Tomek Hejmo Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Wersję late mam zamówioną. Szukam jakiegoś ładnego malowania, chętnie zimowe, może być też jakiś piaskowy. Nie mam pojęcia, jak odróżnić poszczególne wersje produkcyjne od siebie. Na tej stronie jest dość dużo zdjęć. Teraz liczę na pomoc fachowców od współczesnej broni - wstawcie foty tych, które mogę wykonać. Zarówno z podanego linku, jak i ze swoich zbiorów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Hejmo Posted June 27, 2008 Author Share Posted June 27, 2008 Zauważyłem, że jedną z cech odróżniających te wersje od siebie są wloty powietrza na kabinie. Wersja średnia ma wszystkie z charakterystycznymi "skrzelami" a wersja późna tylko dwa przednie. No, chyba, że były zdejmowane, to cała logika leży Różnica tkwi jeszcze w ilości klap na dachu, ale to bardzo rzadko widać na zdjęciach, z powodu rozmiarów, i ilość uchwytów na dachu - średni 8, późny 6. Na zdjęciach niżej są dwa, które moim zdaniem mogą być "późne" planetarmor.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Podstawowe zauważalne różnice dla oka to: Najwcześniejsze serie posiadają trzy reflektory z przodu kabiny, zupełnie jak MAZ-535. Druga modernizacja obejmowała wprowadzenie tylko dwóch reflektorów z przodu kabiny i dużej skrzyni wciągarki za przedziałem silnikowym. Trzecia modernizacja objęła demontaż (???...) wciągarki. Zmian było więcej, ale pod „przykryciem” karoserii. Oczywiście macie rację, i można próbować charakteryzować okresy modernizacji po wyglądzie osłon przedziału silnikowego. Jednak może to być bardzo mylące, bo często w trakcie remontów i napraw zamieniano te osłony dosłownie pomiędzy egzemplarzami MAZ-537 bezpośrednio w warsztatach. Zmieniano je również wysyłając MAZ-y w gorące strefy klimatyczne, czy wręcz je demontowano dla zwiększenia chłodzenia silnika. Zamieszczone rysunki pozwolą wam wyodrębnić więcej różnic… I odnoszą się tylko do ciągników siodłowych. -zatem pierwsze serie to cztery pionowe szczeliny wlotów powietrza w bocznej płycie przedziału silnikowego. -seria pośrednia, to również cztery pionowe wloty powietrza plus wciągarka. -seria ostatnia to brak wciągarki (dyskusyjne, bo często ją domontowywano lub zdejmowano, przy innej konstrukcji „gęsi” naczepy”), jeden duży wlot (optycznie oczywiście…) , i dwa poziome (segmenty wlotów...) z tyłu bocznej osłony przedziału silnika. Tak, jako ciekawostkę podam, ze MAZ-537 występował w kilku odmianach. Co najmniej dwa rodzaje ciągnika siodłowego i balastowego, dźwig, pojazd "ewakuator" i ciągnik balastowy pchacz - holownik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Hejmo Posted June 28, 2008 Author Share Posted June 28, 2008 Czyli wychodzi na to, że oba egzemplarze ze zdjęć to wersja średnia? :( EDIT: A co z tymi klapkami (?) z przodu kabiny? Czy występowały tylko w wersji średniej i późnej? Bo na planach ich nie ma. Jeżeli tak, to wychodzi na to, że na wersji późnej też montowano wyciągarki - egzemplarz z Egiptu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Tomek... Wciągarki były i na wersji średniej i na późnej (domontowywane...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Hejmo Posted June 28, 2008 Author Share Posted June 28, 2008 Trumpeter do wersji późnej dał wyciągarkę. To nie będzie problemu a co z tymi klapkami między reflektorami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shilka (Robert T.) Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Witam Pozwolę sobie dorzucić rysunki z publikacji Tankogradu: W wersjach późnych są jeszcze inne klapy na dachu przedziału silnika. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Hejmo Posted June 28, 2008 Author Share Posted June 28, 2008 Ha, czyli wychodzi, że są 2 wersje późne - późna i późna późna z wyciągarką W przyszłym tygodniu oczekuję płyty z materiałami od twórcy tych rysunków -> http://bart300872.republika.pl/maz-537/maz-537.html Jeżeli ktoś jest chętny, podajcie na PW adres do wysyłki, jak dostanę, to skopiuję i poślę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 W wersjach późnych są jeszcze inne klapy na dachu przedziału silnika. Pozdrawiam Bo są generalnie trzy wersje ciągnika siodłowego G, W i D. Są produkowane (były...) jako ostatnie wersje tego ciągnika siodłowego i stąd różnice w wyglądzie detali i obecności wciągarki. Powstawały ze względu na różnice w zadaniach, i ze względu na naciski na siodło ciągnika. Wersja E, również ciągnik siodłowy przeznaczona do zestawów naczep z napędem na wszystkie osie(czyli czwarta seryjna wersja ciągnika siodłowego...). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shilka (Robert T.) Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Witam Super galerie zdjęć MAZ-a 537 G. Galeria 1 Galeria 2 Galeria 3 POLECAM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Kilka zdjęć MAZ-537 z naczepą CZMZAP 9990 z parady zwycięstwa 2008. To aktualna konfiguracja tego zastawu do transportu czołgów. W niedalekiej przyszłości zostanie zastąpiona przez KZKT 7428 RUSITCH… Zdjęcia otrzymałem drogą elektroniczna od hobbystów z FR… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Hejmo Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Hej. Moglibyście mi pomóc w identyfikacji tych Mazów? Szczególnie zależy mi na tym z M-47 na naczepie, i tych z Iranu(??). Chodzi mi o kraj. Ten z niebieskim zderzakiem to jakaś jednostka specjalna, czy muzeum? Tomek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Trzy zdjęcia z defilady to Iran. Zdjęcie z napisem MCZS to Rosja . MCZS oznacza odpowiednik obrony cywilnej ale z poziomem działania Ministerstwa (sytuacja nadzwyczajne, obrona cywilna i likwidacja katastrof...). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kat Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 A co to jest na tych irańskich lawetach? Jakaś atrapa Abramsa czy jak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 (edited) Ten czołg to Zulfiqar (Zolfaqar). Mieszanka komponentów T-72, M48 i M60... Edited January 26, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rObO87 Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 To jest tak ohydny pojazd, że chyba sobie go sprawię Co myślicie o wersji z Trumpertera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Hejmo Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 Kilka uproszczeń, miejscami toporny, strasznie dużo śladów po wypychaczach. Jak dokupisz blaszki to będzie super, prosto z pudła rozmiar robi takie wrażenie, że nie patrzy się na błędy. Wersja mid jest zdecydowanie przystępniejsza, jeżeli chodzi o egzemplarze 1:1. Tomek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rObO87 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Jeśli mam kupować to brzydactwo to tylko z 3 osiową naczepą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Hejmo Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 To wątpię, żebyś kupił... Nie mam pojęcia, czy dadzą tą nowszą, ale raczej się nie uda. Grzegorz, wiesz może jeszcze coś na temat tego z M-47? Bo akurat ten mnie najbardziej interesuje Tomek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Niestety tylko przypuszczenia. Trzeba prześledzić które kraje arabskie miały ten czołg na uzbrojeniu i szukać użytkowników wspólnych, i czołgu i MAZ-a... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.