Jump to content

kuki

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Chojnice

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Oczywiście, że typy inne ale zasadniczo limuzyna prawie identyczna, delikatne różnice możliwe do przerobienia, czyż nie? Może ktoś posiada pozostałości np. po budowie PF-a z Eduarda?
  2. Kupię oszklenie kabiny pilota do Mig-21F13/PF w skali 1:48
  3. Witajcie, Miało być szybciej a budowa idzie jak po grudzie ... Ostatnio znalazłem nieco czasu; betonowe słupy wykonałem z kawałków polistyrenowego profilu pokrytego tą sama masą AK, którą użyłem do nawierzchni. Obsypałem wszystko dość chaotycznie trawą Burnt Grass od Woodland Scenics. Efekt nie w pełni mnie zadowala na ten moment. Najgorzej chyba nie jest ale wygląda nieco "kolejkowo". Jeszcze popracuję nad zróżnicowaniem kolorystyki i nadania jakiegoś wyrazu betonce. Nawet myślałem, czy nie pokryć makiety "roztopowym śniegiem" Może uprzedzając pytania, na pierwszym zdjęciu w prawym dolnym rogu widać miejsce nie pokryte zielenią - to pod tabliczkę znamionową
  4. Jeśli chodzi o PFM(94N) to aktualnie jest w budowie. "Zamawiający" zażyczył sobie egzemplarz o numerze 7813 w nawiązaniu do ostatniego startu kpt. Zenona Dolińskiego w dniu 13.08.1969r. i w takiej też chcę go zrobić konfiguracji. Co do godeł namalowanych na przebazowaniu w Borsku, to też jest plan. Ozdabiały zbiorniki m.in. na MiG-21MF nr 7904. Sala jest w trakcie organizacji, z dużym prawdopodobieństwem otwarcia w tym półroczu. Miejmy nadzieję też na ukończenie pierwszej (i pewnie ostatniej) porządnej monografii Garnizonu.
  5. Będą następne 21sze: F13 z 11PLM; PFM/M/MF/U/US/UM z 9PLM. Wszystkie w skali 1:48 i z czasów służby w Debrznie. Modele będą częścią wystawy stałej w tworzonej Sali Tradycji Garnizonu Lotniczego Debrzno w tamtejszym centrum kultury (łącznie 17 modeli samolotów różnych typów). Nad zdjęciami też postaram się popracować. Tymczasem PF-a uzupełniłem o rakiety R-3 i uatrakcyjniłem nieco podstawkę
  6. Witam Po 15 latach modelarskiej przerwy zlepiłem tego oto Mig-a. Model przedstawia maszynę o numerze 411 z 11 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego OPK w Debrznie, rok 1965. Model miał być poligonem: pierwszy raz użyłem aerografu i metalizerów (Alclad). Błędy popełniłem praktycznie na każdym etapie budowy i z rezultatu końcowego nie jestem zadowolony. Za sukces można uznać jedynie to, że nie wylądował w koszu Mam nadzieję, że przy następnych projektach praca pójdzie czyściej i dokładniej.
  7. Witajcie, Pracy ciąg dalszy. Szkielet obwałowania, wejście do niszy bocznej i murki schowka czołowego zrobiłem ze styropianu. Następnie, za pomocą listków ręcznika papierowego nasączonych mocno rozrzedzonym wikolem uformowałem zasadniczą konstrukcję wału. Generalnie chodziło o to, aby "złapać" mniej więcej profil i proporcje, szczególnie pilnując wysokości (w tej skali to 4cm). W kolejnym etapie pojawią się słupy wraz z linami na siatkę maskującą i oczywiście roślinność. Na ten moment nie mam jednak pomysłu, jak ją zrobić. Wymyśliłem sobie, że z racji pory roku jaką mamy, ciekawie byłoby uzyskać efekt "październikowej mokrej łąki", jak np. tu
  8. Fajny projekt i gratuluję odwagi, ale ... może na przyszłość - wszystkie warunki techniczne dla infrastruktury lotnisk cywilnych znajdziesz w Załączniku 14 ICAO Tom I (Lotniska dla samolotów) i Tom II (Lotniska dla śmigłowców) oraz w Podręczniku Projektowania Lotnisk (w tym wymiary i proporcje oznakowania poziomego). Jak zrobisz tak, to efekt będzie taki
  9. Wreszcie znalazłem trochę czasu, aby popchnąć robotę do przodu. Na deskę nabiłem siatkę wzmacniającą, wyznaczyłem położenie stojanki, zarys obwałowania i przykleiłem modrzewie. Następnie dałem cienką warstwę kleju do płytek, jako podłoże pod "beton". Do wykończenia nawierzchni zdecydowałem, że użyję masy Terrains Concrete od AK Interactive. Specyfik położyłem w dwóch warstwach. Pierwsza - grubsza i dość chropowata bez rozrzedzania. Jak wyschło, nałożyłem drugą warstwę, cienką i lejącą. Ładnie się wyrównało i lekko przygładziło. Przeszlifowałem wszystko delikatnie, naniosłem dylatacje i potraktowałem całość wodą zmieszaną z czarnym akrylem. Masa od AK daje świetny efekt ale wydawało mi się zbyt czysto. Widać różnicę w miejscu, gdzie musiałem poprawić... "Płyty" mają inne wymiary niż tradycyjnie na PPS-ach (kwadraty około 4,3 x 4,3m). Tu mamy prostokąty o wymiarach 4,3m x 7,3m. Ponadto mamy wąski pas przy jednej z krawędzi. Linie dylatacji podkreśliłem czarnym washem. W następnej kolejności powstanie nisza boczna, schowek czołowy a potem już tylko struktura obwałowania. No i mam nadzieję, że teraz praca przyspieszy
  10. Dzięki! Doping na pewno mi się bardzo przyda. W międzyczasie znalazłem ciekawy filmik. DDRowe wały widać były nieco innej konstrukcji (wybetonowany wydmuch) ale ogólnie idea ta sama, czynności obsługi również.
  11. Witam! Po wieloletniej przerwie wracam wreszcie do modelarstwa Właściwie modelarsko nieobecna jest tematyka związana z jednostkami lotniczymi bazującymi na lotnisku w Debrznie. W latach 1954 - 1968 stacjonował tam 11 Pułk Lotnictwa Myśliwskiego OPK; w latach 1968 - 1989 9 Pułk Lotnictwa Myśliwskiego im. Ziemi Złotowskiej (JW 3779). Zamierzam wykonać kilka projektów w tym temacie. Na początek rzucam rękawice strefie rozśrodkowania samolotów wyposażonej w indywidualne półotwarte obwałowania ziemne. Konstrukcje tego typu zaczęły masowo pojawiać się na naszych lotniskach w latach 60 ubiegłego wieku. Dotyczyło to zarówno lotnisk stałego bazowania jak i zapasowych. Ich budowa była wynikiem doświadczeń wojen na bliskim wschodzie. Tak było: Jest: Diorama będzie przedstawiała samolot MiG-21M (typ 96A) należący do 9 PLM, w trakcie przygotowania do odholowania na PPS. Wykorzystam model firmy R.V. Aircraft, trochę blaszek, za holownik posłuży najprawdopodobniej ZIŁ-157 od Trumpetera. Narazie nie mam pomysłu na figurki obsługi. Rozrysowałem wstępnie "naleśniczka" na desce. Bardzo pomocny był geoportal, pozbierane zdjęcia i obowiązkowo konfrontacja na miejscu
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.