Skocz do zawartości

MAN TG-A 41.660 W&F Franke Schwerlast GmbH


Kuba J.

Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 months later...
Napisano (edytowane)

noo nic tu się nie działo.. a tym czasem modelik skończony, 2nd place na MTM ..

 

Foteczki (na nich naczepa jeszcze skończona nie jest)

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=28cc451eb39fc860

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=576b867503b77050

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5d4ef807f1c724a1

 

Pozdrowionka

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może was zainteresuje, rzucę wam fragmenty z dokumentacji przygotowanej na Syców

 

Modelem bazowym dla projektu stał się model Italeri no. 3811 MAN TGA XXL. Budowę modelu rozpocząłem od modyfikacji przedniego zderzaka. Przebudowa polegała na zaszpachlowaniu wszystkich linii podziału oraz jednego otworu. Dalsze prace związane były z nadaniem kształtu zderzakowi poprzez skrócenie go oraz odcięcie górnej belki. Następnie wciąłem reflektory i wkleiłem je niżej. Ostatnia czynnością było ukształtowanie nowych linii podziału blach oraz pomalowanie zderzaka najpierw lakierem podkładowym a następnie białym sprayem MOTIP. Po naklejeniu taśmy maskującej zderzak pokryłem czerwonym sprayem MOTIP.

 

Następnie zająłem się modyfikacjami ramy. Moje zadanie polegało na wydłużeniu jej do 32cm. W tym celu wykorzystałem odpowiednio przyciętą ramę z drugiego modelu. W standardowym modelu italeri nie załączono poprzeczek w ramie toteż wykonałem je samodzielnie z kart telefonicznych. Po ich wykonaniu wzdłuż całej ramy dokleiłem paski PCV aby nadać jej w przekroju kształt ceownika. Po zamontowaniu zawieszeń wykonałem instalację pneumatyczną oraz częściowo elektryczną z kabelka telefonicznego. W swoim modelu wykonałem także całkowicie od podstaw z PCV drugą oś skrętną, na podstawie zdjęć znalezionych w Internecie.

 

Przebudowując ramę nie mogłem zapomnieć o modyfikacjach nadkoli oraz wału napędowego wraz z mostem. Nadkola na pierwszą oś napędową musiałem odpowiednio skrócić, a także odciąć mocowania tylnich świateł. W drugiej osi skrętnej dokonałem zwężenia nadkoli tak, aby nie kolidowały z umieszczonymi przy ramie poduszkami. Modyfikacje mostu i wału łączącego dwie osie napędowe polegały na odpowiednim skróceniu wału oraz wykonaniu modyfikacji pierwszego mostu. Na koniec za pomocą wkładu od długopisu oraz drucika zrobiłem skrętne koła. Super single wykonałem poprzez dodanie odpowiednio zwężonej obręczy felgi oraz nałożenie opon z naczepy.

 

Wykonanie wieży zakabinowej rozpocząłem od modyfikacji zbiornika paliwa. Do standardowego dokleiłem około 1/3 następnego, całość zaszpachlowałem i wyszlifowałem.

 

Stelaż wieży wykonany jest z profili plastikowych Tamiya o profilu kwadratu. Dodatkowe zbiorniki na powietrze wykorzystałem z drugiego modelu, zbiornik na olej wykonany jest z arkuszy PCV natomiast gniazdo chłodnicy to nic innego jak odpowiednio wycięta i pomalowana firanka. Kominy chromowane wykonane są z markera przeciętego wzdłuż. Całość pomalowana jest farbą w sprayu Chrom Effect.

 

 

 

Zarówno wieża jak i rama pomalowane zostały farbą MOTIP w sprayu. Kabina nie wymagała wielu modyfikacji, zakończyły się one na odcięciu spojlerów zakabinowych oraz zbędnych stopni. Kabina została pomalowana farbą model master gloss red oraz akrylowym lakierem samochodowym firmy R-M.

 

Klejąc wnętrze koniecznym stało się dodanie tylniej ściany z PCV. Poza tym aby urozmaicić szarą kolorystykę dodałem między innymi materace koce i poduszki na leżanki. Do foteli dodałem pasy bezpieczeństwa wykonane z papieru oraz uchwyty do nich wyprofilowane z szpachli. Oczywiście nie mogło zabraknąć na fotelach przycisków sterujących ich położeniem. NA desce rozdzielczej umieściłem półkę wykonaną z PCV oraz tablice imienną zgodnie z oryginałem. Tworząc deskę rozdzielczą nie zapomniałem o multifunkcyjnej kierownicy pomalowanej jak reszta wnętrza farbami model master. W środku MANa znalazły się także kubek wykonany z końcówki długopisu oraz drucika, mapa, gazeta oraz radio CB.

Na zakończenie prac nad ciągnikiem siodłowym wykonałem z PCV dwie szafki na narzędzia. Reflektory, koguty, blach ryflowana oraz kołpaki na koła pochodzą z zestawu akcesoriów italeri no. 720. Napisy na kabinie wykonane są z folii samoprzylepnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.