Jump to content

maciek3

Members
  • Content Count

    54
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  1. Co znaczy " merytorycznie kiepskie" ?
  2. Istnieją to prawda, ale praktycznie nic nie wydają w porównaniu z tępem w jakim to robiły ponad dwadzieścia lat temu kiedy powstawały
  3. Stało się to co stać sie musiało. Żywica się nie sprzedaje. To mikroskopijny rynek dla zapaleńców. Nikt kto oprócz satysfakcji spodziewa sie jeszcze zysku nie udzwignie żywicy.
  4. Mam już zaczęte . W sobotę podeśle fotki. Generalnie niezłe. Jak na "domową" produkcje bardzo przyzwoite, Dobre kalki, blaszki, odlewy bez tragicznych wad, dobrze się składa. Jeśli chcemy mieć wersje T lub TM to jedyna alternatywa, wątpię by ktoś inny podjął ten temat.
  5. Gratuluje udanego modelu. Co do historycznego wstępu - małe sprostowanie. Super Mystere nie był inspiracją dla F-100 Super Sabre. Prototyp "Mystere" został oblatany 02.03.1955 a produkcje seryjna prowadzono w latach 1957-59. Program rozwoju prototypu i rozpoczęcia produkcji seryjnej firmy Dassault był opóźniony w stosunku do F-100 jakieś 2-3 lata . Należało by raczej stwierdzić że konstrukcje rozwijane były równolegle. Super Sabre wszedł do produkcji w 1953 roku w wersji F-100A w 1955 w wersji F-100C a w 1956 w wersji F-100D. Co ciekawe w lotnictwie francuskim obie konstrukcje rozpoczęły swoja służbę w 1958 roku
  6. Zaszalejmy: Niech IBG robi to co robi od paru lat Airfix: Tanie, proste, ale świetnie zaprojektowane przez modelarzy modele. Marne szanse byśmy tego doczekali. Airfix to tylko marka której włścicielem jest Hornby a oni to zabawkarski moloch z kapitałem który nie ogranicza w realizacji pomysłów.
  7. Nie oceniam modelu bo modelu nikt jeszcze nie pokazał tylko fotki tego czegoś co wgląda na RWD 8 i ma zadatki na model. Jak model sie ukaże czyli wypraski, kalkomanie, pudełko i instrukcja to będziemy oceniali model.
  8. Dziwne skrzydło - nie widzę sklejkowego pokrycia, za to ster kierunku "wzmocniony" jakimiś pasami.
  9. Dobre plany znajdziesz w Aero Plastic Kits Revue nr 38 do 43. Plany w Skrzydlatej Polsce nie "trzymają" skali.
  10. Panowie Może więcej rozwagi. P8 to nie P1 i producenci różni więc nie mieszajmy wątków, tym bardziej że wątek o P1 jest otwarty.
  11. Problemy rozwiązane mamy bardzo poprawny kadłub do P11c oczywiści z YB mam obejrzałem i polecam do kupieni na allegro
  12. Niestety jedyne materiały jakie mam to opracowania Panów Morgały i Glassa. Obaj są zgodni że prototyp miał skrzydło od P.24 i był uzbrojony w cztery km. Morgała jednoznacznie stwierdza ze były to km. skrzydłowe. Podaje również ze prototyp miął owiewki na koła i osłonę z pleksiglasu jak w P.24 co sugeruje że fragment kadłuba przed jak i za osłona (zagłówek) były zbliżone wyglądem do P.24
  13. Skoro zakończono bicie piany to wracam do dyskusji. Czy zbiornik jest poprawny czy nie będzie kwestią dyskusji, puki ktoś nie wdrapie się pod jedenastkę i nie zrobi dobrego zdjęcia, bo w oparciu o plany może być bardzo różnie, nawet tak: Blaszka wydaje się za szeroka, jednak po wygięciu nieźle pasuje do rysunku.(proszę pamiętać że plan oddaje rzut płaski przez co skraca długość w rozwinięciu)
  14. Nie mam tych zestawów przed sobą więc być może popełniam błąd ale jeśli dobrze pamiętam to: Avenger, Wildcat P-40B Tomahawk Academy to kopie Froga z wgłębnymi liniami Mig 23/27, A-10 A, A-37 Dragonfly, OV-10 Bronco Academy to poprawiona Hasegawa
  15. Są też i takie opinie: To ci numer!! Nie popieram kopiowania, ale pisanie przez MPM Production, że czują się urażeni jest nieco nietaktowne (delikatnie mówiąc....). Bo jakby przejrzeć asortyment MPM/Special Hobby/Azur/CMK, to okazało by się, że podobne oświadczenie powinny wystosować firmy Airfix, Hasegawa, Heller, Dragon czy Trimaster. Czy Panowie z MPM Production z ręką na sercu mogą powiedzieć, że model Fw 190S jest W CAŁOŚCI I OD PODSTAW opracowany przez nich, czy też mam wyciągnąć z szafy kilka Foczek i zrobić porównanie, do której pasuje? 8-) Żywiczny model nigdy nie będzie stanowił konkurencji dla wersji wtryskowej, to po pierwsze. A po drugie to nie jest kopią, tylko powstał w oparciu o model MPM Production...... Przepraszam za offtopa, ale nie mogłem się powstrzymać :-> Pozdrawiam Ralf_S lukaszlaskowski » wtorek, 22 października 2013, 11:56 I tu się zgadzam - hipokryzja - Bf 109T z MPMu to skopiowana hasegawa - nawet skrzydło to sklejona hasegawa (to co było w zestawie - ucięty plastik+żywiczna końcówka). Ale, że ta hipokryzja skutkuje Kobuzem, to wychodzi na zero.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.