Jump to content

kuki

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

11 Good

Personal Information

  • Location
    Chojnice

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dokładnie, będzie z R-60. Jeśli uda mi się zrobić spadochron hamujący, to konfiguracja będzie nader ciekawa - przyziemienie 😉
  2. Na kalkach zastosowałem podpatrzony w sieci patent na "przytłumienie" czerwonego koloru oznaczeń - mieszanka lakieru matowego i białej farby. Na żywo to chyba lepiej wygląda... ale ogólnie racja z bliska na zdjęciu jakby pozostałości płynu. BTW do kalek używałem Mr. Mark Setter Neo - super płyn.
  3. Odpowiem zbiorczo, cieszę się, że model ogólnie się podoba. Kolor kabiny jeśli błędny to trudno, nie do uratowania, niech mieści się w tym zbiorze błędów😉 planuje zdublować kolekcję w 1:72, więc się zreflektuję 🙃 Wyrzutnie wyciągnąłem z "pozostałości" , chyba po wersji F13 Trumpetera. Jeśli chodzi o PFM to SOD na bank nie były wtedy malowane w Debrznie (sprawdzone na zdjęciach), na M i MF już tak. PFM wycofano z 9 PLM w 1973, od 1970 w II eskadrze latały już eM-y. kaesz: "zamawiający" oczekuje MF-a nr 8910. Masz wiedzę, czy ten egzemplarz był ozdobiony dzikiem?
  4. Kolejny ołówek , maszyna nr 7813 z 9 PLM w Debrznie. Samolot rozbity 13 sierpnia 1969r. pod Tczewem. Model malowany AK Xtreme Duraluminium, kalki Modelmaker, dorzuciłem figurkę pilota w hełmie GSZ od Aerobonusa. Składanka bardzo przyjemna, choć błędów zrobiłem tryliard. Kolejna lekcja odhaczona, kurs bierze do sali tradycji lotniczej w CKSiT w Debrznie
  5. Wrzucam kilka zdjęć Jak-11. Sklejało się tak sobie, bez kilograma szpachli nie podchodź. Szczególnie spasowanie skrzydło-kadłub jest kiepskie. Na plus zestawu jest ogólna zgodność z wymiarami, dołączone blaszki oraz przedział silnikowy, który finalnie jednak się w modelu nie znalazł (koncepcja "zamawiającego"). Model ma potencjał wyjściowy. Nieco poprawiałem, dorabiałem (m.in. celownik, busola drugiego pilota, antena ramowa za kabiną), linie podziału szczególnie na spodzie mocno zmodyfikowane i poprawione. Jak zawsze cieszy mnie, że robota ukończona i może lecie do Debrzna na wystawkę A zatem: Jak-11 nr 01, 11 PLM Debrzno, rok 1958 😉
  6. Jest to mój drugi model malowany aerografem i metalizerami. Jeśli cokolwiek mogę powiedzieć odnośnie samych farb to rewelacja, wydają mi się bardziej odporne niż Alclady, którymi malowałem PF-a. Efekt NMF jest naprawdę przepiękny, schnięcie błyskawiczne. Malowałem standardowo - surfacer, czarny połysk, lakiery właściwe (dwie cienkie warstwy), na koniec shine enhancer, też z AK. Budowa szła mi jak po grudzie, tym bardziej cieszy fakt że go skończyłem, bo już kurs obierał na "kosz-alin" 😄 kaesz: sala w Debrznie jeszcze w trakcie tworzenia
  7. Witam, Model przedstawia maszynę używaną w 11 PLM OPK Debrzno w latach 1963 -1964. Kolejna lekcja malowania aero i prezencik dla izby tradycji lotniczej😁 Malowany głównie AK Xtreme Metal Polished aluminium, aluminium i dark aluminium; wodzidło, drabinka i cover na silnik - wyrób własny.
  8. Oczywiście, że typy inne ale zasadniczo limuzyna prawie identyczna, delikatne różnice możliwe do przerobienia, czyż nie? Może ktoś posiada pozostałości np. po budowie PF-a z Eduarda?
  9. Kupię oszklenie kabiny pilota do Mig-21F13/PF w skali 1:48
  10. Witajcie, Miało być szybciej a budowa idzie jak po grudzie ... Ostatnio znalazłem nieco czasu; betonowe słupy wykonałem z kawałków polistyrenowego profilu pokrytego tą sama masą AK, którą użyłem do nawierzchni. Obsypałem wszystko dość chaotycznie trawą Burnt Grass od Woodland Scenics. Efekt nie w pełni mnie zadowala na ten moment. Najgorzej chyba nie jest ale wygląda nieco "kolejkowo". Jeszcze popracuję nad zróżnicowaniem kolorystyki i nadania jakiegoś wyrazu betonce. Nawet myślałem, czy nie pokryć makiety "roztopowym śniegiem" Może uprzedzając pytania, na pierwszym zdjęciu w prawym dolnym rogu widać miejsce nie pokryte zielenią - to pod tabliczkę znamionową
  11. Jeśli chodzi o PFM(94N) to aktualnie jest w budowie. "Zamawiający" zażyczył sobie egzemplarz o numerze 7813 w nawiązaniu do ostatniego startu kpt. Zenona Dolińskiego w dniu 13.08.1969r. i w takiej też chcę go zrobić konfiguracji. Co do godeł namalowanych na przebazowaniu w Borsku, to też jest plan. Ozdabiały zbiorniki m.in. na MiG-21MF nr 7904. Sala jest w trakcie organizacji, z dużym prawdopodobieństwem otwarcia w tym półroczu. Miejmy nadzieję też na ukończenie pierwszej (i pewnie ostatniej) porządnej monografii Garnizonu.
  12. Będą następne 21sze: F13 z 11PLM; PFM/M/MF/U/US/UM z 9PLM. Wszystkie w skali 1:48 i z czasów służby w Debrznie. Modele będą częścią wystawy stałej w tworzonej Sali Tradycji Garnizonu Lotniczego Debrzno w tamtejszym centrum kultury (łącznie 17 modeli samolotów różnych typów). Nad zdjęciami też postaram się popracować. Tymczasem PF-a uzupełniłem o rakiety R-3 i uatrakcyjniłem nieco podstawkę
  13. Witam Po 15 latach modelarskiej przerwy zlepiłem tego oto Mig-a. Model przedstawia maszynę o numerze 411 z 11 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego OPK w Debrznie, rok 1965. Model miał być poligonem: pierwszy raz użyłem aerografu i metalizerów (Alclad). Błędy popełniłem praktycznie na każdym etapie budowy i z rezultatu końcowego nie jestem zadowolony. Za sukces można uznać jedynie to, że nie wylądował w koszu Mam nadzieję, że przy następnych projektach praca pójdzie czyściej i dokładniej.
  14. Witajcie, Pracy ciąg dalszy. Szkielet obwałowania, wejście do niszy bocznej i murki schowka czołowego zrobiłem ze styropianu. Następnie, za pomocą listków ręcznika papierowego nasączonych mocno rozrzedzonym wikolem uformowałem zasadniczą konstrukcję wału. Generalnie chodziło o to, aby "złapać" mniej więcej profil i proporcje, szczególnie pilnując wysokości (w tej skali to 4cm). W kolejnym etapie pojawią się słupy wraz z linami na siatkę maskującą i oczywiście roślinność. Na ten moment nie mam jednak pomysłu, jak ją zrobić. Wymyśliłem sobie, że z racji pory roku jaką mamy, ciekawie byłoby uzyskać efekt "październikowej mokrej łąki", jak np. tu
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.