochę dodatkowych elementów, których u Academy brak. To najcenniejsze elementy tej blaszki. Wykonanie super, warta ceny. Druga rzecz - coś, co zdecydowanie wydłuży czas składania modelu, ale jednocześnie zdecydowanie podniesie walory estetyczne. Ramy okien. Będzie z nimi sporo dłubaniny, bo z wyprasek trzeba będzie usunąć oryginalnie wytłoczone okna. W dodatku te na blaszkach są (według wielu źródeł) o wiele lepiej zwymiarowane (w sensie - rzeczywiste), i w niektórych przypadkach w plastiku trzeba będzie powiększyć otwory okienne (gdy okno jest większe niż na wyprasce) lub - gorzej - trzeba będzie je zmniejszyć, czyli dorobić milimetry ściany (gdy okno jest mniejsze niż na wyprasce). W dodatku popatrzcie na skalę... kilka miesięcy nie moje Ostatnia blaszka - to zestaw leżaków pokładowych - na razie kupiłem tylko jedną (40 sztuk). Ponoć ze względu na skalę i misterność bardzo ciężkie do składania. Zobaczymy. Jak pójdzie OK, to zamówię więcej (według różnych źródeł ilość powinna się obracać ok 200 sztuk). Jedna mała uwaga do tej blaszki - jest ona w 1/350. Ze względu na minimalną, niezauważalną różnicę w wielkości, Tom's Modelwork nie robią takiej w 1/400, jest tylko zestaw 1/350. W Tom's Modelwork dostępne jest jeszcze kilka innych blaszek (zarówno 1/400 jak i dodatkowe 1/350, które również można użyć w 1/400). Ich zakup jednakże po analizie i przeczytaniu kilku recenzji na zagranicznych stronach odpuściłem, bo: - Academy ma je zrobione lepiej (np. relingi - choć tutaj uwaga! W relingach z górnego pokładu dziobowego w złym miejscu jest oznaczone miejsce zgięcia - więcej szczegółów niebawem w ciągu dalszym mojej recenzji) - są tam elementy nie wnoszące nic nowego, powielające się z Academy (np. uchwyty szalup) Jeszcze dotarła do mnie jedna blaszka - z GMM z figurkami (będzie ciekawie, wszystkie do ręcznego pomalowania - w tej skali będzie to wyzwaniem). Bardzo ładnie zrobiona, bo blaszka jest gruba - figurki mają efekt trójwymiarowości, co przy dodatkowych zgięciach (ręce, nogi, instrumenty orkiestry, przyrządy załogi) powinno dać piękny efekt. Niestety nie mam w tym momencie aparatu, więc zdjęcie tej blaszki będzie na dniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maszynista93 Napisano 2 Czerwca 2013 Share Napisano 2 Czerwca 2013 Titanic, eh... mój ukochany statek (no w zasadzie jeden z trzech), prawie jak ktoś z rodziny proszę cię zatem - nie popsuj go, bo ten statek aż prosi się o piękny model widzę jednak że jak na razie radzisz sobie z nim całkiem dobrze szkoda tylko że nie pokusiłeś się jeszcze o poprawę płyt poszycia na rufie, bo to w tym modelach zawsze jest skopane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan1965 Napisano 2 Czerwca 2013 Share Napisano 2 Czerwca 2013 Bawiłem się z okienkami. Bardzo przyjemna zabawa ale i zakląć też się zdarzało. Przy Titanicu był mój pierwszy kontakt z blaszkami i od razu zaszalałem z całym setem od Tom's-a.Krzesełka do dziś leżą w szufladzie gdyz nie odważyłem sie ich zrobić. Prawdopodobnie użyje ich na Lusitanii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 3 Czerwca 2013 szkoda tylko że nie pokusiłeś się jeszcze o poprawę płyt poszycia na rufie, bo to w tym modelach zawsze jest skopane Możesz troszeczkę rozszerzyć temat? Nie rzuciły mi się w oczy nigdzie wzmianki o konieczności tych poprawek, więc skorupa już pomalowana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maszynista93 Napisano 3 Czerwca 2013 Share Napisano 3 Czerwca 2013 chodzi mi konkretnie o to że poszycie pod rufówką jest wykonane w nie właściwy sposób kadłub ma dość nieładne i rzucające się w oczy zniekształcenie pozwoliłem sobie przedstawić to na jednym z twoich zdjęć po prawej zaznaczyłem mniej więcej jak powinny przebiegać linie łączeniowe poszycie pod rufówką powinno schodzić się łukowo z obu stron, a nie jak ma to miejsce w modelu być wygięte w podkowę po prawej ponownie odręczny szkic oczywiście to tylko jeden z błędów jakie występują w modelach, a takich czy innych można znaleźć całe mnustwo na koniec kiedy przyjrzysz się tej fotografii myślę że zrozumiesz o co mi chodzi na zdjęciu jest co prawda Olympic ale nie ma to najmniejszego znaczenia Kadłuby statków klasy Olympic podobnie jak niemal wszystkich statków tego okresu były od samego dziobu aż po rufę nieznacznie ugięte łuk ten był jednak na całej długości skierowany w górę osobiście uważam że ta cecha oraz cztery kominy czynią parowce tak pięknymi sorki że psuję Ci humor ale po prostu trochę znam ten statek i bardzo go lubię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 3 Czerwca 2013 Nie, nie psujesz mi humoru. Dzięki za niezłą dawkę wiedzy - muszę przyznać, że na zdjęciach nie zwróciłem na to uwagi, natomiast nie wyczytałem tego też nigdzie wcześniej. Zapodałeś mi niezłą myślenicę - zastanawiam się, czy iść w tym kierunku, czy zostawić już jak jest. Nie chcę przecenić swoich możliwości, bo to mój pierwszy tak duży projekt, z takim bogactwem blaszek, oświetleniem i samodzielnym wykonywaniem poprawek modelu. Oczywiście zmycie farby i podkładu nie jest dużym problemem, zastanawiam się jednak nad: 1. Mam już nawiercone otwory i podczepione oświetlenie. Czy dobrze mi się wydaje, że wraz z "ugięciem" płyt powinny się troszeczkę zmienić pozycje otworów okien? 2. Jakaś idea jak "nałożyć" nowe płyty? Bo oczywiście to, co jest aktualnie byłoby do zeszlifowania, zastanawiam się tylko jak nałożyć nowe płyty - zapewne szpachla, tylko jak je uformować, żeby to wyglądało naturalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maszynista93 Napisano 3 Czerwca 2013 Share Napisano 3 Czerwca 2013 po pierwsze cieszę się, że się nie zniechęcasz i przyjmujesz krytykę - to dobrze świadczy o modelarzu no cóż, decyzja należy do ciebie ale... duży projekt, z takim bogactwem blaszek, oświetleniem i samodzielnym wykonywaniem poprawek modelu. jak sam powiedziałeś - i właśnie dla tego uważam że ta poprawka była by wskazana, szkoda było by to wszystko niejako zmarnować co do techniki to ja bym to zrobił z pasków cienkiego polistyrenu (0,25mm) stosowałem i obecnie wykorzystują tą technikę przy Błyskawicy i jestem w miarę zadowolony a robi się to mniej więcej tak: 1. zeszlifuj fragment skopanego poszycia i zaszpachluj otwory okienne 2. paski nakładaj od rufy w stronę dziobu zakładając nieco każdy kolejny na poprzedni imitując w ten sposób rzeczywiste zakładki blach 3. często podglądaj zdjęcia bo w tym miejscu blachy ze względu na trudny kształt są nietypowo pasowane 4. dla lepszego efektu całość na koniec należy wygładzić lekko papierem ściernym 5. tera zostaje tylko jeszcze naniesienie nowych otworów okiennych wiem że to dość ryzykowna operacja bo sam jak na razie uczę się szkutnictwa ale myślę, że ten model jest tego wart a byłby to pierwszy (poza moim) znany mi model Titanica z poprawnym... no poprawionym poszyciem trzymam kciuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 6 Czerwca 2013 Dobra, moja ambicja pewnie nie da mi spokoju i to zrobię Zostawię to jednak na później, najpierw dokończę sobie pokłady, a na koniec, przed sklejeniem całości zajmę się poszyciem. Zrobię chyba najpierw eksperyment na boku - spróbuję to zrobić na jakimś zbędnym kadłubie lub kawałku innego plastiku, żeby zobaczyć, jak mi to będzie wychodzić. Dzięki za wszystkie wskazówki! Cenna rzecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grumsha Napisano 7 Czerwca 2013 Share Napisano 7 Czerwca 2013 mógłbys mi podac adresy sklepu gdzie kupowaleś te blaszki? pozdrawiam i czekam na relacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 7 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 7 Czerwca 2013 Oczywiście. Tom's modelworks to firma z USA i najlepiej zamawiać tam. Płatność kartą, wysyłka pocztą (bardzo dobrze zabezpieczona) - dochodzi w jakieś 3 tygodnie. Cena wysyłki - praktycznie jak w kraju. Płaciłem coś 4 dolary (czyli 12zł - jak paczka poczty polskiej). Link do głównej strony ich serwisu (masa blaszek do różnych okrętów): http://www.tomsmodelworks.com/catalog/ Linki do poszczególnych blaszek titanica w 1/400: 1. Różne detale: http://www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php?cPath=23_33&products_id=129 2. Okna: http://www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php?cPath=23_33&products_id=130 W 1/350 wziąłem leżaki (pasują do 1/400 ze względu na małą różnicę skali): http://www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php?cPath=23_27&products_id=79 Inne zestawy, których nie zamawiałem: 1. Relingi 1/400: http://www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php?cPath=23_33&products_id=121 2. Ławki 1/400: http://www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php?cPath=23_33&products_id=131 (uwaga: są trochę inne niż te Academy, praktycznie nie można ich mieszać) 3. Podnośniki do łodzi ratunkowych 1/350 (pasują do 1/400 ze względu na małą różnicę skali - ale osobiście wolę te od Academy): http://www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php?cPath=23_27&products_id=97 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 7 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 7 Czerwca 2013 Aha, no i oczywiście zapomniałem o figurkach, których wcześniej nie opisałem. Je kupiłem tu (1/350 - ale są ok przy tak małej różnicy skali): https://www.whiteensignmodels.com/p/Gold+Medal+Models+1350+TitanicLusitania+Crew+Passenger+Figures+GMM+3516/3202/#.UbI_otrwGUk Produkcja GMM - ale bezpośrednio z GMM nie opłacało się tego ściągać. Polecam ten opis jak je pomalować, etc.: http://titanic-model.com/articles/painting_figures/detailing_gmm_figures.htm Zerknij na sam koniec - pięknie ukazana skala tych figurek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 16 Sierpnia 2013 Po dłuższej przerwie czas na aktualizację. Niestety ostatnio miałem dużo mniej czasu, w związku z tym prace szły duuużo wolniej. Zacząłem od korekty części dziobowej - dowiercone i przeniesione niektóre otwory: Połączony, zaszpachlowany, oszlifowany i pomalowany dziób: Montaż drewnianego pokładu: Efekt końcowy - po zamontowaniu wszystkich elementów pokładu dziobowego i waloryzacji blaszkami (zarówno tymi z zestawu, jak i Tom's Modelworks): Świetny efekt tych "pokręteł" do podnoszenia kotwic - składa się z trzech blaszek (Tom's Modelworks), z których najmniejsza ma mniej niż mm średnicy i otwór w środku - trzeba to był wszystko scentrować - lekka zabawa z tym była, ale wygląda super. Podobnie sporo dłubaniny przy dźwigach, ale ile się człowiek przy tym nauczył Teraz pora zabrać się za rufę. Mam nadzieję, że tym razem aktualizacja będzie szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grumsha Napisano 20 Sierpnia 2013 Share Napisano 20 Sierpnia 2013 nie montowałes olinowania? nie wiem czy nie będzie ci teraz cięzko troche jak masz relingi ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 21 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2013 Tak się zastanawiałem nad tym i wydawało mi się, że chyba nie - bo odległość od relingów do otworów wynosi jakieś 1-2 mm, więc nie powinny chyba przeszkadzać. Okaże się w praniu Stwierdziłem, że bez olinowania będzie mi łatwiej układać te wszystkie drobne elementy, bo nic mi nie będzie dyndać - zobaczymy, czy pożałuję tej decyzji. Planowałem je zamontować w momencie, gdy już będę kleić elementy, do których będzie można olinowanie wiązać. Ale może dla próby dodam je teraz do tego pokładu - jak będzie problem, to będę wiedział, żeby w kolejnych zrobić to jednak od razu. Jeden zonk, który tylko zauważyłem to to, że w drewnianym pokładzie nie zrobili otworów dla olinowania - będzie trzeba lekko przewiercić od spodu przez otwory w plastiku. W każdym razie dzięki za uwagę - cenna, skłoniła mnie do większej refleksji w tym temacie. A btw. jak Tobie idzie? nie widziałem ostatnio aktualizacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grumsha Napisano 22 Sierpnia 2013 Share Napisano 22 Sierpnia 2013 (edytowane) idzie powoli...jesteśmy na podobnym etapie też wkleiłem relingi;) a co do dziurek na olinowanie to są zaznaczone miejsca w pokładzie gdzie należy zrobić dziurki ;p i też zaczynam się zabierać powoli za rufę ;) zdjęcia dodam jakoś na dniach ;) widzę, że nie przerabiałeś włazu luku towarowego nr 1 bo w rzeczywistości wyglądał trochę inaczej: coś takiego ;) jeśli mogę coś jeszcze dodać to kratka przy dziobie koło kotwicy powinna być czarna chyba ;) Edytowane 22 Sierpnia 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 22 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 22 Sierpnia 2013 Hmmm przeoczyłem jakoś te miejsca w pokładzie, tylko były dziurki pod elementy plastikowe, nie widziałem pod olinowanie - zweryfikuję jeszcze. Ty jesteś trochę do przodu ze ścianami na pokładach - ja tu jestem w pieluchach, bo mam blaszki z oknami, więc na razie żmudne wycinanie, szlifowanie, etc. - to dłuuugo potrwa. A btw - jakieś dodatkowe blaszki dokupiłeś? Bo widzę na twoich zdjęciach kilka elementów na pokładzie dziobowym, których nie ma ani w zestawie ani w blaszkach z Tom's Modelwork, które mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grumsha Napisano 22 Sierpnia 2013 Share Napisano 22 Sierpnia 2013 sam dorobiłem te elementy wzorując się na zdjeciach ;) narazie planuje dokupic te blaszki z oknami tylko poczekam na Twoja relacje bo nie wiem czy bede miec do tego cierpliwość ;D a mnie i tak czeka przerabianie pokładów bo będe wszedzie wycinać dziury zeby tylko 1 pasek led oswietlał statek bo ledy na kazdy pokład to troche za duzo gdzie niedzie tylko moze jakies diody dojda ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2013 Tak, ja też mam przed sobą wycinanie pokładów - bo też mam już zainstalowany pasek ledowy i nie chcę go powielać. Do tego tylko jeszcze pójdą światłowody. Mocno polecam ten poradnik jak oświetlić model Titanica - z "mapką" gdzie należy dodać oświetlenie punktowe. http://titanic-model.com/articles/titanic_fo_tutorial_120920.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grumsha Napisano 23 Sierpnia 2013 Share Napisano 23 Sierpnia 2013 mam ten sam tutek tylko ze to model 1:350 wiec jest nieco latwiej światłowód rozprowadzić sam sie nad tym zastanawiałem ale stwierdziłem ze przy 1:400 moze być troche ciężko niby 50 jednostek skalarnych to nie dużo ale jednak róznica jest ;p a do tego nie mam pojecia dzie taki światłowód kupic ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2013 Wiesz co, mogę się z tobą podzielić - mam kupiony (allegro oczywiście :P) 0,5, 0,75 i 1mm w dużych szpulach, więc ze sporym naddatkiem . Rozprowadzenie nie jest ciężkie - tak na prawdę jest jeden bardzo wrażliwy element (ale to i w 1/350 jest ciężkie), mianowicie światło na maszcie na pokładzie dziobowym - trzeba wydrążyć maszt żeby wewnątrz poprowadzić światłowód. Jeszcze nie wiem, czy się na to zdecyduję. Pozostałe są proste. Jedyne, co trzeba znaleźć to klej, który nie rozpuści światłowodu. Ten do plastiku na pewno odpada - w tutku było napisane, że CA też może rozpuszczać (muszę spróbować ten, który mam - jaki będzie efekt). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.