Jump to content

kazmirz_pawlak

Members
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  1. Z tego co się orientuję to 70'tki były wypuszczone 2x. Raz właśnie w '98 a drugi w '99 po tym jak się okazało, że jest ogromny popyt na te auta. Silnik D12B/C 420 koni, kolor butelkowa zieleń, metallic, z charakterystycznym malowaniem i oznakowaniem. Kabin Glob XL z pełnym pakietem ospojlerowania, wnętrze wersja "królewska", skóry, telefon, ekspres do kawy, air bag, tapicerka kremowa z granatowymi wstawkami. Na desce przed pasażerem chromowany numer seryjny pojazdu + dodatkowe tabliczki oznajmiające o wyjątkowości pojazdu (niestety nie pamiętam gdzie). Wszelkiego info szukaj w banku zdjęć Volvo. Cała reszta to podstawowa wersja ciągnika siodłowego. Osobiście spotkałem XL70 tylko jako ciągnik siodłowy w konfiguracji 4x2 ale nie wykluczam, że były solówki czy tez konfiguracje o większej liczbie osi (tak jak to ma miejsce z pojazdami na 80 lat Volvo).
  2. Światła fajnie wyszły. Takie Lexus look'i czy jak kto woli "latary". Cały model też nie jest zły.
  3. Widzę, że kleisz furkę Bandit'a Na pewno będę obserwował prace na bieżąco Powodzenia
  4. To jest silnik z serii D12 z rozrządem z przodu. Montowany w modelu FH12 wszystkich generacji. Oryginalnie volvo maluje swoje silniki na ciemno zielony kolor i do tego czarny dekiel. Ja nie widzę innej opcji jak zieleń Volvoska.
  5. Spojlery mają całkiem inny odcień i teraz kabina wygląda jakby była wypłowiała ;/
  6. Dla mnie może być taki pofalowany bo tak na prawdę w wielu samochodach ciężarowych blenda nie jest idealnie prosta gdyż ogromny wpływ ma na nią słońce Pojazd ładnie wykonany. Muszę pogratulować lakieru. Jedyne co mi nie pasuje to ta reklama na dachu w stylu NL. Powinieneś to poprawić.
  7. Podziękował kolego Wykleiłem już wózek, jutro szpachla na łajbę i podkład ;) Naczepka bardzo ładnie wyszła i pasuje do czerwonej lokomotywy. Czekam na kolejny projekcik.
  8. Kolego kondi93 mógłbyś wrzucić dokładne fotki tylnej belki albo instrukcji od tego modelu? Bo właśnie kleję swojego Topasa ale składaka z DAF'em i chcę zrobić standardową naczepę elipsę bez osłon
  9. Malowałem akrylowym podkładem i DOT-3 nie pomógł choć wszystko moczy się od 3 dni. Przecieram ścierą i nic. Chyba cleanlux'em teraz to potraktuję.
  10. Nie przeglądałem inny7ch zdjęć tej Scanii,a tym bardziej napisałem, że to prawdopodobnie 4x2 gdyż dobrze nie widziałem Teraz widzę, że to na pewno 6x2
  11. Czekaj czekaj. Zwiększenie ładowności a założenie bliźniaków to dwie różne sprawy. Za ładowność a raczej masę całkowitą pojazdu odpowiada konstrukcja osi. Na drugim zdjęciu przedstawionym na początku tematu mamy do czynienia z osią typu "pusher", która może być sztywna jak i również skrętna. Rozwiązanie stosowane często na wyspach jak i w transporcie kontenerowym czy też w Skandynawii. Są również pojazdy w konfiguracji 6x2, gdzie tylne osie są na bliźniakach ale tylko jedna z nich "ciągnie" oraz 6x4 gdzie druga tylna oś ma stały napęd (gdy oś druga ma dołączany napęd wtedy oznaczenie 6x2/4). Za zwiększenie ładowności odpowiada konstrukcja osi. Np.: Man F2000 z pusherem albo osią podwieszaną (różnica w miejscu założenia w stosunku do osi pędnej) ma DMC 23t, ale np.: MB Actros w konfiguracji 6x4 ma DMC 26t, a betonopompa 8x4 ma dmc 32t lub wywrotka w konfiguracji 8x8 ma DMC 41t. Masa całkowita pojazdu nie zależy od ilości opon założonych na oś, ale od jej konstrukcji. Ilość opon na danej osi jest tylko konsekwencją jej konstrukcji i wymagań postawionych przez przewoźnika. Ciągnikiem służącym do ciągania gabarytów może być każdy pojazd, jednak musi zostać on specjalnie oznakowany przez przewoźnika.
  12. Pewnie się nie znam, bo za mało mam do czynienia z transportem (na 20 lat skończone cały czas przy samochodach i firmie transportowej wychowany), ale prawdę mówiąc ciągnikiem służącym do transportów ponadnormatywnych czyt. "gabarytów" może być zwykły ciągnik w konfiguracji 4x2. Po co większa liczba osi w pojazdach? A no dlatego żeby zwiększyć jego masę całkowitą czyt. DMC (normalna to 40t, a w transporcie kontenerowym kombinowanym 44t, na większe tylko odpowiednie zezwolenia, a transport regulowany odpowiednimi przepisami). Ciągnik w konfiguracji 8x4 może równie dobrze ganiać pod patelnią czy pod zwykłą "szmatą", ale po co? Większy wydatek, koszta utrzymania, a co więcej odpowiednia naczepa o należytej długości. Pojazdy przedstawione na zdjęciach powyżej mogą równie dobrze sprawdzać się w normalnej pracy jak i w pracy przy gabarytach (ja nie widzę przeszkód), więc nie wiem czemu mówisz żeby kolega zmienił nazwę tematu? EDIT: Pierwszy pojazd na zdjęciu to może być zarówno 6x2 jak i 6x4, drugi to z pewnością 6x2, na 3 zdjęciu jeden 6x2 lub 6x4 a obok niego prawdopodobnie 4x2, więc kolego nie wprowadzaj w błąd jak się nie znasz Pozdrawiam.
  13. Spoko lakierek na kabince. Jakiego lakieru używałeś i czy było coś więcej na nim?
  14. Modele ciekawe ale niektóre zbyt pstrokate. Rozumiem Scania z Ricoe (oni mieli swój styl), ale Daf 95XF czy też Man F2000 mają o wiele za dużo bajerów, które je tylko szpecą. To tak jak nowe komórki, w których brakuje tylko wodotrysku. Tunning trzeba przeprowadzać z głową, ale jeśli się podoba Tobie ten styl to nie przejmuj się moimi słowami, bo ja tylko wyrażam swoją opinię.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.