Jump to content

Trojan

Members
  • Content Count

    534
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Trojan last won the day on June 1

Trojan had the most liked content!

Community Reputation

11 Good

1 Follower

Personal Information

  • Location
    Warszawa
  • Interests
    spoooooro
  • Occupation
    Grafik

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kasta dostała podkładu. Tamiya Surfacer w sprayu. Podkład jest ok ale wymaga przeszlifowania przed położeniem lakieru bazowego. Więc przetestowałem papiery ścierne na płótnie. Gradacja od 1500 do 12000. I tu uwaga. Po pierwsze gradacja nijak ma się do "naszej" gradacji papierów ściernych. Po testach na mokro uważam, że płótno 1500 to jak 500 w/g naszej nomenklatury. Trzeba uważać bo mocno ingeruje w powłokę. Zaletą jest, że nie zostawia rys. Dopiero 6000 pozwala na wyszlifowanie podkładu bez poprawek. Na pewno ten materiał nie nadaje się do szlifowania lakieru bezbarwnego przed polerowaniem. Sprawdzę wyższe gradacje. Niewątpliwą zaletą, wartą 18 funtów jest to, że materiał po umyciu jest jak nowy. I jest na płótnie a nie na papierze co jest bardzo wygodne przy skomplikowanych kształtach. Drzwi strasznie napsuły mi krwi. Jeszcze są nieskończone. Ramka okna w najcieńszym miejscu ma 1,3 mm. Ile razy mi to pękało to już nie wiem. W końcu całość jest od zewnątrz wzmocniona blaszką na CA. (nie będzie widać) Wciąż nie wiem jak je osadzić w karoserii. Nigdy więcej takich eksperymentów.
  2. Dzięki Natomiast czuję, że z tymi otwartymi drzwiami to władowałem się na minę 😣 Po wycięciu okazało się, że to bardzo delikatny element. Ramka okna zdążyła mi już 2 razy pęknąć. Będzie mnóstwo dłubaniny 😰
  3. Mimo przerwy wakacyjnej coś tam podłubałem. Skończone wnętrze i przednia część auta. Następny etap to poszycie otwartych drzwi, dokończenie silnika, no a potem cała reszta. Docelowo auto będzie z otwartymi drzwiami kierowcy na stałe. Dlatego jest już zamontowane mocowanie siłownika teleskopowego. Zawiasy mnie przerosły. Wychodząc naprzeciw pytaniom. Prawej strony kabiny nie robiłem. Schowa się pod drzwiami więc szkoda pary. Tego nie zamierzam robić ortodoksyjnie. Już na początku napisałem, że to "interpretacja". Skala przeróbek jest zbyt duża. Równie dobrze mógłbym budować to auto od podstaw. Zrobię to wszystko po swojemu na tyle blisko oryginałowi jak to możliwe.
  4. Prace trwają. Wnętrze z grubsza, prawie gotowe. Fotele i tunel środkowy zrobione od podstaw. Wykorzystany głównie Miliput. W desce rozdzielczej zamontowałem wloty powietrza. Spróbowałem wykorzystać imitacje śrub w obudowie dolotu z innego zestawu blaszek. Wyszło ok ale jakaś masakra z montowaniem tego. To jest tak maciupcie, że ledwo widziałem. Kleiłem na lakier bezbarwny. Jak wyżej wspomniałem, wycięte są drzwi. Ale jeszcze walczę z pomysłem zawiasów choć nie widzę większych szans.
  5. Pomysł super i nie wiedziałem, że takie szpeje są dostępne!!! Ale chodzi o to, że moje zawiasy łamią się pod bardzo dziwnymi kątami. W dodatku jest tu bardzo mało miejsca (zwłaszcza na przednim słupku) na zbudowanie sensownej konstrukcji. I dochodzi wspornik/siłownik wspomagający. Wyciąłem już drzwi ale zdecydowałem, że zrobię je na stałe otwarte by pokazać wnętrze. W dodatku po wycięciu okazało się, że to dopiero początek kłopotów. Tamiya uznała, że nikt nie będzie wycinał drzwi więc można sobie odpuścić pewne kwestie techniczne zgodne z oryginałem, więc dołożyłem sobie roboty. Niebawem aktualizacja prac.
  6. Nazbierałem sporo dokumentacji i mam ten link. Ale dzięki 👍
  7. Zapraszam do śledzenia nowego projektu. Tym razem wymyśliłem sobie zaadoptowanie wyścigówki na wersję cywilną. Uprzedzam, że ze względu na ograniczenia sprzętowe, materiałowe i dokumentacyjne będzie to interpretacja a nie kopia istniejącego auta. Biorę na warsztat auto wyścigowe i dla zabawy modelarskiej robię z niego Cywila. W planach jest zbudowanie od podstaw wnętrza auta i możliwie dokładnego silnika. Chodzi mi po głowie pomysł by zbudować otwierane drzwi ale w tym przypadku boję się wyzwania mechanizmu zawiasów. Za cholerę nie potrafię rozkminić jak to się otwiera. Ostatecznie zostaje koncepcja z otwartymi drzwiami na stałe. Tak czy siak trzeba będzie wykonać wewnętrzne boczki drzwi. Do zastanowienia pozostaje odcięcie maski by pokazać przód i szczegóły zawieszenia bez zdejmowania całej karoserii. Nabyłem blaszki HD, które są psu na budę. Może wykorzystam 1/5. Tamiya zrobiła lepszy plastik. Natomiast carbonowe kalki ze Studio-27 są rewelacyjnie dopasowane. No to zobaczymy co z tego wyjdzie
  8. Zapraszam do Galerii ukończonego modelu. Jest to swobodna interpretacja auta, które mogłoby istnieć ale nie istnieje. Baza - Tamiya 1:24 Wnętrze: fotele ze szrotu, pasy ScaleProduction, klatka zbudowana od podstaw, blacha na podłogę HD, kierownica ze szrotu. Malowanie w/g własnego pomysłu. Kalki Adam Pękala. Koła 17 cali - Fujimi, lakier połysk Zero 2K
  9. No cóż mogę odpowiedzieć. Od początku takie było założenie. Zakładam, że gdzieś istnieje taki samochód, który podobnie wygląda. A ja nie będę się przejmował w jaki sposób obecnie się konserwuje auta. To nie jest replika a ja nie jestem paranoidalnym ortodoksem by zamartwiać się podobnymi sprawami. Uważam, że nie popełniłem karygodnego błędu. I tyle w temacie
  10. Troszkę to trwało ale w końcu udało się zrobić update. 17-tki BBS. No mam nadzieję, że już nie ma wstydu 😉 Fotki telefonem więc wybaczcie jakość.
  11. To jest jakiś rodzaj tworzywa sztucznego. Po pogrzaniu roztapia się i tworzy taką gumopodobną powierzchnię. Ale na sucho da się zabezpieczyć każdym lakierem i nic nie odłazi.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.