Jump to content

Le Superbe 1/150 Heller


CH123
 Share

Recommended Posts

Budowa Royal Louisa zbliża się końca i wypadałoby zacząć coś nowego. Na pytanie o farby niestety prawie nikt nie odpowiedział i musiałem kupić większą ilość do próbowania. Trudno, może kiedyś się przydadzą

 

Opis Hellera:

 

Superbe należał do klasy Téméraire i był wynikiem programu morskiego, który miał na celu zwiększenie różnorodności statków używanych przez siły morskie od LOUIS XVI do XVIII wieku. Superbe był rozwijany przez długi czas i zbudowany w 1782 roku według planów inżyniera Jacques-Noël Sané. Sklasyfikowany jako statek z 74 działami, miał tę cechę charakterystyczną, że miał kadłub pokryty miedzią. Ta praktyka podwojenia stała się powszechna w 1770 roku. Dzięki temu pień, a zwłaszcza jego skorupa, nie mogły zostać zaatakowane przez robaki i inne pasożyty. Dodatkową korzyścią było to, że statek przyspieszył o kilka węzłów. Superbe był uzbrojony w 74 armaty rozmieszczone w następujący sposób 28 sztuk 36 funtów na 1. baterii, 30 sztuk. 18 funtów na drugiej baterii i 16 8 funtów na dziobie. Podobnie jak wszystkie statki z 74 działami. Należy zauważyć, że figurą tego statku jest herb, który został wprowadzony jako rozporządzenie w 1785 roku. Superbe został wprowadzony do Armii Morskiej przez admirała Villaret De Joyeuse i zatonął w styczniu 1795 roku podczas gwałtownej burzy. Burza uszkodziła wiele statków tej armii, w tym Superbe

 

Co do samego modelu.Wydawałby się na pierwszy rzut oka, że Heller wypuścił coś zgodnego historycznie jak Victory lub Soleil Royal.  Jednak kadłub nie bazuje na monografii Jean Boudriot  lecz starym zestawie od Mantua w 1/75. Żeby było śmieszniej zestaw Manuty powstał na planach z Narodowego Muzeum Morskiego w Paryżu w skali.... 1/150😆.  Tak samo ustawione otwory działowe, wanty,  backstaye i parę innych rzeczy. 

 

Będzie sporo elementów do poprawy i wiele rzeczy do zrobienia w własnym zakresie. Póki co zamieszczam poprawione rozmieszczenie otworów działowych. Są ustalone tak aby nie przeszkadzały w odciągach mocujących jufersy- zgodnie z monografem*. To taka mała zapowiedź jak duże będą zmiany i ulepszenia modelu.

 

vBSi0E4h.jpg

3bWMWgoh.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Szkoda, że Heller nie robi więcej okrętów w 1/150. Ta skala jest bardzo wymagająca , ale wciąż zostawia wystarczająco miejsca żeby coś pokazać. Taki kompromis między 1/96 a 1/200 Chociaż 1/96 bywa też uważany za małą skalę w przypadku większych jednostek 

Link to comment
Share on other sites

No widzisz, to kwestia gustu, chyba, no i odniesienia skali do wielkości rzeczywistej okrętu. Robię tego Soleil Royal 1 1/100 i jestem tym zachwycony! I gdyby kiedys cos, gdzies to, chciałbym mieć odpowoedik takiej właśnie wielkości

Link to comment
Share on other sites

1/72 jest dla dużych okrętów chyba najbardziej optymalny. Wszystko widać bez lupy, najmniejsze bloczki przy działach mają okolice 3mm i rozmiarowo wychodzi od okolic 1m do 1,6m. Ten 1,6 ma Le Commerce de Marseille a VIctory jest krótsze więc wciąż można upchać w pokoju w przeciwieństwie do 1/48. Chociaż  mniejsze okręty w 1/48 wychodzą rozmiarowo podobnie do liniowców w 1/72

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.