Jump to content

skwarciu21

Members
  • Content Count

    755
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

Personal Information

  • Location
    Zielona Góra

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Temat będzie kontynuacją wątku z dawnego forumowego projektu Tuning.. no własnie model zaczęty w 2010 i dalej nie skończony trochę wstyd 😲 Od ostatniego wpisu tutaj sporo się zmieniało, było wiele koncepcji na ukończenie modelu ale zawsze było coś co sprawiało, że modele szły na dalszy plan. Część zdjęć z tamtego tematu poszło w las stad tez nowy temat. Plan na model oczywiście jest inny więc w skrócie, model ma być połączeniem kilku stylów tuningu muscle car's czyli pro touring, restomod, hot rod czyli klasyka z dodatkiem nowoczesności i 21 wieku ale dalej z seryjnym silnikiem na gaźniku. Inspiracja choć pewne zmiany będą Na ten moment karoseria jest już pomalowana i w trakcie polerowania i częściowo złożone wnętrze z dodanym flockiem.
  2. Te spraye są fajne ale trzeba umieć nimi malować i pamiętać, że to nie jest akryl a na bazie emali(chyba) i z zwykły, bezbarwnym się gryzie. Za to dużym plusem jest to, że potrafią nawet ukryć mikro niedoskonałości które na lakierze akrylowym wychodzą. Pomalowałem takim kiedyś Shelby gt500 to było z ładnych 6 lat temu a lakier dalej wygląda jakbym zrobił to wczoraj Polecam też poszukać w mieście sklepu z pełna paletą dupli-color w akrylu posiadają praktycznie każdy kolor/odcień, nawet można dobrać lakier pod kod lakieru danego samochodu
  3. Jak dla mnie ten lakier wyszedł na plus wygląda tak bardziej z epoki.
  4. Chropowaty jest klosz nie środek reflektora tylko, że od środka 😉
  5. Wreszcie na forum więcej modeli z usa przybywa. Model bardzo fajny świetna baza to zrobienia dobrego projektu.
  6. Zaczynam kolejny warsztat tym razem kolejny Peterbilt 352 tak dla odmiany Man nadzieję, że wyjdzie lepiej i pójdzie szybciej niż poprzedni teraz wiem na co zwrócić uwagę przy budowie. Jak w tytule tym razem chcę zbudować zestaw w malowaniu Shell będzie to 2 wariant malowania z instrukcji inny niż pudełkowy według mnie zdecydowanie fajniejszy. Budowę zaczynam tym razem od naczepy, jest to nie tylko wznowienie starego wydania, ponieważ AMT użyło całkowicie nowych form dla lepszej jakości wykonania. Przede wszystkim polepszono spasowanie samej "cysterny" by miała okrągły kształt a nie jajowaty, do tego świetne kalkomanie, opony oraz felgi. Na sam początek zdjęcia pudełka muszę zrobić sobie sporo większe tło do robienia zdjęć bo strasznie długie to
  7. skwarciu21

    DAF LF 1:24

    Przykładów jest wiele takich modeli wystyarczy dobrze poszukać ale choćby ten http://www.modelcarsmag.com/forums/topic/53895-scratch-building-an-aussie-ford-falcon-new-update15118/ Wracając do modelu trzymam kciuki by ci się udało, bo pomysł świetny i bardzo ciekawy temat. Też myślę że druk 3d jest przyszłością modelarstwa. Dzisiaj dużo osób obecnie drukuje sporo części do 1:24 ale na drukarkach żywicznych gdzie jakość jest już bardzo w porządku. Nic tylko czekam na dalsze postępy z prac no i więcej fotek detali by się przydało np elementów prosto z drukarki jak i etapów w obrabianiu.
  8. W instrukcji podane, że Peterbilt malował swoje silniki na biało fabrycznie i tak zrobiłem, z okablowania zrezygnowałem jednak może coś dodam jak będzie mnie to bardzo razić, choć wątpie 😛 Przy następnym 352 bardziej do detali silnika się przyłoże. Miał być gotowy na 24.12 lecz nie wypaliło, choć nie wiele brakło dodałem gazetki do wnętrza i minimalnie je poprawiłem. Model jest w 98% skończony brakuje jedynie detali takich jak lusterek które wykonam chyba od podstaw bo seryjne są grube i brzydkie. Mała fotoleracja z prac następne zdjęcia już w galerii Udało się go skończyć w tym roku no prawie 😛
  9. Dzięki za komentarze Do kabiny oczywiście dorzucę jakieś rzeczy typy gazety czy paczki papierosów ale to już na sam koniec, co do foteli to seryjnie posiadały taką fakturę. Włączniki również jeszcze dopracuje za żywo, aż tak to się w oczy nie rzuca. Tymczasem prawie skończyłem silnik, prawie, bo resztę elementów dojdzie gdy już silnik będzie siedzieć w ramie, brudzenie zamierzam jeszcze delikatnie poprawić. Jeśli posiada ktoś zdjęcia takiego silnika lub jego nazwę byłbym wdzięczny za wrzucenie tutaj, bo bez okablowania jednak tak łyso wygląda trochę.
  10. Ciąg dalszy monologu a szkoda chętnie opinii tych dobrach jak i złych bym posłuchał. Wnętrze uważam za skończone, dojdzie jeszcze pewnie jakieś czasopismo, ale to już na sam koniec podczas składania wszystkiego w całość. Wiem, że tylna ściana powinna być zamontowana za fotelami kierowcy, ale szkoda zakrywać łóżko przez co pomniejszyło by się kabinę, która i tak będzie mało widoczna przez szyby. Sory, za takie warsztatowe ujęcia ale staram się robić wszystko na bieżąco dokumentować.
  11. Tak powinna wejść w zagłębienia bmf hmm ciężko mi powiedzieć jeśli w żadnym modelarski sklepie nie znajdziesz to jest jeden patent, czekolada z Tesco najtańsza ich marki jej srebreko jest podklejone przezroczystą folia na kleju wystarczy ją popalić troszkę aby odkleić przezroczysta folię i mamy bmf za 3zl niecałe lub nawet mniej.
  12. Loga możesz wykonać albo molotowem, bardzo ostrożnie lub przed malowaniem okleić je bmf i następnie przed klarem lub po patyczkiem do uszu nasączonym zmywaczem do farb czy paznokci do masz pod ręką delikatnie ścierać z napisów i loga farbę.
  13. Ja bym tu tak na te amt nie narzekał stary model i ma to swoje uroki, nie tylko u amt ale i innych producentów ich stare wypusty mają/posiadają rożne nie dopracowania oraz czasem się trafi model lepszy i gorszy. Sklejam właśnie od amt petka 352(warsztat na forum) i poza brakiem poprawnej numeracji części jest to chyba jedyny minus na ten moment. Model nie posiadał ani jamek skurczowych, anie zbyt dużej ilości nadlewek, tak samo z spasowaniem części które jest po prostu dobre i miło się skleja. Model zaskoczył mnie na tyle, że kupiłem kolejny zestaw z amt(truck+naczepa). Do tego mają duży plus u mnie za kalkomanie, kupując w moim wypadku cysterne Shella w zestawie są kalkomanie na cysterne jak i ciężarówkę. Co do modelu to póki co wszystko ładnie zrobione, podoba mi się detal na desce, a wnętrze pewnie jest czarne, bo i w 1:1 jest tak samo ot wół roboczy, a nie jakiś show truck, a detale zawsze w większości maluje się podobnie i według uznania.
  14. Kolejny warsztat tym razem mam nadzieję, który w najbliższej przyszłości zostanie ukończony, deadline ustawiam sobie na 24.12.2018, bo z czym jak nie z świętami kojarzy się ciężarówka Coca Coli Model wykonam prosto z pudła z minimalnymi zmianami bardziej kolorystycznymi, bez dużych przeróbek lub wcale jeśli po drodzę czegoś nie wymyślę. Model spodobał mi się bardzo gdy zobaczyłem jego zapowiedź w necie po jakimś czasie widząc, że cwane AMT wydało również naczepę do niego w tych samych barwach musiałem ulec pokusie(której notabene szukam, niestety nigdzie w Polsce nie jest jeszcze dostępna). Wahałem się czy warsztat na forum w obecnym stanie to dobry pomysł, gdyż model posiada już sklejoną i pomalowaną ramę, kabinę i wnętrze na ukończeniu ale może ktoś wychwyci jakieś błędy lub doradzi w czymś by efekt końcowy był taki jaki oczekuje. Silnik jak i rama nie dostały okablowania, bo miało być prosto z pudła jak i ciężko było znaleźć mi jakieś w miarę dokładne zdjęcia. Pudełko: Więc lecimy na początek rama I tu już po lakierze dojdzie jeszcze delikatny wash: Silnik i jego osprzęt w trakcie obróbki: Wnętrze, wzór "pościeli to mój pomysł użyłem do tego kalek z zestawu, aby nie było tak nudno w wnętrzu: I oczywiście karoseria również już po bezbarwnym i po nałożeniu kalkomanii i przymiarka Tak na koniec dodam jak na AMT model składa mi się bardzo przyjemnie i bez zbędnych nerwów przy spasowaniu, zbyt nadmiernych śladów po wypychaczach czy szwów. Karoseria wymagała niewielkiego nakładu pracy przed malowaniem co aż mnie zdziwiło choć jednego babloa na dachu nie zauważyłem ale już trudno, aż tak bardzo nie rzuca się w oczy.
  15. Folie kładzie się po bezbarwnym polecam wtedy założyć nowe ostrze do skalpela i wtedy je docinać dosłownie delikatnie, z tym molotowem do aero spoko pomysł ale czy to będzie trwały efekt tu tego się obawiam bmf chyba lepiej się sprawdzi. Z tym acetonem to ciekawy patent pewnie kiedyś wy testuje, dużo prostszy niż bawienie się skalpelem i papierem fakt faktem, ze na żywo wygląda to pewnie lepiej. Co do kół to tu nie od puszcze 20" to za dużo takiego klasyka zobacz sobie ten profil na fb https://www.facebook.com/stancedbmwe24/ tutaj masz 18 cali i jest idealnie do go auta. Więc albo 17" i wtedy mamy fajną glebe lub 18 i ładny spas z nadkolem. Do jednego się nie zgodzę konstrukcja zawieszenia akurat w tym modelu własnie pozwala na proste i bardzo ładne obniżenie tutaj dowód seryjna felga z dołożonym rantem i naprawdę wygląda to bardzo dobrze, niestety nie mam pod ręką teraz modelu by pokazać całokształt.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.