Grzegorz Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 STAR 660...(Warianty...) Jak w tytule... Tym razem cysterna paliwowa (dystrybutor), niestety jakże w opłakanym stanie, ale kurcze na chodzie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted June 7, 2006 Author Share Posted June 7, 2006 (edited) Mała dawka detali zawieszenia i ramy byłego dystrybutora paliw... Hm... To już niestety ostatnia jego droga... (I to nie własnych siłach tylko na sztywnym holu...) Dane taktyczne-techniczne Przeznaczenie: samochód ciężarowy, terenowy Liczba miejsc w kabinie: 2 Układ jezdny: 6x6 Masa własna: 5800 kg Ładowność maksymalna: 4000 kg (w terenie 2500 kg) Długość: 6,594 m Szerokość: 2,4 m Wysokość: 2,875 m Prześwit: 0,29 m Rozstaw kół: 1,86 m Rozstaw osi: 2,858 + 1,200 m Prędkość maksymalna (na drodze): 73 km/h Pojemność zbiornika paliwa: 2x150 dm3 Głębokość brodzenia: 1,8 m (Star-660 M2) Typ i pojemność silnika: benzynowy, sześciocylindrowy S 47; 4,689 dm3 Moc silnika: 77 kW (105 KM) przy 3000 obr./min Skrzynia biegów: sterowana ręcznie; 5 biegów do przodu, 1 - wsteczny Sprzęgło: suche jednotarczowe Skrzynia rozdzielcza: dwu-przełożeniowa Układ kierowniczy: z przekładnią kierowniczą śrubowo-kulkową Średnica zawracania: 22,16 m Zawieszenie: przód - resory piórowe i amortyzatory, tył - odwrócone resory piórowe i drążki reakcyjne Opony: 12.00x80 Instalacja elektryczna: 12V Wersje: Star-66, Star-660 M1, Star-660 M2, Star-660 M3, Star-660 D oraz wersje specjalistyczne A szkoda...Hm........................................................... Edited February 11, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted June 30, 2006 Author Share Posted June 30, 2006 (edited) STAR-660 w wariancie dźwigu kratownicowego ŻSH-6... W wojsku były używane np. w bateriach technicznych obsługujących wyrzutnie rakiet S-75M WOŁCHOW Egzemplarz żywcem wyciągnięty a AMW, sprawny, oczekujący na generalne odświeżenie... Na zdjęciach w trakcie pracy.. Edited February 11, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted June 30, 2006 Author Share Posted June 30, 2006 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted June 30, 2006 Author Share Posted June 30, 2006 CDN... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star200 Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 jeżeli ktoś byłby zainteresowany mogę udostępnić książke "budowa i naprawa samochodów star66/660" tak samo do stara 200 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted September 25, 2006 Author Share Posted September 25, 2006 Udostępniaj.... :-) nie zastanawiaj sie...Bezposrednio na forum...w dziale...albo poproś nas o pomoc.... Pozdrawiam... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star200 Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Udostępniaj.... :-) nie zastanawiaj sie...Bezposrednio na forum...w dziale...albo poproś nas o pomoc.... Pozdrawiam... jak tylko zdobędę aparat to zrobie zdjęcie każdej strony i zamieszczę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulus Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Star200, do takich rzeczy polecałbym jednak skanowanie. Przerabiałem fotografowanie stron i lepiej oraz szybciej, wychodzi ich skanowanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted February 11, 2007 Author Share Posted February 11, 2007 Kilka zdjęć, wcześniej pokazywanego dźwigu kratownicowego... (Po małej kosmetyce, ale nie jest to ten sam egzemplarz...) Należy zwrócić uwagę na różnicę w konstrukcji tylnego zawieszenia... Dla dźwigów przewidziano inną budowę „belki” „resoru”. I nieco nowsza konstrukcja... Dźwig teleskopowy R-061... I egzemplarz, jeszcze w malowaniu wojskowym (chyba z AMW...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted February 11, 2007 Author Share Posted February 11, 2007 Następną ciekawa zabudową na podwoziu STAR-660 jest „transporter” elementów mostu pontonowego PP-64 (Te zdjęcia wykonano dzięki uprzejmości LMW w Drzonowie) viewtopic.php?t=1640 Park pontonowy PP - 64 przeznaczony jest do urządzania przepraw mostowych i promowych o nośności od 40 do 80 ton na śródlądowych przeszkodach wodnych. Jest on na wyposażeniu kompani pontonowej (batalionu saperów ZT, batalionu pontonowego pułku pontonowego, batalionu pontonowego pułku drogowo-mostowego). W skład kompani pontonowej wchodzi: - 3 plutony pontonowe - 1 pluton kutrów Pluton pontonowy składa się z: - 2 drużyn pontonowych (każda 11 pontonierów) - 2 drużyn kierowców (każda 9 kierowców) SPRZĘT: -16 bloków pływających na STAR 660 AP-64 -2 bloki brzegowe na STAR 660 BP-64 (ma wydłużoną, czteroosobową kabinę...) -18 pojazdów STAR 660 (obecnie STAR 266) Pluton kutrów składa się z: - 3 drużyn kutrów (każda 6 żołnierzy) SPRZĘT: -6 kutrów holowniczych KH-200 na przyczepie PKH z ciągnikiem URAL Komplet parku pontonowego pp-64: -48 bloków pływających -6 bloków brzegowych-2 pomosty wjazdowe -6 kutrów holowniczych na przyczepie PKH z ciągnikiem URAL -2 belki pokładowe przewożone na samochodach od kutrów Umożliwia przeprawy na przeszkodach wodnych o szybkości prądu: - dla przepraw mostowych - do 2,5m/s - dla przepraw promowych - do 3,0m/s W zależności od charakteru prowadzonych działań, przy uwzględnieniu wymaganej nośności, charakteru przeszkody itp. możliwe są warianty: MOST - warianty -wstęga pojedyncza -wstęga mieszana -wstęga podwójna PROM -6 promów pod obciążenie 40 ton -3 promy pod obciążenie 80 ton -2 promy o zwiększonej powierzchni ładowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 PROM Wspomnien czar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted February 29, 2008 Author Share Posted February 29, 2008 Cdn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted February 29, 2008 Author Share Posted February 29, 2008 Cdn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted March 22, 2008 Author Share Posted March 22, 2008 Ponownie dystrybutor paliw na podwoziu STAR 660. Zdjęcia mogliśmy wykonać dzięki uprzejmości właściciela i pracowników firmy MOTODEMONT mieszczącej się w Kaźmierzu Wlkp. Bardzo dziękuję za wyrozumiałość i udzieloną mi pomoc. Cdn… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted March 23, 2008 Author Share Posted March 23, 2008 STAR 660 przekazany do AMW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted March 24, 2008 Author Share Posted March 24, 2008 Zdjęcia mogliśmy wykonać dzięki uprzejmości właściciela i pracowników firmy MOTODEMONT mieszczącej się w Kaźmierzu Wlkp. Bardzo dziękuję za wyrozumiałość i udzieloną mi pomoc. Cdn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted March 31, 2008 Author Share Posted March 31, 2008 STAR 660 Nieco detali z budowy kabiny i silnika. Cdn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kat Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Fajne te zdjęcia, przydadzą się Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted March 31, 2008 Author Share Posted March 31, 2008 Fajne te zdjęcia, przydadzą się Pozdrawiam Z tego, co pamiętam, co coś przy 660 skrobiesz. Mów, czego ci brakuje, może uda się załatwić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kat Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Na razie to nic nie skrobie, model powędrował do pudełka, ale jak patrze na ta całą dokumentacje to chyba do niego wrócę niebawem. Zdjęć bryły i detali mam w tej chwili całkiem sporo, zwłaszcza dzięki takim ludziom jak Ty Szczególnie cenne są dla mnie zdjęcia pojedynczych podzespołów, np: silnik, skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza, wnętrze ramy i to czego nie widać na zdjęciach złożonego pojazdu. Najlepsze w tym wypadku były by chyba zdjęcia jakiegoś wraku albo pojazdu w czasie gruntownego remontu. Dziękuje za dobre chęci Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted April 17, 2008 Author Share Posted April 17, 2008 SMT-1 (składany most towarzyszący…) na podwoziu STAR 660. Samochodowy most towarzyszący SMT-1 jest przeznaczony dla oddziałów zabezpieczenia ruchu. Służy on do ułatwienia pokonywania wąskich przeszkód naturalnych i sztucznych, jak strumienie, rowy, kanały, skarpy, przerwy w mostach powstałe wskutek zniszczenia przęsła, itp. Most ten jest jednokierunkowy, przy czym można po nim przepuszczać pojazdy kołowe o ciężarze do 11 ton oraz gąsienicowe do 40 ton. PARAMETRY TECHNICZNE: Podwozie - Star 660 Długość przęsła - 10,5 m Szerokość przęsła - 3,3 m Ciężar przęsła - 2,9 t Szerokość przeszkody terenowej na której dopuszczalne jest ułożenie przęsła - 6-10 m Czas rozłożenia (złożenia...) przęsła - 4-5 min obsługa - 2 żołnierzy SMT-1 (składany most towarzyszący…) na podwoziu STAR 660. Zdjęcia mogliśmy wykonać dzięki uprzejmości i przychylności Lubuskiego Muzeum Wojskowego w Drzonowie. Cdn… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted May 19, 2008 Author Share Posted May 19, 2008 STAR 660 ŻSH-6 w barwach WP... Cdn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.