Winogronaczerwoniaste Napisano 12 Grudnia 2024 Share Napisano 12 Grudnia 2024 Cześć jestem tu nowy na forum i początkujący w modelarstwie chciałbym się dowiedzieć jakie są mniej więcej kroki bo mam mętlik z tego co się dowiedziałem to wygląda to następująco: 1.(złożenie całego modelu) 2. pomalowanie 3. lakier? 4. kalkomanie ale nie wiem za bardzo jak je się dobrze nakłada 5.weathering (chyba tak to się pisze) 6 znowu lakier? nie jestem pewny czy tak to mniej więcej wyglądać proszę napiszcie jaki wy kroki robicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_1981 Napisano 12 Grudnia 2024 Share Napisano 12 Grudnia 2024 Hej. W sumie to zależy jaki model wybierzesz. Niektóre modele np. motocykle maluje się jako osobne części i potem skleja w podzespoły. W samolocie np . malujesz wnętrze kabiny przed sklejeniem całości. Figurki też mają swoje prawidła. Za dużo tłumaczenia dla rożnych opcji. Najlepiej wybierz model jaki cie interesuje i zobacz w Warsztacie na forum jak go ktoś robi lub obczaj z filmiku na jutubie - jest filmików cała masa, z opisem czego się używa i jak długo się czeka na wyschnięcie farby. Nie polecam na pierwszy ogień "wydziwiać" i działać niestandardowo bo się zniechęcisz. Po prostu "zgap" od kogoś kto za bardzo nie kombinuje a ładnie mu model wyszedł. Na forum warto wątek ze swoim modelem założyć by zapytać kolegów o jakieś konkretne wskazówki lub gdy coś "zwalisz" by podpytać jak to naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Winogronaczerwoniaste Napisano 12 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2024 a więc: planuje bardziej w lotnictwo kokpit to wiem że trzeba pomalować (dlatego napisałem że złożęnie modelu) na yt to właśnie dostałem mętliku bo niektórzy z tymi lakierami to robili totalnie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...