Marudek Napisano 28 Lutego 2008 Share Napisano 28 Lutego 2008 Rys historyczny (tlumaczenie z Wikipedii) W roku 1931 przeprowadzono testy wodnosamolotu Lublin. W zwiazku z pomyslnym wynikiem testow Polska Marynarka Wojenna oznaczyla samolot jako R-XIII bis/hydro i zamowila kolejne 3 sztuki (numery 700 - 703). W pozniejszym okresie Marynarka zamowila kolejne 10 wodnosamolotow R-XIII ter/hydro (704 - 713), ktore zbudowano na podstawie R-XIII D. W roku 1934 Marynarka zakupila 6 hydroplanow R-XIII G (714 - 720) rozniacych sie od pozostalych typow miedzy innymi zastosowaniem metalowego smigla. Dostarczono je do Kwietnia 1935 roku. Wszystkie warianty mogly byc przerobione na wersje z klasycznym podwoziem. Ogolna charakterystyka: Dlugosc: 8.46m Rozpietosc skrzydel: 13.25m Wysokosc: 2.76m Powierzchnia skrzydla: 24.50m2 Waga: 956kg Waga z ladunkiem: 1330kg Naped: 1× Wright Whirlwind J5, 162kW (220hp) Osiagi: Predkosc maksymalna: 185km/h Zasieg: 600km Pulap: 4,450m Predkosc wznoszenia: 4.2m/s O modelu: Zestaw jest zapakowany w estetyczne kartonowe pudło, otwierane od boku. Graficznie opracowane jest według schematu lansowanego przez pewien czas przez Mirage. Na okładce znajdują się grafika przedstawiająca Lublina nr 710 w locie nad Zatoką Pucką. Na zestaw Lublina składają się: 3 ramki z elementami z bialego plastiku – pierwsza z elementami kadłuba i wyposażeniem, druga z elementami skrzydeł oraz trzecia z pływakami, wiatrochron, instrukcja oraz arkusz kalkomanii. Fabrycznie, oprócz instrukcji I kalkomanii wszystkie elementy są zapakowane w jeden worek foliowy. Instrukcja została wydrukowana na 6 stronach w formacie zbliżonym do A4. Opracowana jest w całości w formie czarno-białej, jednak jest czytelna i pokazuje wszystkie etapy budowy w sposób nie budzący wątpliwości. Kolory wnętrza i barwy kamuflażu opisano według katalogów Revell, Humbrol i Tamiya. (Fragment zaczerpniety ze strony www.plastikowe.pl. Kliknij po wiecej) Zalety: Odzorowana wewnetrzna konstrukcja kadluba. Brak flash'u i short'ow. Dobrze odwzorowana faktura plu Wady: Zbyt gruba krawedz splywu platow. Slabo odwzorowany silnik (sugerowany zamiennik) Ocena: 7/10 [imghttp://i188.photobucket.com/albums/z314/Marudek/DSC01699.jpg[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viaroos Napisano 29 Lutego 2008 Share Napisano 29 Lutego 2008 Ciekawe jak jest w wymiarami modelu - robił go ktoś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 29 Lutego 2008 Autor Share Napisano 29 Lutego 2008 Hej! Autor artykulu ze strony www.plastikowe.pl nie mial wiekszych zastrzezen. Ponoc jedyne niezgodnosci to obrys plata i statecznika... Wyzej jest bezposredni link do tego artykulu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cruenzo Napisano 2 Marca 2008 Share Napisano 2 Marca 2008 kiedyś, gdy po świecie chodziły dinozaury i były sklepy zwane "składnicami harcerskimi" miałem ten model jeszcze wyprodukowany przez firmę "spójnia". składał się on praktycznie sam! co do wymiarów to kiedyś czytałem jakąś jego recenzję (niestety nie pamiętam gdzie). Autor pisał (z tego co pamiętam) że skrzudła powinny być o nieco mniejszej rozpiętości i że kabłub za krótki...jednak nie pamietam dokładnie. dobrze by było jakby wypowiedział się ktoś dysponujacy planami tego samolotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.