Jump to content

Marine

Members
  • Content Count

    67
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Drzewica
  • Interests
    modelarstwo, militaria, historia
  • Occupation
    uczeń...
  1. A nie lepiej jest malować, gdy wszystko będzie "w kupie"? Tak wyskoczyłeś z tym malowaniem bez spasowania części, a tu dziury... No nic, powodzenia, dasz "se" radę .
  2. A ja nie... Mnie ich monografie się podobają Te szyby to może jednak lepiej zamaskować taśmą, a potem sobie spokojnie ramy pędzlem malować?
  3. Marine`a (chyba :P), ale mniejsza z tym. Ja bym mu dał kalkomanie z czerwonym lwem na białym tle, czyli tak jak na kolorowych zdjęciach. Z resztą takie właśnie są sugerowane w monografii Kagero. I jeszcze jedna kwestia: Gdzieś czytałem, że ze zdjęć czarno-białych trudno jest wywnioskować, że dany kolor jest czarny czy czerwony, więc nie zdziwiłbym się gdyby kolory z rysunków były przekłamane. Ale cóż, mogę się mylić...
  4. Twój Mustang powinien mieć spód pomalowany na Neutral Grey, kilka postów wcześniej RAV o tym wspomniał.
  5. Spód pomalowałeś na srebrno, czy mi się zdaję?
  6. Fajna ta "Latająca Trumna" . Jeżeli chodzi o bomby to powinieneś je pomalować tak jak radzi instrukcja, czyli na Olive Drab. Do tego dochodziły takie charakterystyczne żółte paski. Bomby malowane były na żółto przed `42, a twoja maszyna pochodzi z `44, więc to by się raczej kupy nie trzymało... Tu masz takie przykładowe foto z "Life`a":
  7. Dopiero teraz zauważyłem ten wątek . Wnęki raczej były malowane na Light Grey, ale z tymi kolorami to nigdy nie wiadomo, raz są malowane na Interior Green, raz na Zinc Chromate Yellow, a jeszcze gdzie indziej po prostu na biało. Najlepiej zapodać sobie monografie o tym samolocie - tam to bodajże jest wszystko ustalone.
  8. Może z igieł od strzykawek? Ja ich używam i nie narzekam. Jest tylko problem z cięciem tego ustrojstwa...
  9. Dzięki za odzew . W doborze koloru do wnętrza wzorowałem się na instrukcjach do innych niemieckich modeli samolotów, a według nich powinien być to właśnie kolor RLM 02, no i na taki właśnie pomalowałem. Instrukcja Tamiyi podaje numery farb tylko tej firmy, a na nich zupełnie się nie znam i nie mam żadnych przeliczników . Przynajmniej teraz wnęki pomaluję na właściwy kolor... Co do koloru RLM 02, to rzeczywiście jest dość specyficzny kolor. Za każdym razem jak na niego spojrzę to wydaje się inny. Wracając do koloru wnętrza to już taki zostawię. Będę miał nauczkę na przyszłość . A szkoda, że nie widziałeś miny mojej matki, gdy jej o tym powiedziałem. Po prostu bezcenne...
  10. Hej! Po krótkiej przerwie kontynuuję swoja relację. Trochę przy nim podłubałem, ale miałem kilka wpadek, no może trochę więcej niż kilka. Na sam początek postanowiłem uporać się z kokpitem na amen. Na zdjęciach wnętrza samolotu widziałem za fotelem pilota takie „pręty”, czy coś w tym stylu. W swoim modelu też postanowiłem je odzwierciedlić. Na początku wykonałem je z rozciągniętych ramek po modelu, ale wydawały mi się jakieś takie grube, więc je wyrzuciłem. Potem znalazłem kawałki cienkiego drutu i właśnie z nich to zrobiłem. To jak mi wyszło możecie zobaczyć na zdjęciach. Potem miałem już malować kokpit, ale gdzieś mi wcięło drążek. Miałem go szukać, ale znając mój dywan to już raczej byłoby to niemożliwe. Postanowiłem go wykonać od podstaw. Do pracy przydały mi się ramki wtryskowe (rozciągnięte oczywiście – przydatna rzecz). Bez żadnej lupy trochę trudno było mi to wykonać, ale dałem sobie radę. Gdy wszystko miałem gotowe, złapałem farbę RLM 02, aerograf...i się zaczęło. Pomalowałem połówki kadłuba, fotel pilota razem z podłoga (wcześniej musiałem skleić te dwie części, aby dopasować „pręty”), tablicę rozdzielczą i potem przyszła kolej na drążek. "Prysłem" na niego farbę, a ten odpadł od plasteliny, do której go przykleiłem i pofrunął w siną dal. Po opanowaniu nerwów go poszukałem i znalazłem, ale tylko jedną część, bo się połamał... Gdy cała reszta schła, ja musiałem robić go od nowa. Nie chciałem ryzykować, więc tym razem pomalowałem go pędzelkiem. Oprócz tego zająłem się poprawkami skrzydeł i komór podwozia. Głownie polegały na poprawie linii podziału blach, ale na skrzydłach musiałem wykonać do tego elementy lotek. No i teraz gwóźdź programu – pasy do fotela pilota. Jakąś noc temu usłyszałem głos... w głowie oczywiście. Mówił „A może byś tak pasy do fotela zrobił, hę?” No i ja głupi posłuchałem. Klamry postanowiłem wykonać metodą rozciągniętych ramek wtryskowych (spodobało mi się to). Zapaliłem świeczkę, a zapałkę (palącą się) wrzuciłem do kosza... Efekt? Zajął się plastikowy worek na śmieci, jakieś papiery, po prostu wszystko poszło z dymem i to o drugiej w nocy. Powiedziałem sobie „nic to” i posprzątałem cały ten burdel... Ostateczne klamry wykonałem z drutu, a same pasy z taśmy Tamiyi. Wyszło to to tak sobie, ale mi się podoba. O samej budowie to na razie tyle. Teraz jak zwykle mam pytania (może teraz odpowiecie...). 1) Co zrobić z zegarami na tablicy rozdzielczej? Przetrzeć na srebrno czy czarno? W instrukcji jest napisane, że zegary powinny być czarne. 2) Na jaki kolor pomalować wnęki podwozia? 3) Na jaki kolor pomalować pasy fotela? Brązowy? W razie czego jeszcze się dopytam. Mam nadzieję, że tekst jakoś przetrawicie. Teraz upragnione fotki: Najpierw z tych wcześniejszych etapów: No i trochę takich bardziej aktualnych: Wkrótce ciąg dalszy... Pozdrawiam.
  11. Jeżeli RLM79 się nie nadaje to może RLM 04 będzie dobre?
  12. Zdjęcie z monografii "Heinkel He-111 in Action" - mówi ci to coś ? Te klamry od pasów spróbuj zrobić z bardzo cienkiego drutu, albo właśnie z rozciągniętej ramki wtryskowej . Żyłka jest raczej za gruba do tej roboty.
  13. Foty są w googlach... Po prostu wpisz "goleń podwozia" i "wnęka podwozia", tak będzie szybciej.
  14. Ech... nie za bardzo umiem tłumaczyć. Goleń podwozia to ta część, do której przyklejasz koła (na tym samolot "jeździ"), a wnęki są w skrzydłach - tam chowa się podwozie. No nie wiem, jakoś inaczej nie umiem wytłumaczyć...
  15. Dobry, na ten kolor pomaluj golenie podwozia. Wnęki podwozia pomaluj A35 - to jest odpowiednik Interior Green. Górne powierzchnie powinny być pomalowane na A30 - Olive Drab.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.