Skocz do zawartości

P-47 D Thunderbolt Academy 1/48


Spit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Prezentuję mój najnowszy model Thunderbolta- Chief sku mah

Model był bardzo przyjemny jedyną rzeczą która mnie wkurzyła była walka z kalkomaniami jak widać wszystkie leżą raczej dobrze oprócz Indianina który się w dwóch miejscach zmarszczył.Uważam że model zawiera wiele błędów ale ich wychwycenie pozostawiam już Wam

 

Zapraszam do oglądania:

 

 

bf19192597b16ff1m.jpg 7f9cb67a2e485453m.jpg

 

0b38603f4947df8cm.jpg dbdb7dbc13ab9881m.jpg

 

6d32f7a5316240cem.jpg 28b8616b1d59726bm.jpg

 

e20f7fdbeb51b025m.jpg cfabb2233121742em.jpg

 

cbb4a91da3497d6am.jpg 14f1d34014e9bda3m.jpg

 

7e49a5f451230f18m.jpg 15b192cf075c16f2m.jpg

 

1bcb446e8d2fe8e0m.jpg b6ac4d1fffce275bm.jpg

 

ce037c6df826ad20m.jpg

 

 

I takie coś ciekawego chyba

 

7febfdb23d1eb770m.jpg

 

 

Proszę o opinie i krytykę oczywiście.Obecnie pracuję nad Mustangiem w wersji D-15 w malowaniu Miss Hellen myśle że też będzie galeria ale to jeszcze z miesiąc.

 

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Spicie.

 

Pomimo,że nie jestem ekspertem od T-boltów (jest nim raczej kolega Timi), to chciałbym podzielić się z Tobą kilkoma uwagami dotyczącymi wykonania twojego modelu.

W twoim Thunderbolcie aż roi się od kontrastów. Z jednej strony bardzo ładnie i gładko nałożony metalizer,a z drugiej niedomalowane, jakby pędzlowane nie dobrze rozmieszaną i niewystarczjąco wstrząśniętą farbą elementy kokpitu i wewnętrznej części pokryw podwozia głównego.

Bardzo duży plus dla Ciebie za ładne nałożenie kalek (choć nie wszędzie dobrze powłaziły w linie podziału),a jednocześnie spora krecha za paprochy i włoski na powierzchni modelu.

Pochwała należy Ci się za całkiem schludne wykonanie km-ów i pasów amunicyjnych, a ochrzan za dziwne okopcenia na skrzydłach i średnio dobrze wykonane okopcenia Browningów.

Dobrze i prosto wklejone podwozie i podwieszenia gryzą się ze zmatowioną owiewką (zapewne miałą bliższy kontakt z klejem lub benzyną tak?).

 

Ogólnie twój model oceniam na 5,5/10 i mam nadzieję,że w Mustangu unikniesz tych błędów. Gdybyś miał jakieś pytania odnośnie P-51 pisz do mnie na PW.

Pozdrawiam

Kornik

 

P.S. Twoje zdjęcia są bardzo ciemne. Spróbuj na przyszły raz rozjaśnić je nieco w jakimś programie graficznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, ze owiewka malowana jakimś clearem (po kilku nieudanych próbach sobie odpuściłem te specyfiki). Sam kończę P-47N także akademowskiego... prawie ten sam model i możecie się go wkrótce spodziewać tutaj Bardzo mi się podoba położenie metalizera. Napisz jakiego użyłeś i czym werniksowałeś bo mój humbrolek tak ładnie się nie prezentuje. Czy jesteś pewien , ze wnęki podwozia i komór kaemowych były chromate green a nie yellow ? czy to tylko kwestia egzemplarza??

 

Ps. Czarny pas przed kabiną jako antyodblaskowy nie powinien się świecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzbanek miał bardzo ciekawy układ doprowadzający powietrze i spaliny do sprężarki.

Ten wylot przed tylnym kółkiem to właśnie "rura wydechowa" dlatego nie powinna sie tak błyszczeć. i jeśli gdzieś trzeba okopcić, to właśnie tam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi się podoba położenie metalizera. Napisz jakiego użyłeś i czym werniksowałeś bo mój humbrolek tak ładnie się nie prezentuje

 

Przy malowaniu metalizerami bardzo ważny jest podkład. Albo specjalnie przygotowany (taki jaki ma np. Alclad) lub też zwykła czarna połyskująca emalia. Tutaj Humrol sprawdza się znakomicie. Wypróbuj metalizery Model Mastera, a jak będziesz miał trochę wolnej kaski to zaopatrz się w przynajmniej 2 odcienie Alclada (np. White Aluminium i Stainless Steel).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ekspert tylko miłośnik

Jakoś nie mogę się przekonać do Twojego modelu. Zdjęcia pomijam bo i tak są powyżej średniej na forum.

Nie podobają mi sie przede wszystkim bomby, ale to raczej wina zestawu, szkoda ze nie poprawiłeś. Okopcenia jak już Kornik wspomniał nie fajne, a brak przy kolektorach wydechowych. Nie podoba mi się też to zabrudzenie niby do kabiny

Wnętrze browningów też nie takie, ale to Aca zrobiła po prostu po swojemu.

Ciężko poznać, ale jak zmalowałeś wnętrze browningów i podwozie?? Bo farba wygląda na niewymieszana.

Kolejny babol Acedemy który powieliłeś to wylot ze sprężarki, w takim uchyleniu jak Ty zrobiłeś nie powinny tak odstawać

p470159.jpg

Odstają minimalnie jedynie wtedy gdyż żaluzje są maksymalnie do otwarte.

Widze próby washa, który chyba nie dokońca wyszedł

 

Wiem że model Academy to nie Tamiya, ale przy przy popatrzeniu na fotki można coś fajnego działać, ja zacząłem budować na konkurs model Academy, tylko ze N (http://s97.photobucket.com/albums/l232/timi1987/p47n/ tutaj garsta fotek).

Nie pisze tego złośliwie, tylko jakbyś chciał robić kolejnego T-bolta to wiesz co można poprawić, zawsze możesz sie odezwać o jakieś fotki to bezproblemowo coś podeśle:D

pozdrawiam

 

edit

tak dlugo pisałem tego posta że doszło kilka nowych:D

Pozwolę wrzucić sobie fragment PW jaki dostałem od Gienka (mojego Thunderboltowego mentora) na PWM

"komory podwozia i inne wewn. były z całą pewnością malowane tylko i wyłącznie Zinc Chromate (Yellow). Również firewall. Panele osłonowe silnika od wewnątrz anodowane."

 

co do wylotu spalin ze sprężarki to masz racje, ale jednak bardziej brudziło się bezpośrednio przy wylocie, powinien on też być lekko innego kolory, tak zresztą jak wylot ze sprężarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Bardzo Serdecznie

 

Jestem wdzięczny za tak konstruktywne uwagi jakich mi drodzy koledzy udzieliliście.

Model rzeczywiście posiada mnóstwo baboli, jest to po części moja niewiedza po częśći brak umiejętności, a po części brak czasu na zrobienie relacji która wiele rzeczy by rozjaśniła.

 

Wychwyciliście wszelkie błędy i zwróciliściew mi uwagę na wiele rzeczy które postaram się poprawić w Mustangu przy którym obecnie dłubię, myślę że przy nim będzie mało błędów merytorycznych bo posiadam duże ilości dokumentacji.

 

Co do Thunderbolta to owiewka miała styczność z rozcieńczalnikiem,niby, ubrudzenia przy kabinie rzeczywiście nie wyszły dobrze pozatym wszystkie błędy które wytkneliście naprawdę istnieją.

 

Co do metalizera jest to Humbrol-Polished Aluminim tryśniety dodatkowo sidoluksem i tyle.

 

Jestem bardzo wdzięczny za konstruktywną krytykę, myślę że przy następnym Thunderbolcie się do Ciebie odezwę Timi ,a co do Mustanga być może zwrócę się do Ciebie Kornik 69.

 

Największym jednak problemem jest czas za miesiąc mam maturę uczyć się trzeba, modele chce też kleić, więc muszę wybierać albo klejenie , albo zdjęcia i wrzucanie ich do internetu, po prostu za mało czasu.

 

Dzięki, Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh przed maturą to dopiero przypierdzielałem przy modelu. Słuchaj jak chcesz to powinienem miec na modelarni zbędną szybkę od modelu Academy. Na bank mam jedną niepotrzebną, ale pomalowaną, nie wiem czy też nie mam jednej czystej. Jak chcesz to odezwij sie na PM to Ci mogę przesłać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.