Skocz do zawartości

PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen


STI22B

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, dziś chciałbym pokazać kilka rzeczy, które udało mi się zrobić w ostatnim czasie.

Na początek tylna osłona, którą została oszlifowana i pomalowana szarym podkładem tzw. "Szpachlówko-podkładem" 1000, który doskonale wyrównuje mniejsze niedoskonałości:

 

img-1711-800-x-600-.jpg

 

img-1712-800-x-600-.jpg

 

kolejna rzecz to elementy przedniego obniżonego zawieszenia, dla kontrastu na zdjęciu widoczna część z wersji dakarowej (biały element):

 

img-1715-800-x-600-.jpg

 

img-1714-800-x-600-.jpg

 

img-1713-800-x-600-.jpg

 

A teraz części kasty, które po warstwie szarego podkładu została ponownie wyszlifowana i pomalowana białą bazą:

 

img-1719-800-x-600-.jpg

 

img-1731-800-x-600-.jpg

 

img-1732-800-x-600-.jpg

 

img-1720-800-x-600-.jpg

 

img-1721-800-x-600-.jpg

 

img-1722-800-x-600-.jpg

 

img-1723-800-x-600-.jpg

 

Na koniec dzisiejszej aktualizacji, przednia część kasty, która została pozbawiona dakarowych zamków tylnej klapy, które zastąpiły "ząbki" wykonane wg dokumentacji fotograficznej. Wersja PIKES PEAK nie miała możliwości uchylania klapy silnika. Klapa była mocowana przy pomocy 4 sworzni blokowanych klamrami (dwie na krawędzi dach i dwie przy głównych statecznikach pionowych tylnego skrzydła)

 

img-1724-800-x-600-.jpg

 

img-1725-800-x-600-.jpg

 

img-1726-800-x-600-.jpg

 

img-1733-800-x-600-.jpg

 

Zdjęcia dokumentujące obecność "ząbków":

 

26564d4060090f3b3d98dd77c36eea5d-800-x-600-.jpg

 

peugeot-pikes-peak-1024x682.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dziś aktualizacja lakiernicza. Kasta została polakierowana 2 warstwami białego połysku. Po upływie 48 godzin przystąpiłem do maskowania jej elementów przed lakierowaniem kolorem Brilliant Blue. Cały proces maskowania zajął mi w sumie prawie 3 godziny:

 

img-1734-800-x-600-.jpg

 

img-1735-800-x-600-.jpg

 

img-1736-800-x-600-.jpg

 

img-1737-800-x-600-.jpg

 

img-1738-800-x-600-.jpg

 

A tak prezentują się części kasty po zdjęciu maskowania:

 

img-1739-800-x-600-.jpg

 

img-1740-800-x-600-.jpg

 

img-1741-800-x-600-.jpg

 

img-1742-800-x-600-.jpg

 

img-1743-800-x-600-.jpg

 

img-1744-800-x-600-.jpg

 

Po upływie minimum kolejnych 48 godzin, "schodki" pomiędzy bielą a niebieskim zostaną zniwelowane przy pomocy papieru wodnego o gradacji 1500 i 2500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

palce lizać - mam nadzieję że niedziela dla Twojego warsztatu jeszcze sie nie skończyła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Witam po dłuższej przerwie. Dziś chciałbym pokazać zdjęcia prawie ukończonego wnętrza modelu. Wnętrze zostało wzbogacone o okablowanie i instalację wodną do intercoolera, który również został zbudowany i zamontowany przed przednią chłodnicą. W środku pojawił się fotel kierowcy oklejony kevlarem oraz perforowana deska rozdzielcza, która została wykonana na podstawie dokumentacji fotograficznej otrzymanej od Niezawodnego Kolegi Krzyśka.

O teraz kilka zdjęć:

 

IMG_1754800x600_zps49705a6b.jpg

 

IMG_1755800x600_zps83b5f64b.jpg

 

IMG_1756800x600_zps03b5bcbb.jpg

 

IMG_1757800x600_zpsfff3cfb9.jpg

 

IMG_1758800x600_zps0295a2b2.jpg

 

IMG_1759800x600_zps46ec761f.jpg

 

IMG_1760800x600_zps6d66f171.jpg

 

IMG_1761800x600_zpsfb7dfe30.jpg

 

IMG_1762800x600_zps0e8da94c.jpg

 

IMG_1763800x600_zps18b3a052.jpg

 

IMG_1764800x600_zpsa443ec71.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kolejna aktualizacja. Na podwozie została założona przednia część kasty. Następnie przystąpiłem do budowy stelaża mocującego pokrywę "maszynowni" 405-ki PP, który został wykonany wg dostępnej fotografii (jak już wspominałem wcześniej 405-ka PP miał tylko i wyłącznie zdejmowaną tylna część nadwozia bez możliwości uchylania jak w przypadku wersji "Dakarowej") Po założeniu kasty możliwe było przykręcenie głównej osłony podwozia, przedniego dyferencjału oraz tylnego dyfuzora. Do przedniego skrzydła zostały zamontowana przy pomocy 4 nitów pionowe płaty.

 

A oto kilka zdjęć:

 

IMG_1777800x600_zpsd8a831ae.jpg

 

IMG_1781800x600_zps1a5ebae1.jpg

 

IMG_1788800x600_zps4878933f.jpg

 

IMG_1789800x600_zpsb1d7c8ed.jpg

 

IMG_1790800x600_zps25159866.jpg

 

IMG_1782800x600_zpsaf73b8e3.jpg

 

IMG_1780800x600_zpsfa28cd99.jpg

 

IMG_1786800x600_zps7eddaa5c.jpg

 

IMG_1785800x600_zps24eb40f7.jpg

 

IMG_1787800x600_zpsae77d383.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.